Oberheim is terug met de OB-X8

oberheim-drinks-770x425.jpg


Oberheim is terug! Een nieuw hoofdstuk is aangebroken.

Aangeboden door Tom Oberheim, voormalig Oberheim-ingenieurs Marcus Ryle en Tony Karavidas, in samenwerking met Sequential's Dave Smith en zijn team.

Bezoek www.oberheim.com en schrijf je in om gek gemaakt te worden met teasers en meer.



Muziek door J3PO

edit: vertaling in het Nederlands en toevoeging video en foto door het mod-team

toevoeging 5 mei: Oberheim OB-X8 Leak
 
Last edited by a moderator:
LoL, ik zal me voortaan aan jouw feitelijke en vaststaande toekomstvisie conformeren :engel:
Conformeren met de context van posts niet te verdraaien zou al een goed begin zijn,doe dat eerst al!
 
Heb hem in bestelling, nee ik kan hem niet makkelijk betalen moet er toch 80 uur per week voor werken maar dat is ie me wel waard.
Wat dat betreft ben ik een echte calvinist doordat ik ergens veel moeite voor moet doen waardeer ik het des te meer.
 
Tja, ik kan hem wel zo kopen ook, maar zulk geld is beter te besteden. Nu heb ik me in het verleden ook wel laten verleiden tot het neerleggen van hoge bedragen voor synths, maar dat waren dan vintage synths, de zeldzaamheid en de geschiedenis van zo'n bak maakt dat het geld nog wel waard is, goedkoper worden ze ook niet overigens.

Maar met een nieuwe synth waarvan het uit te brengen aantal niet vast staat, daar ga ik niet te veel voor betalen. Maar goed. Ieder zijn meug, 't lijkt me een mooie synth verder.
 
Tja,het zal nog even wachten zijn voor deze duurder zullen worden dan de retail prijs..

Ik ben wel benieuwd hoe lang deze en de P5/10 Rev4 in de catalogus zal blijven..
 
Uiteraard, dat snap ik ook, als je hem wil dan moet je hem gewoon kopen. :okdan:
 
Ik vraag me wel af waardoor de prijs zo hoog is geworden.

Als ik de potmeters bekijk dan zien die er niet zo mooi uit als die van de P5/10 rev4, sterker nog ze zien er best cheap uit. Ook is er minder hout gebruikt dan bij de P5/10.

Het zal vast veel kosten, maar ik zie nog niet waarom deze 1000eu meer moet kosten dan een P10r4.
 
Ik wil 'm wel sampelen. :D Ff ernstig. Ik heb recent de Oberheim OB-E van Gforce (officieel Tom Oberheim plugin) en eerder de OP-X van Sonic Projects gekocht. That will do for these kinda sounds. Iridium is de volgende. Betaalbaar en ontieglijk vet veel mogelijkheden...
 
Net bericht gehad hij is er over 14 dagen, eerst zien dan geloven maar wie weet.
Bax weken? :D mijn kristallen bol zegt september. US juni/juli, Europa paar maanden daarna. Was bij de Prophet-5/10 rev 4 ook zo.
 
Ik vraag me wel af waardoor de prijs zo hoog is geworden.

Als ik de potmeters bekijk dan zien die er niet zo mooi uit als die van de P5/10 rev4, sterker nog ze zien er best cheap uit. Ook is er minder hout gebruikt dan bij de P5/10.

Het zal vast veel kosten, maar ik zie nog niet waarom deze 1000eu meer moet kosten dan een P10r4.
En niet eens volledig analoog.Ze hadden toch zoals bij de Moog wat effecten kunnen bijvoegen.
 
  • Duimpje
Duimpjes: Jop
Hij klinkt wel mooi... iets strakker - nieuwe technologie en ik vermoed de invloed van Dave Smith - dan mijn oude OB-8, maar dat komt waarschijnlijk omdat die altijd ontstemde. Uiteindelijk zo erg zelfs dat ik hem weer weg heb gedaan. Maar ik laat deze aan me voorbij gaan: geen ruimte en ik ben heel tevreden met mijn The River, die ik persoonlijk beter vind klinken dat wat ik hier in de demo's hoor.
 
Hij klinkt wel mooi... iets strakker - nieuwe technologie en ik vermoed de invloed van Dave Smith - dan mijn oude OB-8, maar dat komt waarschijnlijk omdat die altijd ontstemde. Uiteindelijk zo erg zelfs dat ik hem weer weg heb gedaan. Maar ik laat deze aan me voorbij gaan: geen ruimte en ik ben heel tevreden met mijn The River, die ik persoonlijk beter vind klinken dat wat ik hier in de demo's hoor.
Hij klinkt heel erg strak voor een OB-X zelfs want een OB-8 is de meest stabiele van de 3 vintage exemplaren,maar dat weten al diegenen die er 1 gaan kopen allicht niet,dus zal het niet opvallen.

Maar hij klinkt wel heel erg goed,maar niet als een OB-X natuurlijk.
 
Ik wil 'm wel sampelen. :D Ff ernstig. Ik heb recent de Oberheim OB-E van Gforce (officieel Tom Oberheim plugin) en eerder de OP-X van Sonic Projects gekocht. That will do for these kinda sounds. Iridium is de volgende. Betaalbaar en ontieglijk vet veel mogelijkheden...
Ik moet zeggen dat die OB-E niet slecht is als plugin (heb hem ook geinstalleerd),maar vergeleken naast the real thing (die ik ook heb) is het om te wenen,of lachen,men kan kiezen..,echt nul koma niks mee te maken.
 
Back
Top