Universal Audio kondigt met mysterieuze teaser 'Spark' aan

UAD-Spark-teaser-770x425.jpg


Op 30 maart presenteert Universal Audio 'The next chapter of UAD', luisterend naar de naam Spark.

https://www.uaudio.com/spark

Voor wie op onderzoek wil.. zie bijv UAD SPARK - Universal Audio, Inc. Trademark Registration

Spannond!
 
Last edited by a moderator:
Sja was te verwachten. Enorm suf. Maar goed, dit is The Future of UAD. Tijd om eens bij andere clubs te gaan kijken.

Edit: kennelijk krijg je, wanneer je de plugins gekocht hebt ook gewoon toegang tot de native versies. Dat scheelt iets. Zou namelijk knap lullig zijn als je met niet meer onderhouden legacy spul blijft zitten nadat je een paar k aan plugins hebt gekocht. We shall see.
Vind het positief als me plugins die ik gekocht heb ook native gebruikt kunnen worden.
Ik loop vaak tegen de melding: One or more UAD Plug-ins have been disabled.
Nu scheelt het mij een UAD device te moeten aankopen.
 
Wow.. dus ik kan in de toekomst op mijn laptop zonder firewire of thunderbolt mijn hele UAD plug-in lijst draaien??
Zag laatst een UAD2 OCTO voor een prijsje te koop.. twijfelde even.. en had dit bericht ook gelezen.. maar dit is wel heel zuur als je net zo'n kaart of expander hebt gekocht..
 
Wow.. dus ik kan in de toekomst op mijn laptop zonder firewire of thunderbolt mijn hele UAD plug-in lijst draaien??
Zag laatst een UAD2 OCTO voor een prijsje te koop.. twijfelde even.. en had dit bericht ook gelezen.. maar dit is wel heel zuur als je net zo'n kaart of expander hebt gekocht..
Gewoon kiezen op elkaar en een paar jaar muziek maken ipv catalogussen lezen
 
Gewoon kiezen op elkaar en een paar jaar muziek maken ipv catalogussen lezen
Ik heb slechts 'n UAD2 DUO en 'n Solo in een andere PC. De 2 x UAD1 kaarten die ik heb zijn al jaren niet meer bruikbaar met veel van de plug-ins.. Het is ook dat ik de laatste 3 jaar vrijwel niets mee doe met de computer op produceer vlak maar ik had eigenlijk 5 jaar terug al moeten upgraden..

Zou het misschien ook komen door het chip tekort dat ze native gaan?
 
Het aantal plugins dat nu native beschikbaar is, is beperkt. Waarschijnlijk gaan 3rd party plugins op het UAD platform ook niet native worden op deze manier. Dus zeker niet alle UAD plugins!

Wat ik me afvraag.. hoeveel % cpu gaat zeg de lex 224 kosten ?

Native gaan is denk ik vanwege de grotere markt, het (abo)verdienmodel en ze verkopen waarschijnlijk nauwelijks nog losse dsp kaarten.
 
Tsja, zo heb ik nog een Digi001 en en Digi002 van ProTools. En dus een G4-400MHz en G4-1,25GHz als een soort enorme dongels. En een kist vol SCSI meuk. Enz.......
 
Ik heb slechts 'n UAD2 DUO en 'n Solo in een andere PC. De 2 x UAD1 kaarten die ik heb zijn al jaren niet meer bruikbaar met veel van de plug-ins.. Het is ook dat ik de laatste 3 jaar vrijwel niets mee doe met de computer op produceer vlak maar ik had eigenlijk 5 jaar terug al moeten upgraden..

Zou het misschien ook komen door het chip tekort dat ze native gaan?

is zeker 1 van de redenen, en natuurlik, de CPU's zijn zo veel krachtiger geworden, niet alleen de nieuwste M1 ultra of Intel 12 gen of de komende Zen4.
ook een Zen3, of Intel 11 of 10 gen... kan al zoveel... en offloading die een aantal DAW"s gebruiken (zoals Reaper, Cubase, Studio One).

en oversampling, die kan je met rendering knal hoog zetten....
 
Vind het positief als me plugins die ik gekocht heb ook native gebruikt kunnen worden.
Ik loop vaak tegen de melding: One or more UAD Plug-ins have been disabled.
Nu scheelt het mij een UAD device te moeten aankopen.
Ja, fair. Ik was even bang dat UAD uiteindelijk helemaal over naar een subscription model, en dat er een sterfhuisconstructie zou worden toegepast op gekochte plugins. Maar na wat meer lezen, lijkt hier geen sprake van te zijn. Sowieso tof dat instrumenten niet alleen in Luna werken.
 
Vrij onbegrijpelijk dat dit niet native draait op Apple silicon, terwijl het vooralsnog wel alleen op macos draait...
Heb daar in studio one geen last van. De niet uadx plug-ins draaien wel native op m1 dus het zal vast niet lang duren.
 
Nu ook zonder subscription aan te schaffen, met 50% intro korting via plug-in boutique


Ook via Universal Audio zelf…


ik heb bijna twee weken Spark abonnement en ik ben er zeer content mee.
Zeer goede plug-in..
 
Vind het vrij hoge prijzen, zelfs met de 50% korting. Kan je beter voor de subscription gaan.
Rond juni en einde van het jaar zijn de beste deal van universal audio. Maar pas sinds paar jaar zijn dat dan echt veel betere aanbiedingen. UA is geen PA dus verwacht niet dat alle plugins voor max 30 euro te koop gaan zijn.
 
Rond juni en einde van het jaar zijn de beste deal van universal audio. Maar pas sinds paar jaar zijn dat dan echt veel betere aanbiedingen. UA is geen PA dus verwacht niet dat alle plugins voor max 30 euro te koop gaan zijn.
Toch is Spark een stuk goedkoper, plus het feit dat elke maand een plug-in wordt bijgevoegd
 
Back
Top