Universal Audio kondigt met mysterieuze teaser 'Spark' aan

UAD-Spark-teaser-770x425.jpg


Op 30 maart presenteert Universal Audio 'The next chapter of UAD', luisterend naar de naam Spark.

https://www.uaudio.com/spark

Voor wie op onderzoek wil.. zie bijv UAD SPARK - Universal Audio, Inc. Trademark Registration

Spannond!
 
Last edited by a moderator:
UAD SPARK™ trademark registration is intended to cover the categories of downloadable computer software; downloadable audio and music computer software; downloadable cloud-based software; downloadable cloud-based software for audio recording; downloadable computer software for processing digital music files; downloadable computer software for manipulating digital audio information for use in audio media applications; downloadable computer software and firmware for downloading and organizing music files; downloadable computer software for creating and editing music and sounds; downloadable software to control and improve audio equipment sound quality; downloadable computer software for controlling the operation of audio and video devices.

Het lijkt geen hardware te zijn.

Providing non-downloadable computer software; providing non-downloadable audio and music computer software; providing temporary use of non-downloadable cloud-based software; providing temporary use of non-downloadable cloud-based software for audio recording; providing temporary use of non-downloadable computer software for recording music; providing temporary use of non-downloadable computer software for processing digital music files; providing temporary use of non-downloadable computer software for manipulating digital audio information for use in audio media applications; providing temporary use of non-downloadable computer software and firmware for downloading and organizing music files; providing temporary use of non-downloadable computer software for creating and editing music and sounds; providing temporary use of non-downloadable software to control and improve audio equipment sound quality; providing temporary use of non-downloadable computer software for controlling the operation of audio and video devices.

Ok. Ik gok op een online exchange voor Luna assets / projecten, iets met focus op (remote) samenwerken.

OF

Een subscription model voor UAD plugins, maar de naam past niet, en het zou veel bestaande UAD plug-in klanten tegen de schenen schoppen. Het zou wel passen bij het statement dat dit de next step voor UAD is (cloud / subscription based).

Wil iemand anders ook een gokje wagen?
 
Laatst gewijzigd:
Waarom dan electrical appliances als categorie?

Goeie. Ik ken de structuur van Amerikaanse trademark registratieformulieren niet goed genoeg, maar ik kan me voorstellen dat de 'primary US classes' (waar electrical apparatus genoemd wordt) vooral zo breed mogelijk zijn benoemd, om te voorkomen dat (bijv) een leverancier van elektrische machines zich gaat branden als "UAD Spark" (en lijkt het niet veel te zeggen over het feitelijke toepassingsgebied).

Maar goed. Het blijft natuurlijk gissen. Es kijken of er inmiddels al meer informatie te vinden is op de krochten van de interwebs.
 
Ik had ooit ( 6 jaar geleden) het idee voor een hybride saturatie, filter box waarbij ADC en DAC gebruikt worden en via digital controlled analoog switches de routing word bepaald.
Zodat je op een modulaire manier in een hybride setup verschillende modules kan benutten.
De user kiest bv kanaal 1 een analoog filter, saturatie en een 2 bands parametric eq. De audio gaat dat van de DAW door de DAC naar de analoge modules terug de DAW in.
Of bv de 8 kanalen met analoge filter en veranderd de box in een synth, Een VSTi met echte analoge filters.

Nu kwam ik dit tegen "McDSP Moo X & APB-8"dat is dus deels het idee wat ik had. Helaas gaan analoge filters en MAC only.

Denk dus echt dat dit de toekomst is.
Dus wellicht is de UAD Spark dit dus wel.
Een digitale//analoge box met de analoge saturatie ala de la2a, 1176, verschillende compressie modules. ( opto, diode etc.) en eq's etc ?
 
Gewoon een 1 april grap natuurlijk
 
+1 voor cloud based subscription, wellicht ook met hardware accelerator support

Goeie kans. Lullig voor die sukkels (als ik) die al die plugins gekocht hebben 😢 maar uiteindelijk heeft Adobe (en vele anderen) de transitie ook gemaakt. Enige verschil is wel dat UAD niet vaak nieuwe versies uitbrengt van bestaande plugins. Dus als ze naar een subscription model willen gaan zónder bestaande klanten kwijt te raken, zullen ze hun portfolio een revamp moeten geven. Iets nieuws en shiny, waardoor een subscription model als een bargain voelt. Ben benieuwd.
 
Ik had ooit ( 6 jaar geleden) het idee voor een hybride saturatie, filter box waarbij ADC en DAC gebruikt worden en via digital controlled analoog switches de routing word bepaald.
Zodat je op een modulaire manier in een hybride setup verschillende modules kan benutten.
De user kiest bv kanaal 1 een analoog filter, saturatie en een 2 bands parametric eq. De audio gaat dat van de DAW door de DAC naar de analoge modules terug de DAW in.
Of bv de 8 kanalen met analoge filter en veranderd de box in een synth, Een VSTi met echte analoge filters.

Nu kwam ik dit tegen "McDSP Moo X & APB-8"dat is dus deels het idee wat ik had. Helaas gaan analoge filters en MAC only.

Denk dus echt dat dit de toekomst is.
Dus wellicht is de UAD Spark dit dus wel.
Een digitale//analoge box met de analoge saturatie ala de la2a, 1176, verschillende compressie modules. ( opto, diode etc.) en eq's etc ?
Dit bestaat inderdaad al , check Mixanalog
 
nee dat is wat anders.
ipv over het web stream je via dac adc in/uit.
Zie McDSP Moo X & APB-8
Ik zie het, te snel gereageerd ghehe.

Loop je dan op een gegeven moment niet tegen een ietwat beperkte sound?. Ervan uitgaande dat meerdere types saturatie en filters als moog/butterworth niet in een smalle box zijn te proppen. Laat staan voor meerdere kanalen (realtime) tenzij je dit alles hetzelfde wilt behandelen natuurlijk.

Vind het wel interessant idee!
 



Het idee is meer dat analogie saturatie moeilijk is te emuleren.
Met mijn idee kun je bv de analoge filters dus in het signaal pad schakelen waar je wilt.
Dus juist niet beperkt maar additionale analoge toon mogelijkheden met total recall.
Het is dus bijna als 100% in de box werken met als verschil dat je maar een x aantal kanalen te beschikking hebt en je elke keer moet bouncen als je die kanalen weer vrij wil maken.
Zo kunnen de kanalen een eq, compressor, filter, vca of what ever zijn en die kun je voor bouwsten gebruiken om te maken wat je nodig het.
Dat is dan een preset. Bv een 8 voice wavetable poly met analoge filters en drive of 8 mixer kanalen met parametric eq etc.

Maar goed voor mij blijft het een idee :)
 
nee dat is wat anders.
ipv over het web stream je via dac adc in/uit.
Zie McDSP Moo X & APB-8
Heb er een poosje terug ook naar zitten loeren / lusten, vind het een heel tof concept. Vooralsnog heb ik me in kunnen houden, eigenlijk vooral omdat ik nog niet helemaal kan wennen aan het idee dat ieder kanaal dan nog meer AD/DA roundtrips zou maken. Ieder kanaal uit de API loopt ook al naar een UAD interface (en weer terug de mixer in) in mijn geval. Maar dat groen.. is onweerstaanbaar!
 
Ja als je dit met een analoge mixer vergelijkt dan mis je de re-call maar heb je juist weer wel analoge eq's etc.
Dus nog niet echt interessant maar wie weet in de toekomst wel.
 
UAD native, subscription based. Voorlopig (maar) een aantal plugins. Denk niet dat ik er wat mee opschiet want ik kom al cpu power tekort (6 dsp's)

 
UAD native, subscription based. Voorlopig (maar) een aantal plugins. Denk niet dat ik er wat mee opschiet want ik kom al cpu power tekort (6 dsp's)


Sja was te verwachten. Enorm suf. Maar goed, dit is The Future of UAD. Tijd om eens bij andere clubs te gaan kijken.

Edit: kennelijk krijg je, wanneer je de plugins gekocht hebt ook gewoon toegang tot de native versies. Dat scheelt iets. Zou namelijk knap lullig zijn als je met niet meer onderhouden legacy spul blijft zitten nadat je een paar k aan plugins hebt gekocht. We shall see.
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top