Meat Loaf overleden.

sinew1958

In de beperking,toont zich de Meester.
Lid sinds
27 augustus 2002
Berichten
3.909
Locatie
Lier
Gehaktbal Meat Loaf is op 74 jarige leeftijd overleden.
Wie kent 'Paradise by the dashboard light' en'i do anything for love' niet.
 
I would do anything bla bla, is toch wel een van de tracks waar ik echt een hekel aan heb, gvd dat kreng kwam in de jaren 90 4x per uur langs, en wat een kut musical sfeertje hangt er ook omheen, gadver.
 
I would do anything bla bla, is toch wel een van de tracks waar ik echt een hekel aan heb, gvd dat kreng kwam in de jaren 90 4x per uur langs, en wat een kut musical sfeertje hangt er ook omheen, gadver.
Zijn herinnering aan jouw zal blijven leven dus?😏
 
Zowel 'Paradise...' en 'I would do...' zijn geschreven door Jim Steinman, dat was de hoofdverantwoordelijke voor deze vreselijke nummers. Meat Loaf was wel medeplichtig, natuurlijk.
 
sja wie is er níet mee --- een soort foie gras....

gemaakt, de nummers, geschreven door.... heel de plaat... Meat Loaf was zelf meer een soort van theater man... maar wie was die man, die ellenlange nummers schreef, ze hebben blijkbaar jaren geleurd met deze plaat. en daarna... sja, geschiedenis! en wat een geschiedenis.

ach zonder deze plaat zou ik nooit groot zijn geworden... (wat bedoel ik hier bij zeus nu mee? of moet ik pallas athene aanroepen?)

het valt onder de VINK™ uitweidingen, eigenlik, maar dan in een geheel andere planetaire vorm... Meat Loaf...

@Disharmonic zegt het veel duidelikker... jim steinman....
 
jim steinman....

Ja... Het kan trouwens nog erger, deze van hem is echt gruwelijk. Toch moet je smaak en objectieve beoordeling van elkaar scheiden, denk ik. Hoewel 'Paradise...' aan de ene kant een vreselijk nummer is, aan de andere kant is het best goed geschreven. Er zit veel in, het klopt allemaal wel. Maar het blijft desalniettemin een ***nummer.
 
Nou, de nummers zijn bijna alleen maar rock-operas.
Hoe klef ze ook zijn, het zijn toch behoorlijke nummers hoor.
Hij heeft zalen vol gekregen en zijn shows zijn (zijn merk van Meat loaf) extravagant:kroon::mega:
 
Ja... Het kan trouwens nog erger, deze van hem is echt gruwelijk. Toch moet je smaak en objectieve beoordeling van elkaar scheiden, denk ik. Hoewel 'Paradise...' aan de ene kant een vreselijk nummer is, aan de andere kant is het best goed geschreven. Er zit veel in, het klopt allemaal wel. Maar het blijft desalniettemin een ***nummer.

het is inderdaad een zeer goed geschreven en gemaakt nummer, en ik was toen nog een broekie, het maakte wél indruk op 1 of andere wijze, goed zelfs grease mocht mij bekoren, hoe ik gegroeid ben, ondanks, of dankzij..... ach, zelfs, durf ik het noemen, durf ik het, ach ik vertel het iedereen, wat mijn eerste LP was. raad maar eens, erger kan niet... of erger, wellicht voelde ik heel goed aan, dat het op dat moment de beste plaat voor mij was; de mainstream voor 12e innemen om daarna alles uit te spugen (overdreven gesteld hee...).

leuke link! overigens, @Disharmonic , erg leuke link!! dank je, dank je, dank je!!! dat was bijna een total eclipse of my life..........
 
Zijn album 'Bat out of hell' met Ellen Foley was één van de eerste LP's die ik aanschafte; even grijs gedraaid toen.
 
Ik heb er goede herinneringen aan.
Doorspoelen was lastig, dus dat deed je zelden.
De tijd dat zorgen nog voor morgen waren en ik alleen bezig was met radio op bandjes opnemen en welk nummer we in de band gingen spelen na het leren van een toets.
Zonder de overvloed aan berichten en informatie die je nu elke dag over je heen gespoeld krijgt. De opties waren afgebakend, waardoor je het moest doen met wat je had.
De tijd dat een telefoon nog op een tafeltje stond en je niet wist van elkaar waar je was. Afspraak was gewoon afspraak en als iemand later was, wachtte je even.
Daar zal meneer Meat Loaf natuurlijk niks aan bijgedragen hebben, maar zijn bekende nummers zijn wel verbonden aan die periode in mijn leven.
 
En een van de meest geplaybackte nummers op feestjes.
Paradise by the dashboard light inclusief het doekje.:D

Mijn zus had ook de LP Bat out of hell. Ik was 9 ofzo dus hell en bad was voor mij way to far.
Wat ik toen geweldig vond was de cover van de Lp; Die motorrijder die uit de grond springt.8)

meat-loaf2.jpeg
 
Ik vond hem altijd wel een gave gast op een of andere manier, al heeft hij ook wel het ergste nummer wat er is (=mijn mening) op zijn naam staan..
‘Paradise by..’ 😖
 
Ik ben blij dat ik niet werd blootgesteld aan radiozenders die nummers kapotdraaien. Daardoor kan ik veel commerciële succesnummers nog wel waarderen zonder dat mijn linker ooglid gaat trillen. Bat Out Of Hell was één van mijn eerste LP's. Paradise vind ik niet zijn beste nummer. Maar ik hou wel van Jim Steinman en Meat Loaf. Kwalitatief theatraal zeg maar. Kitsj maar niet van plastic. :) Een anything for love of I'd lie for you op zijn tijd (dus niet 4 keer per uur, waar het trouwens nauwelijks in zou passen) gaat er hier wel in. Enfin, TL/DR: ik zou wel willen dat ik kon schrijven en performer zoals die twee. En ook niet de minste zangeressen ernaast. Ellen Foley natuurlijk, maar veel beter dan Patty Russo 1994 wordt het niet.
 
Wat ik toen geweldig vond was de cover van de Lp; Die motorrijder die uit de grond springt.8)

Bekijk bijlage 3819707
Ik vond die hoes vroeger altijd heel intrigerend. Voor mij "klonken" al die nummers inderdaad een beetje rood / paars dus dat klopte wel; alleen die afbeelding zelf kon ik totaal niet rijmen met de soort muziek
 
Herinner me nog dat die clip van Paradise de eerste keer op tv wel indruk maakte indertijd, was 1978 of zo...goeie stageact van Meatloaf en Carla deVito. (zo heete ze dacht ik)
Natuurlijk is zo'n nummer helemaal kapot gedraaid maar het verhaaltje van de jongen en het meisje die in de auto aan het vrijen zijn is wel goed getroffen in een pakkende rocksong.
Grappig wel die motor op de hoes van Bat out of Hell want zelf kwam ie een paar jaar eerder in de Rocky Horror Picture Show ook op zo'n chopper aanrijden.
Ellen Foley die op de lp te horen is heb ik kort daarna als voorprogramma gezien bij een concert van Ritchie Blackmore's Rainbow en zo klein als ze is zo groots is haar stem, ze bracht toen ook een hele goede lp uit in die tijd.
 
Back
Top