Nieuwe Casio synth

Screenshot 2021-12-10 141515.png


Er gaan geruchten dat Casio in januari 2022 een nieuw keyboard zal uitbrengen. Het wordt een arranger keyboard met diverse geluiden uit de AiX geluidsbron en nieuwe Rhodes en CP geluidssamples.





Teaser:

 
Last edited by a moderator:
@man-T : Wat het is en hoe het gaat werken, los daarvan vraag me wel af of het bruikbaar zal zijn. Lijkt me dat dit past in een lijn van goedkopere keyboards door Casio, is het dan iets waar je echt wat aan hebt, of valt het tegen en is het niet meer dan een gimmick. We gaan het zien.
 
Of juist niet. Er blijken tussen 'man' en 'vrouw' nog talrijke verschillende smaken te bestaan. De knop op de foto staat volgens mij precies goed voor mensen die zichzelf non-binair vinden / non-binair zijn.

Maar in een land als bv. de VS wekt dat in het andere kamp juist weer wrevel op...
 
Het gaat kennelijk om twee nieuwe modellen, volgens een post op GS. Het andere model, de CT-S500:

"The CT-S500 has two assignable K knobs for use with synthesis features. Basically an XW lite."

Plaatje dat op FB stond, van Guitar Center.

20220107_113032.jpg
 
En weer die ingebouwde speakers 🙄

Ach ja. Tis wel geinig met vocal synthesis, al hoor ik nog niet veel variatie. Zie wel aankomen met zoiets dat de app niet meer onderhouden gaat worden op een gegeven moment, of het werkt niet met nieuwere telefoons, etc. Die afhankelijkheid van een extern apparaat is een minpunt.
 
"give it to me" :D
 
maar cool keyboard..vernieuwend

lijkt alleen niet veel intonatie te hebben in de uitspraak.. Een opgenomen stem door een effect halen heeft dat wel..
 
Laatst gewijzigd:
Je kunt kennelijk zelf waveforms laden die de vocal synthesis gebruikt, dat wil ik 'ns zien en horen.
 
en nog 1

Ik ben wel echt een stuk sceptischer als een bekende synth influencer is betaald om een product te promoten, Ben Jordan is zeker wel een chille guy, maar toch. Hij krijg hier heel veel poen voor, dus hoe objectief is het? Casio betaald hem voor het maken van deze video, zag hem ook in de Casio live video waar ze hem gingen interviewen. Geen hate ofzo, maar ik geloof niet dat hij hem over 2 jaar nog steeds gebruikt..
 
Back
Top