Black Friday 2021 tips

Ben blij dat Thomann de Pro 1 met korting heeft. Die kon ik niet laten staan.
Nu nog de Model D. De hoop om die voor 200 te scoren lijkt vervlogen...
Ik heb exact dezelfde ervaring. Ik kon die Pro-1 ook niet laten staan en heb daarmee mijn allereerste analoge synth met draaiknoppen ooit gekocht. Wat een belevenis! :)
En inderdaad was er de hoop dat de Model D ook nog in de aanbieding zou gaan. Dan zou het een dubbelslag zijn geweest.
 
heb dat vaak dat bax noch bol hun volgende dag waarmaken...

vaak, maar niet altijd, ligt dat meer bij post.nl of andere bezorgers. Check het 'undercover' artikel in de volkskrant recent. Met al die schimmige bezorgen in onderaannemerschap en betalen per bezorgd pakket wachten bezorgers bijna niet langer dan een minuut voordat je open doet. En als ze het niet 'redden' dan noteren ze dat je niet thuis bent. Het hangt denk ik wel af van waar en hoe je woont, ik woon hier aan de straat, dus pakketjes aannemen van buren gaat heel makkelijk. Als je in een anonieme flat of appartementen woont gaat dat moeilijker.
 
Als ik overdag en niet ‘s avonds bestel, dan gaat het vaak wel goed bij Bax. Het blijft een winkel met nadelen, maar de levertijd en prijzen zijn vaak toch wel goed.
 
vaak, maar niet altijd, ligt dat meer bij post.nl of andere bezorgers. Check het 'undercover' artikel in de volkskrant recent. Met al die schimmige bezorgen in onderaannemerschap en betalen per bezorgd pakket wachten bezorgers bijna niet langer dan een minuut voordat je open doet. En als ze het niet 'redden' dan noteren ze dat je niet thuis bent. Het hangt denk ik wel af van waar en hoe je woont, ik woon hier aan de straat, dus pakketjes aannemen van buren gaat heel makkelijk. Als je in een anonieme flat of appartementen woont gaat dat moeilijker.
Hier wacht enkel bpost. De rest legt t pak voor de deur, raakt in de wandeling naar hun busje de bel aan en weg.
 
Weinig hardware aanbiedingen idd.
Bax he, die stumperds, je kon je inschrijven voor early bird black friday aanbiedingen.
Vervolgens is er niets in de aanbieding, maar krijg iedereen (middels banner op de site aangekondigd) 7 hele procenten korting. Wow! :D

Ben blij dat Thomann de Pro 1 met korting heeft. Die kon ik niet laten staan. Vond het al stom van me dat ik 'm niet eerder had gekocht toen die ook rond de 200 was.
Nu nog de Model D. De hoop om die voor 200 te scoren lijkt vervlogen...

Ik heb me aangemeld, maar ook helemaal geen mail gekregen. Er was ook niet veel om in die mail te zetten xD

Ze matchten wel de Uno Synth Pro Desktop prijs van Thomann, dat hadden ze een BF deal kunnen noemen... Of die Arp 2600 aanbieding van €499 van vorige week hadden ze ook even mee kunnen wachten.
 
Laatst gewijzigd:
toch wel flink huisgehouden in deze black friday deals. Mijn favoriete aankopen deze keer:
- eventide - Split EQ (echt een compleet andere verfrissende benadering van EQ-ing)
- audio cherry - Memorymode (zeker in 4x oversampling klinkt deze toch wel heel erg goed, wel een enorme cpu slurper in 4x oversampling, die presets die erbij zitten zijn die 24 euro meer dan waard overigens)
- Audiothing - the orb filter (deze krijg je in pluginboutique gratis bij je aankoop van de memory mode als je daar voor kiest. Dit is een behoorlijk goede losse formant filter met veel modulation mogelijkheden, die had ik nog niet los in mijn collectie, dus goede aanvulling).

ik moet zeggen dat die nieuwe gratis Waves plugin : Lofi Space toch ook wel heel erg goed is, hele aparte reverb in zijn eigen lofi klank spectrum. Mooie aanvulling.
 
Het is zelfs 56 GB. Wat zijn de meningen over deze sets? Ik heb net de 808 kort beluisterd en die klonk heel goed.

Het is wel een hele goede deal, ik ga hem zo ook binnenhalen. Ik heb al wat van Samples from Mars, met name de modular samplepacks, en een soort best of van de drumkits. De Goldbaby packs klinken wat meer, crispy ofzo, meer hi-res achtig. Maar het leuke van de Sample of Mars is dat je per drumkit heel veel verschillende kleuringen naast elkaar hebt, wat het selecteren van net de juiste sample wel erg prettig maakt. En nu ik met de SP-16 meer meer met samples werk lijkt alles me wel handig, ook gewoon om het compleet te hebben :D
 
  • Duimpje
Duimpjes: Ein
Het is wel een hele goede deal, ik ga hem zo ook binnenhalen. Ik heb al wat van Samples from Mars, met name de modular samplepacks, en een soort best of van de drumkits. De Goldbaby packs klinken wat meer, crispy ofzo, meer hi-res achtig. Maar het leuke van de Sample of Mars is dat je per drumkit heel veel verschillende kleuringen naast elkaar hebt, wat het selecteren van net de juiste sample wel erg prettig maakt. En nu ik met de SP-16 meer meer met samples werk lijkt alles me wel handig, ook gewoon om het compleet te hebben :D
is er bekend hoe lang die deal duurt? bij alle aldere dingen kan in een eindtijd of datum vinden, maar daar niet.. en meestal duren ze wel een paar dagen..
 
Is het verschil tussen plus en pro de moeite in jouw ogen?

mijn mening; wanneer je meer op presets steunt, dan is pro de moeite waard, anders is de plus meer dan voldoende. of zelfs de gratis versie.
ik heb zelf de plus versie, ondersteuning van de developer, de pro versie is vanzelfsprekend een betere ondersteuning, voor de developer.

maar het hangt sterk af van hoe je werkt, ik houd van zelf wavetables te maken, en 70 wavetables zijn zeer basic, maar zeer bruikbaar, die aan te passen, of simpelweg als basis te gebruiken, soms als single cycle, dus als een digitale oscillator, brengt je al immens ver.

wil je meer presets, meer wavetables, en er zijn ook al pakketten te koop, zie ik soms uit mijn ooghoek.

erg mooie wavetable synth, met MPE, soms vind ik het jammer dat ie zo vaak met Serum wordt vergeleken (en de developer vindt dat ook), de filters zijn geheel afgestemd op het speciale karakter van de synth; spectral warping. het is meer een additief gerichte wavetable synth, al werkt Serum natuurlik ook additief, of andere wavetable synths.

Vital heeft een ander karakter, het staat iedereen vanzelfsprekend, evident..., vrij om te doen er mee wat je wilt, maar ik vind Vital juist zo bizonder vanwege zijn eigen karakter.

voor puur wavetable gebruik ik Vaporizer2 (ook in sale nu, €36...), een tegenhanger van Serum, natuurlik, vanwege filters en effekten, heeft deze ook een vorm van karakter, maar moet je vooral veel zelf doen, om dat er uit te krijgen.

Vital klinkt 'spectraler', er was veel over de filters te doen, dat ze tegenvielen, voor sommigen, de developer, eenmalig, zuchtte; de filters zijn afgestemd op het algehele karakter.

goed, wat je maakt, kan altijd door anderen anders gebruikt worden.

in mijn geval, zou je kunnen zeggen, is juist het additief/spectrale karakter van Vital wat me zo aantrekt, niet speciaal dat een wavetable synth is, maar dat het wavetables gebruikt voor dit karakter.

genoeg!
 
mijn mening; wanneer je meer op presets steunt, dan is pro de moeite waard, anders is de plus meer dan voldoende. of zelfs de gratis versie.
ik heb zelf de plus versie, ondersteuning van de developer, de pro versie is vanzelfsprekend een betere ondersteuning, voor de developer.

maar het hangt sterk af van hoe je werkt, ik houd van zelf wavetables te maken, en 70 wavetables zijn zeer basic, maar zeer bruikbaar, die aan te passen, of simpelweg als basis te gebruiken, soms als single cycle, dus als een digitale oscillator, brengt je al immens ver.

wil je meer presets, meer wavetables, en er zijn ook al pakketten te koop, zie ik soms uit mijn ooghoek.

erg mooie wavetable synth, met MPE, soms vind ik het jammer dat ie zo vaak met Serum wordt vergeleken (en de developer vindt dat ook), de filters zijn geheel afgestemd op het speciale karakter van de synth; spectral warping. het is meer een additief gerichte wavetable synth, al werkt Serum natuurlik ook additief, of andere wavetable synths.

Vital heeft een ander karakter, het staat iedereen vanzelfsprekend, evident..., vrij om te doen er mee wat je wilt, maar ik vind Vital juist zo bizonder vanwege zijn eigen karakter.

voor puur wavetable gebruik ik Vaporizer2 (ook in sale nu, €36...), een tegenhanger van Serum, natuurlik, vanwege filters en effekten, heeft deze ook een vorm van karakter, maar moet je vooral veel zelf doen, om dat er uit te krijgen.

Vital klinkt 'spectraler', er was veel over de filters te doen, dat ze tegenvielen, voor sommigen, de developer, eenmalig, zuchtte; de filters zijn afgestemd op het algehele karakter.

goed, wat je maakt, kan altijd door anderen anders gebruikt worden.

in mijn geval, zou je kunnen zeggen, is juist het additief/spectrale karakter van Vital wat me zo aantrekt, niet speciaal dat een wavetable synth is, maar dat het wavetables gebruikt voor dit karakter.

genoeg!
Bedankt voor de heldere uitleg!
 
@barend
Wooow, superaanbieding voor de Uvi Mello, voor slechts 19 dollar UVI Mello

Zou ik maar eens mee beginnen, in plaats van met 296 euro voor de M-tron pro van Gforce :-) En bij Audiodeluxe krijg je nu ook nog de Digital Synsations van UVI er gratis bij. Die vind ik zelf overigens niet geweldig, maar de deal is wel leuk. Op de UVI website zelf is hij nu van 99 voor 69 euro. Dit is dus wel heel goedkoop nu.

Ok interessant. Hoe is de kwaliteit van de sounds van deze t.o.v. de Mtron Pro (zonder die extra streetbanks)?
 
In
Ik vind dit soort dingen wel een beetje cheap.. Benadrukken wat een stevige korting ze geven (42% !!) terwijl de gangbare prijs bij iedere winkel ± 300,- is.. Dat is voor mij echt een reden om hier niet meer te bestellen...

Bekijk bijlage 3816860
Inderdaad ze hadden 7% black friday korting loop ik niet warm van. Ze zetten zat om kan je best met BF uitpakken maar je klanten.
 
De hele mixedinkeys captain plugin suite is nu maar 59 dollar, echt een mooie plugin set om akkoorden, baslijntjes, melodieen en beat inspiratie mee op te doen in je project,
Klopt heb hem al jaren CP6 komt in december uit
 
Ok interessant. Hoe is de kwaliteit van de sounds van deze t.o.v. de Mtron Pro (zonder die extra streetbanks)?
Ik heb ‘m voor de zekerheid maar aangeschaft, je kunt nooit genoeg Mellotrons hebben… Ik had nog wat virtueel tegoed bij hun staan dus was maar iets van €11 kwijt. Helaas nog niet 1-op-1 kunnen vergelijken, zal ook nog even duren voor me dat lukt (verhuizing/verbouwing).
 
Ik heb ‘m voor de zekerheid maar aangeschaft, je kunt nooit genoeg Mellotrons hebben… Ik had nog wat virtueel tegoed bij hun staan dus was maar iets van €11 kwijt. Helaas nog niet 1-op-1 kunnen vergelijken, zal ook nog even duren voor me dat lukt (verhuizing/verbouwing).

Ik heb hem ook besteld. Vanmiddag eens uitproberen. Bij de Mtron ben je 70 euro kwijt plus nog een paar van die streettapes en dan zit je al boven de 100 euro. Wat ik zo lees 'moet' je wel echt die street tapes hebben omdat die een stuk beter zijn dan de geluiden die er standaard inzitten (?).

Zijn die Digital synsations die je erbij krijgt bij de UVI trouwens nog de moeite van het installeren waard? Het liefst installeer ik zo weinig mogelijk vst's op mijn computer omdat het altijd weer lastig is om ze volledig te verwijderen. Dus als het niks is dan installeer ik het liever niet.
 
Back
Top