Waarom moet Moog altijd zo duur zijn?

Ik snap eerlijk gezegd ook niet waarom Behringer perse die negatieve smaak moet oproepen die sommige of veel mensen hebben door spul te klonen wat wel nog als origineel en nieuw verkocht wordt.
Ach wat maakt 't klonen ook uit, ik zag de afgelopen dagen op het forum in een post dat mensen een pakket met verschillende roland drumsounds konden kopen.
Maar wat een lul is dat om zomaar al die samplepaketten te verkopen, dat scheelt Roland toch weer een hoop omzet zou je denken.
 
Het is toch juist leuk om die mensen een beter leven te gunnen.
Het is een beetje Republikeins om voor je eigen ik en je eigen dorp te kiezen. Dat mag natuurlijk laat dat duidelijk zijn. Maar wil je er warm bij zitten (de kachel aan kunnen doen ) dan kan je dat niet voor het schamele bedrag dat ze in Azië krijgen. De euro is veel te duur en Europeanen hebben er door de bank genomen veel te veel van. Uli profiteert van het verschil. Zei blij wij blij. Wat moet je zeggen tegen iemand in Azië dat een normaal huisje 425 duizend euro kost. Ik zelf denk dat er een te groot verschil zit tussen deze twee valuta. Producenten laten spullen in Azië maken en als een schip te laat (of nooit meer) aan komt hebben ze crocodile tranen. ( ik heb het vooral over medicijnen)

Gelukkig zijn er mensen met “smetvrees” die niets tweedehands durven aan te pakken. Daar profiteer ik van. Helemaal van Aziatisch tweedehands. Appetijtelijk.
 
Laatst gewijzigd:
Ja, ik eet ook maar weinig vlees, heb niks van Apple, doe heel lang met m'n spullen, daar mag dan best een Behringer tegenover staan. :)
Oei, Ik eet minimaal 1kg vlees per dag en geen fruit en geen groenten. Wat nu?
 
Oei, Ik eet minimaal 1kg vlees per dag en geen fruit en geen groenten. Wat nu?
Je bent het voorbeeld voor andere “thumps-UP” of voor weer andere een moraalridder.
 
Je bent het voorbeeld voor andere “thumps-UP” of voor weer andere een moraalridder.
Is het dan nog moreel verantwoord om een Deepmind in huis te halen ? Mag ik enkel een Moog One hebben nu 8D
 
Oei, Ik eet minimaal 1kg vlees per dag en geen fruit en geen groenten. Wat nu?

Statistisch gezien heb je in dat geval een lage levensverwachting, dat is gunstig voor onze planeet. Of je eet weinig vlees in het belang van Moeder Aarde, of juist heel veel. De echte boosdoeners zijn de middelmatige vleeseters.

;)
 
Ik ben gewoon een Carnivoor, van planten eten wordt ik ziek. Erger nog, rij in een elektrische wagen en heb zonnepanelen op mn dak.

Ik ben gewoon een monster en kan best opgesloten worden in een studio met 50 synths.
 
Dat zou best interessant zijn, helemaal als het door Uli zelf is.
Ik heb Uli een keer ontmoet (toen ik nog demonstraties op muziekbeurzen deed) en het is een prima vent.
Gek van muziek en vol met ideeën. Hij is eigenlijk van jongs af aan een orgel speler, denk aan zo'n thuis Hammond orgel met voetpedalen en zo'n bossa nova ritme box, maar ook kerkorgel. Maar raakte later geïnteresseerd door techniek en bouwde al vroeg zijn eigen synthesizer.
 
UB1
.
a1c65907011d8990b6d7606286fa7fd9dc88f4df.jpeg
 
Ik heb niet alles gelezen maar...
Moog is groot als naam
Toch is het maar een klein bedrijf met maar ‘n ‘paar’ werknemers…
Ze leveren enkele synths of modules paar jaar af.
Niet als de grote bedrijven die hele studio’s
per maand uit (kunnen) geven…
Zo blijft Moog uniek maar daarom kostbaar.
Dat geld ook voor Sequential en al die andere mancraft bedrijfjes…
en trouwens bij intensief gebruik en goed onderhoud
kan zo’n instrument makkelijk 40 jaar werken.

Stabiel maar met een prijskaartje...
 
en trouwens bij intensief gebruik en goed onderhoud
kan zo’n instrument makkelijk 40 jaar werken.
Moog publiceert ook geen schemas en service manuals meer.
40 jaar onderhouden word lastig
 
uiteindelijk stort zo'n ding mekaar natuurlijk, de meeste synths halen de 15 jaar niet eens.
en de meeste storingen worden veroorzaakt door stof in loop van jaren...
Ik heb laatst op YouTube gezien hoe ze een kapotte CS-80 opnieuw gingen herstellen... wil je een kabeltje vervangen? ff tellen welke...:dubbel:
 
Ach wat maakt 't klonen ook uit, ik zag de afgelopen dagen op het forum in een post dat mensen een pakket met verschillende roland drumsounds konden kopen.
Maar wat een lul is dat om zomaar al die samplepaketten te verkopen, dat scheelt Roland toch weer een hoop omzet zou je denken.

Het mag natuurlijk niet, maar of een groot bedrijf nou net even wat minder winst maakt boeit me persoonlijk echt niet. Kleine developers daarentegen moet je altijd steunen, dus als ik de keuze heb dan geef ik mijn centjes liever daar uit.
 
Waar is dat schroefje nou gebleven?...damm!:dubbel:
ja, ik heb even gekeken...dat lijkt mij een karwei zeg!:okdan:
 
Back
Top