Ultra compacte (liefst multi-timbrale) synthesizer modules

1625504361282.png


Neenee heren, u vergist zich. Dit is duidelijk een vintage Blofeld !!

BTW, Ik kende de MicroMonsta niet. Wel onder de indruk moet ik zeggen. Ook van de Ambika. Klinken beiden behoorlijk dik.
 
Bekijk bijlage 3812195

Neenee heren, u vergist zich. Dit is duidelijk een vintage Blofeld !!

BTW, Ik kende de MicroMonsta niet. Wel onder de indruk moet ik zeggen. Ook van de Ambika. Klinken beiden behoorlijk dik.

Hmm, vintage.. ik lach 'n beetje, maar ik had gewoon met mijn Blofeld willen kutten vanavond.. heb em niet eens aangehad, misschien doet ie het wel niet eens ook.. weleens meegemaakt met een OP1. B-stock ontvangen voor mijn OP1 die defect was en had opgestuurd voor reparatie. De knoppen vielen er ook nog vanaf toen ik em uit het bubblewrap haalde..

De MicroMonsta2 klinkt echt heel goed ja. En super compact maar is bi-timbraal. Blofeld is iets groter maar dacht altijd dat dat 'n 19 inch unit was, dit is hetzelfde formaat als 'n boutique maar dan multi-timbraal. Sound was ik middels 'n plug-ins al bekend en zeer ok mee. :) Nu nog ff geduld hebben tot Bax em kan leveren.
 
Tsja, als je dit als retour accepteert dan is er wel wat mis, die klant krijgt toch gewoon z’n geld niet terug?
Tja.. zo zou je het ook kunnen zien.. Ik kan me niet voorstellen dat iemand zoiets terug durft te sturen. Een toestel er zo afgeleefd uit laten zien zou alleen opzettelijk mogelijk zijn (binnen 120 dagen).
Dit lijkt me gewoon 'n fout van 'n medewerk(st)er.. Er is weleens een OP1 van mij zoekgeraakt, weliswaar bij een Duits reparatiecenter werd mij gemeld, maar misschien ligt dat verhaal ook wel heel anders..
 
Ik zag laatst een reportage over een bedrijf dat retourzendingen opkoopt. Dan kijk je toch even anders naar dit te gekgave landje met z’n fantastische inwoners.
 
Ik zag laatst een reportage over een bedrijf dat retourzendingen opkoopt. Dan kijk je toch even anders naar dit te gekgave landje met z’n fantastische inwoners.
Ja sommige mensen maken er echt 'n potje van. Ook de mentaliteit die ik hier een paar jaar terug moest lezen. Paar setjes Monitors laten leveren omdat er nog wat twijfel was.. alsof je een aantal paren schoenen aanschaft om zeker te zijn van juiste maat.

Volgens mij wordt er bij Bax wel degelijk minder geld teruggegeven als blijkt dat het toestel in een minder goede conditie wordt geretourneerd, of wanneer er accessoires of de doos ontbreken..
 
@MacGyverGear Ik snap natuurlijk dat het 'raar' kijken is als je zulke B-stock toegestuurd krijgt. Echter als het apparaat werkt kun je ook proberen
in dit geval Bax te contacteren om te vragen wat ze willen : Zulk een apparaat wordt vermoedelijk ALTIJD terug gestuurd en dus mss de opportuniteit
om een extra-extra-extra korting te bedingen. Zij willen zo'n gehavend ding immers liever niet meer terug zien...
En met het geld dat je dan misschien uitspaart zelf de Blo een nieuwe custom look geven... ?
 
Compleet gestoord om zoiets op te sturen, waanzin.. gewoon ontslaan de gene die dit heeft gedaan. Dit soort grappen zijn heeeel erg slecht voor de reputatie van een bedrijf.
Ik koop al een tijdje niks meer bij BAX en dit soort foto's zorgen er voor dat ik me niet ga bedenken ook..
 
Bax B-stock Blofeld ontvangen.
Zo zeg, da's een afgeragd ding, Bax doet z'n naam weer eer aan.
Misschien moet je 'm ook ff in het bax draadje op het forum plaatsen.
Ik weet niet waar je de nieuwe hebt besteld maar ik zou geld terug vragen en ergens anders een nieuwe kopen.
 
@MacGyverGear Ik snap natuurlijk dat het 'raar' kijken is als je zulke B-stock toegestuurd krijgt. Echter als het apparaat werkt kun je ook proberen
in dit geval Bax te contacteren om te vragen wat ze willen : Zulk een apparaat wordt vermoedelijk ALTIJD terug gestuurd en dus mss de opportuniteit
om een extra-extra-extra korting te bedingen. Zij willen zo'n gehavend ding immers liever niet meer terug zien...
En met het geld dat je dan misschien uitspaart zelf de Blo een nieuwe custom look geven... ?

Volgens mij ziet de gemiddelde 2e hands er stukken beter uit. Heb je foto's bekeken?? :D Dit toestel is zwaar intensief gebruikt ook, kan niet anders met zoveel marks.
Ik koop voor wat meer geld liever nieuw dan, ook met oog op encoders (wat toch een zwak punt schijnt te zijn van dit apparaat).
 
Compleet gestoord om zoiets op te sturen, waanzin.. gewoon ontslaan de gene die dit heeft gedaan. Dit soort grappen zijn heeeel erg slecht voor de reputatie van een bedrijf.
Ik koop al een tijdje niks meer bij BAX en dit soort foto's zorgen er voor dat ik me niet ga bedenken ook..

Mja.. ik had em bij Thomann of Music Store voor 500 uit voorraad kunnen krijgen.. dan was 'n B-stock voor 300 wel interessant. Maar sowieso is Bax een stuk goedkoper. met dit ding dan andere stores. Als het goed is krijg ik nu een 'nieuwe' gezien het feit dat ze niet op voorraad zijn.. dat idee maakt me wat geduldiger :) Ik beschouw dit maar als een hele slechte grap.. of als degene die dit toestel bewust als B-stock in de shop heeft geplaatst moet maar ander werk gaan zoeken ja. :D
 
Zo zeg, da's een afgeragd ding, Bax doet z'n naam weer eer aan.
Misschien moet je 'm ook ff in het bax draadje op het forum plaatsen.
Ik weet niet waar je de nieuwe hebt besteld maar ik zou geld terug vragen en ergens anders een nieuwe kopen.

Nee, ik heb meteen een retouraanvraag gedaan en nieuw besteld bij Bax. Als ik meer tijd had had ik wel ff gebeld.. en verhaal gehaald.. maar ze zullen wel snappen waarom ze em terug hebben als ze het pakket openmaken.. probeer vrijdag wel ff te bellen dan zullen ze wel ontvangen hebben.. heb em vandaag teruggestuurd.
 
Een tof compact synthje is de Sonicware ELZ_1. Volgens mij niet multitimbraal.

Deze man maakt mooie organachtige geluiden. Maar vooral de patch van 7:43 vind ik gers:


Overigens in onberispelijke staat gekocht als B-stock bij Bax voor het luttele bedrag van 250 eetjes.
 
Best leuk die Sonicware maar iets te groot en ik zoek eigenlijk geen klavier om ruimte te besparen. ;) Maar goed te horen dat B-stock ook prima de luxe kan zijn. :mega: Zelf ook wel positieve ervaringen in het algemeen maar ook non B-stock gekocht en overduidelijk eerder uitgepakt/gebruikt.. ik ga er maar vanuit dat de afgeleefde Blofeld een uitzondering is...
 
Vandaag is een gloednieuwe Waldorf Blofeld van Bax bezorgd! :okdan: Net thuis van het werk en meteen aangezet en gecheckt. Helemaal top!!

Sounds editen is prima te doen met het beperkte aantal knoppen, alles prima te vinden.. maar kende de synthengine min of meer al.
Heel breed klanken pallet ook, van lekkere analoog klinkende basjes tot vage soundscapes.. Echt super bakkie!! Effects eigenlijk ook best ok en arp is ook super tof met leuke features om accenten of slides per steps aan te zetten..

Multi-timbraal mode moet ik nog even voor gaan zitten.. ik wilde eigenlijk nog wat mono arplijntjes omdat ik dat niet uit de polybakkies wilde halen.. maar als ik hier 20 stemmen uithaal ben ik echt meer dan voorzien qua polyfonie en hoeveelheid synthparts. :)
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top