Ultra compacte (liefst multi-timbrale) synthesizer modules

Lid sinds
22 Maart 2008
Berichten
10.005
Locatie
-
Wat is er allemaal nog meer beschikbaar aan compacte (liefst multi-timbrale) synthjes?
Ga van de firma Audiothingies een MicroMonsta 2 ontvangen. Maar zou nog wel iets van dit formaat willen.

DSI Tetra lijkt me ook leuk maar is niet meer te koop.

Analoog of modeling maakt me niet zoveel uit. Als het in geval van VA maar een beetje dezelfde kwaliteit heeft van de MicroMonsta 2 :)

 
Laatst gewijzigd:
MI Ambika?
Ah.. die heb ik aleens bekeken ja.. dat formaat zoek ik 'n beetje. Tof ding en multi-timbraal ook.. maar heel slecht verkrijgbaar (heel afentoe tweedehands te koop). Behringer?? :D
 
Ah.. die heb ik aleens bekeken ja.. dat formaat zoek ik 'n beetje. Tof ding en multi-timbraal ook.. maar heel slecht verkrijgbaar (heel afentoe tweedehands te koop). Behringer?? :D
Volgens mij kun je ze built-to-order met de gewenste filters bestellen. @fjoesz had daar een adresje voor geloof ik.
 
Ook aleens gezien.. Leuk ook ja. Ik heb net zitten neuzen bij de Volca FM.. ook leuk.. en zit nu nogeens de Digitone (Elektron) te beluisteren.. De parameterlocks in de sequencer is wel iets wat handig is om dat statische FM karakter een beetje leuk te houden.. vind de Preen wel een beetje als mijn FB01 klinken.. :D
 
Bedankt voor de opties..
@Disharmonic Die Sonicware Live XFM is ook leuk maar nog niet echt verkrijgbaar.. en wel weer wat groter. Maar idd.. bezig met een compactere setup ja. ;)

Heb gisteren en vandaag ook op een paar Roland Boutiques geboden.. Ooit had ik de JP08 en je zult het altijd zien.. doe je iets weg (...)
Maar morgen dus een JP08 en JP06 ophalen. Moet richting Brabant en ligt praktisch op mijn route.. Zijn helaas wel wat groter dan de andere opties en niet multi-timbraal maar wel lekker hands-on. Er staat ook nog een MX1 op mijn verlanglijstje en heb ik gelijk wat van de USB aansluitingen in gebruik. :D

De MicroMonsta2 is vandaag ook bezorgd. Dat is voor 300 euro sowieso de meeste 'bang for the buck' als ik het vergelijk met alle andere opties.. en bi-timbraal.. Ook de fx in dat ding klinken fantastisch en zijn zeker meerwaarde.
 
Laatst gewijzigd:
je kan een ambika laten bouwen door een gast


heel erg veel synth voor weinig
filtertje kiezen, smr4, 4pm, polivoks of SVF
ik heb 6 smr4 juno filters, he-le-maal de bom, maar je kan ook verschillende in 1 ambika stoppen als je wil
er is ook nog een editor voor
aparte outs per voice of 1 mono mix

check ff hoe dat klinkt



dik
 
Ambika is een toffe synth. De oscillatoren zijn wel echt lofi (niet te vergelijken met mictomonsta), maar de analoge filters kunnen dat aliasing randje er weer mooi vanaf halen.
En nog goed te editen op het ding zelf.
Heel eigen karakter.

Tetra is ook een mooi bakkie een stuk kleiner dan de Ambika, maar het editen op het ding zelf vind ik minder prettig omdat je niet kan springen naar verschillende blokken (of ik mis iets 😀)
Sound is wel helemaal analoog en erg lekker.

Ik heb met een Mircromonsta v1 gespeeld en was zwaar onder de indruk van het geluid. Ik kan me voorstellen dat voor jou de Tetra niet veel extras toevoegt naast de het monstertje, behalve dat het echt analoog is.

Je kan ook kijken naar een Organelle of Monome Norns shield in combinatie met Orac 2.
 
je kan een ambika laten bouwen door een gast


heel erg veel synth voor weinig
filtertje kiezen, smr4, 4pm, polivoks of SVF
ik heb 6 smr4 juno filters, he-le-maal de bom, maar je kan ook verschillende in 1 ambika stoppen als je wil
er is ook nog een editor voor
aparte outs per voice of 1 mono mix

check ff hoe dat klinkt



dik


hey Thanx!! :okdan: Zeker interessant!! Ik zag ze tweedehands voor 550-600.. dan is dit een steal.. Meteen besteld :)
 
Ambika is een toffe synth. De oscillatoren zijn wel echt lofi (niet te vergelijken met mictomonsta), maar de analoge filters kunnen dat aliasing randje er weer mooi vanaf halen.
En nog goed te editen op het ding zelf.
Heel eigen karakter.

Tetra is ook een mooi bakkie een stuk kleiner dan de Ambika, maar het editen op het ding zelf vind ik minder prettig omdat je niet kan springen naar verschillende blokken (of ik mis iets 😀)
Sound is wel helemaal analoog en erg lekker.

Ik heb met een Mircromonsta v1 gespeeld en was zwaar onder de indruk van het geluid. Ik kan me voorstellen dat voor jou de Tetra niet veel extras toevoegt naast de het monstertje, behalve dat het echt analoog is.

Je kan ook kijken naar een Organelle of Monome Norns shield in combinatie met Orac 2.

Ja, ik hoorde dat randje ook al.. MicroMonsta 2 is nog kleiner dan de eerste versie.. Eerder dacht ik nog om er nog 1 bij te kopen. Voor de prijs van 300 is er ook niets wat em overtreft maar de nieuwe batch waar ik op in geschreven had was alweer uitverkocht.
Ambika is ook wat groter idd.. maar ben heel benieuwd.
 
Geen idee hoe compact het moet?

Roland SH-32 ... compact _en_ veel knoppen. Waar sommigen klagen over teveel drukte bovenop vind ik 'm best te doen. Is een VA.

Het is een leuk ding om te zien maar qua sound vind ik em niet zo goed. Heb een GAIA gehad en nu nog een FA06. Het is geen VA. Enige wat er in zit aan modeling is de PWM. Verder is het helemaal sample based. Ik kan niet tegen die oscilator reset. In de nieuwere Rolands kun je dat uitzetten. In de MC707 bv maar die oudere synths ben ik niet zo weg van. Behalve de JP8000, die klinkt stukken beter maar heeft ook veel minder polyfonie.
 
Heb ook nog een Novation Circuit gekocht trouwens. Is iets groter (240mm x 200mm) maar leuk ding. MicroMonsta is 158mm x 108mm maar beiden bi-timbraal, 2 x 6 stemmige VA al vind ik de MicroMonsta denk ik toch interessanter.

Nog ff induiken, de Circuit.. maar best leuke sounds en toch 'n aardig aantal controls die je kunt toewijzen om je sounds te tweaken. En wat ik ook wel meerwaarde vind is de sidechain mogelijkheid.. FX klinken ook wel ok. Minder is dat je er geen sounds op kan maken.. daarvoor moet je em aan een computer hangen.. maar komt goed.
 
Laatst gewijzigd:
Klein kleiner kleinestest, de xfm2 en xva1:
XVA1+Board+View.png

> XVA1 is 32-voice, 4-oscillators per voice, with a powerful parallel built-in effects processor, completely built on an FPGA chip.
> less than 10 components (about $99 total cost).

eigen knoppen mee nemen 🙂
 
Welk filter type. Ik denk aan SVF. De Polivoks en SRM heb ik al in mijn Shruthi’s
Ik heb Fjoesz opgevolgd.. Roland dus.. Is ook wel mijn favoriet qua klank :)

De blofeld is klein en multitimbraal. Verder die an200 en dx200 zijn ook leuke kleine bakkies.

AN200 heb ik al.. is ook leuk ja.. maar best wel heel hoog.

De Blofeld is doordat ie multi-timbraal is niet zo heel gemakkelijk te editen maar ik zie dat ie best wel compacter is dan ik eerder dacht. 275 mm breed is toch nog kleiner dan een boutique.
Heb nu ook weer 2 boutiquejes (JP-08 en JU-06). Maar de MicroMonsta blijft de kleinste. Echt ongelofelijk klein en krachtig.
Heb trouwens ook nog een Nord MicroModular realiseer ik me nu, ook super klein. Maar wel een gedoe om te editen.. beetje als de Circuit tracks.. :D

Hoe zat dat nu met die pots op de Blofeld?? Daar lees ik weleens wat over.. Is die levensduur echt zo kort? Ik heb ooit met de software van Terratec gewerkt en klonk best goed. Dat is gebaseerd op de Micro Q en is geloof ik gelijk aan de Blofeld.. hmm..
 
Back
Top