De resolutie van de Akai MPC-2500 is niet zo hoog, maar waarschijnlijk voor iedereen voldoende om de begeleiding mee af te spelen. Zelf maal ik niet zo om de resolutie. De Ensoniq SQ-80 heeft maar 24 ppq en dat was de enige sequencer van mijn eerste vier albums.
Ik werk nu ondanks ernstige tekortkomingen, waarover ik elders op dit forum al geklaagd heb, veel met de MPC X, omdat die via DIN en USB enorm veel instrumenten kan afspelen (CV/Gate ook, maar die gebruik ik niet eens). De MPC-4000 heeft die tekortkomingen niet en is voor mij de beste MPC ooit.
Ik heb de afgelopen maanden voor het eerst met de Yamaha QY-700 gewerkt en dat is me enorm goed bevallen. Werkt direct zonder laadtijd, dubbele midi, Midi Time Code, groot scherm, wielen, rubber klavier (niet aanslaggevoelig), 480 ppq, mogelijkheid om achteraf controllernummers te wijzigen (mapping) en wat elke sequencer zou moeten hebben: als je de locatie van een invoer selecteert, dan kun je die direct verplaatsen. Je hoeft dus geen apart commando, zoals move in te geven. Een noot op 01.01.000 wil je bijvoorbeeld verplaatsen naar 01.02.000. Je selecteert de locatie, draait aan het wiel of tikt de nieuwe locatie in en klaar is Kees. De QY-700 gebruikt net als de Roland MC-500 flodderschijven maar ik heb in 34 jaar meer problemen met geheugenkaarten en USB-stcks gehad dan met floppies. Voor zo'n 300 euro moet je er een kunnen scoren. De Roland MC-500 Mk 2 heb ik ook gebruikt, op een album en tijdens een optreden, maar ik vind de QY-700 op alle punten superieur.