CV/Gate naar DAW

Dialogue

Stamgast
Lid sinds
27 november 2006
Berichten
157
Locatie
Haarlem
Ik ben voornemens een Moog Werkstatt of Dreadbox lil erebus te kopen, echter twijfel ik behoorlijk gezien ik geen enkele ervaring heb met CV/Gate aansluitingen...

Kan dit aangesloten worden op een DAW systeem? Ik heb geen interface of mengtafel met CV aansluitingen maar werkt het bv ook als je dit aansluit op een Keystep? Of is het dan puur de aansturing van de synth zonder opname mogelijkheden in een DAW?
 
Zeker, Als het goed is heeft de Keystep CV/Gate out. Als je deze in een vd 2 apparaten stuurt kan je ze aansturen via de Keystep.
 
Denk dat de korg sq1 dat kan voor je.
ik raad echter de cv.ocd aan.

denk eraan dat de UK zonodig uit europa wou en ne tax betaalt bij import sinds 2021. Had mijne net op tijd eind 2020 besteld


hij kan nog veel meer voor je en eventuee extra instellingen aanpassen (mooi woord:)
programmeren is via een website. Zelfs ik snapte het zonder handleiding :)
 
Laatst gewijzigd:
Zeker, Als het goed is heeft de Keystep CV/Gate out. Als je deze in een vd 2 apparaten stuurt kan je ze aansturen via de Keystep.
Bedankt voor je antwoord. Is het dan ook voldoende om dit in Logic Pro op te nemen? Normaal gesproken zijn externe synths natuurlijk via usb of midi aangesloten en worden de signalen vanuit de DAW weer terug gezonden. Werkt dit ook zo met CV/Gate?
 
Ah je hebt natuurlijk midi out nodig (uit je daw) in geval vd cv.ocd...
dus dan is dat keybordje van arturia vast t best voor je.
 
Ik las `CV/Gate naar DAW` maar je bedoelt dus `CV/Gate van DAW`
Hmm... ja dat weet ik dus niet. Waar het om gaat is dat ik net als de rest van mn hardware, de Werkstatt wil kunnen inspelen in mijn DAW, en dat ie vervolgens ook weer afspeelt als ik m’n project afspeel in Logic.
 
Dus van je DAW naar CV/Gate op de werkstatt.

Het topic leest alsof je het de andere kant op wilt.
 
Denk dat hier idd nog niet alles helemaal duidelijk is. Lijkt erop dat je nu synths hebt waarvan je het draaien van koppen (automation) op kan nemen via midi en dat nu ook wilt doen met de werkstatt via cv. Daar zou je een cv naar midi converter voor nodig hebben.

Die werktstatt ga je iig niet snel kunnen gebruiken als een plug-in, waarbij je met elk project automatisch andere instellingen kunt hebben.
 
Dus van je DAW naar CV/Gate op de werkstatt.

Het topic leest alsof je het de andere kant op wilt.
Ja, als je het zo bekijkt wel idd. Dan is de titel verkeerd. Voor mij is het zoals voor velen waarschijnlijk synth aansluiten via midi of usb en het werkt beide kanten op. Met deze vorm van aansluiting werk het waarschijnlijk anders... bottomline is, kan ik het gebruiken zoals alle andere hardware, maar dan via CV/Gate (denk ik) 😊
Denk dat hier idd nog niet alles helemaal duidelijk is. Lijkt erop dat je nu synths hebt waarvan je het draaien van koppen (automation) op kan nemen via midi en dat nu ook wilt doen met de werkstatt via cv. Daar zou je een cv naar midi converter voor nodig hebben.

Die werktstatt ga je iig niet snel kunnen gebruiken als een plug-in, waarbij je met elk project automatisch andere instellingen kunt hebben.
Het is niet perse nodig om automation e.d. Op te nemen. Waar het me puur om gaat is of ik een track kan opnemen in Logic, en deze vervolgens ook weer afspeeld als ik het gehele project bounce. Dat ik de filters bijvoorbeeld ‘live’ moet doen is geen probleem, het enige waar het me om gaat is kan ik ‘m opnemen en afspelen in Logic.
 
Ik ben voornemens een Moog Werkstatt of Dreadbox lil erebus te kopen, echter twijfel ik behoorlijk gezien ik geen enkele ervaring heb met CV/Gate aansluitingen...

Kan dit aangesloten worden op een DAW systeem? Ik heb geen interface of mengtafel met CV aansluitingen maar werkt het bv ook als je dit aansluit op een Keystep? Of is het dan puur de aansturing van de synth zonder opname mogelijkheden in een DAW?

Voor mij is het zoals voor velen waarschijnlijk synth aansluiten via midi of usb en het werkt beide kanten op. Met deze vorm van aansluiting werk het waarschijnlijk anders... bottomline is, kan ik het gebruiken zoals alle andere hardware, maar dan via CV/Gate (denk ik) 😊

Het is niet perse nodig om automation e.d. Op te nemen. Waar het me puur om gaat is of ik een track kan opnemen in Logic, en deze vervolgens ook weer afspeeld als ik het gehele project bounce. Dat ik de filters bijvoorbeeld ‘live’ moet doen is geen probleem, het enige waar het me om gaat is kan ik ‘m opnemen en afspelen in Logic.

Wat ik hier lees is dat je het geluid van de Werkstatt of de Dreadbox wil opnemen in je daw.
Dat kan natuurlijk, je sluit de line out van je synthesizer aan op je interface/geluidskaart waarna vervolgens de audio in je daw komt.
Je keystep geeft alleen de commando's aan in je synthesizer via cv/gate en de usb van je keystep geeft de midi door in je daw.
 
Wat ik hier lees is dat je het geluid van de Werkstatt of de Dreadbox wil opnemen in je daw.
Dat kan natuurlijk, je sluit de line out van je synthesizer aan op je interface/geluidskaart waarna vervolgens de audio in je daw komt.
Je keystep geeft alleen de commando's aan in je synthesizer via cv/gate en de usb van je keystep geeft de midi door in je daw.
Thanks, duidelijk !
 
Sinds gisteren een Expert Sleepers ES-9, slikt audio en CV/Gate en stuurt het ook uit. Mooie unit om een verbinding te maken tussen bijv. je Eurorack en iOS/MacOS of Windows software.
 
Back
Top