• Welkom terug op het vernieuwde Synthforum!
    Lukt het inloggen niet meer en krijg je ook geen email als je je wachtwoord probeert te resetten?
    Neem dan even contact met ons op.

• Als lid van Synthforum kunnen we uren praten over synths en aanverwante zaken. Waar het uiteindelijk natuurlijk om gaat is het maken van muziek. Heb je iets gebrouwen, geproduceerd, gecomponeerd of ingespeeld wat je graag wilt delen met de rest van de community, dan is dit de juiste plek om dat te doen. Ben je trots op het resultaat of wil je suggesties voor verbetering, post dan hier je track. Wil je alleen luisteren en opbouwende kritiek geven? Dat kan ook.

Er zijn twee manieren om je track te plaatsen:

1. Via de uploadmogelijkheid die Synthforum biedt. Het mp3 bestand mag dan niet groter zijn dan 20 MB. Maak een nieuwe thread aan en klik links onder het bericht op "bestanden toevoegen". Kies na het uploaden voor "Insert". Alleen dan wordt de audio player in je post zichtbaar.

2. Via een externe site. Er bestaan verschillende sites die ruimte bieden om je muziek te hosten. Je kunt in je bericht een link naar je track plaatsen. Omdat Synthforum de soundcloud link automatisch omzet in een player, gaat hier de voorkeur naar uit. Je hoeft dus verder niets te doen, alleen de link naar je track in je post plakken.

Let op: Wanneer je track op SoundCloud op "private" staat, verschijnt er geen player, maar blijft alleen de link over.

Een veelgebruikt alternatief is YouTube. Heb je je muziek op je YouTube kanaal gezet, dat kun je je clip embedden door simpelweg een link te posten. Daarna wordt de YouTube player automatisch embed in je post. Dit geldt ook voor video's van bijvoorbeeld Facebook en Vimeo.

Heel veel succes en plezier gewenst!

Catch Me If You Can

Retiep

Well-known member
expirimental drum&bass , keihard, lekker ruw, voor de fijnproevers die dit kunnen apperecieren.

Alstublieft !

Attachments

• Ableton2_3 FL.mp3
    13,1 MB · Bekeken: 0

Retiep

Well-known member
update voor meer impact !
welke klinkt het best volgens jullie , de eerste upload of deze?

Attachments

• 13aab.mp3
    13,3 MB · Bekeken: 0

kobuz

Well-known member
wowwww, dit vraagt om een illegaaltje ergens in een donker te klein pand :). Ik vind de tweede een stuk beter, die eerste lijkt alsof er een deken overheen ligt. In ieder geval erg vet, denk dat je met wat delay en reverb de mix nog wat 'rijker' kan maken, maar dit kan nu al rechtstreek richting speaker/strobo/legernet ;)

Retiep

Well-known member
Beetje reverb toegevoegd hier en daar, is dit lekkerder? Ik vond hem rauw wel lekker.
Voor mij mag de bass net iets harder maar heb geen monitorkoptelefoon en geen subwoofer op mijn monitorspeakers dus die kan ik nu niet goed afstellen.
Mischien dat een bassknopje op een mengpaneel ook het effect geeft dat ik wens, maar dat weet ik niet. Maar ik wil dat elke bassnoot keihard tot in je hart pompt.

Attachments

• 13aabREVERBS.mp3
Laatst gewijzigd:

Retiep

Well-known member
Kan niet afmixen zoals ik wil, ik gebruik een kopteleoon van 25 euro. Dringend een andere nodig.
Vandaar waarschijnlijk de reverbpap!
Allesinds bedankt om er mij op te wijzen!
Ik vind de 2de ook wel best klinken !!

Fifth Bot

d[-_-]b
Je creatieve idee is helemaal top, vette track. Als je de mix nog wat beter zou kunnen krijgen zou het een top plaat kunnen zijn, nu is die toch nog wat muddy naar mijn smaak. Wat ik ook zou proberen is om wat meer van het steroe field gebuik maken, dus sommige tracks wat meer links of rechts pannen, volgens mij gaat het merendeel nu recht over het midden. Hardcore veggie’s rule...

Retiep

Well-known member
Inderdaad nog niets (bijna niets) gepand !
En aan de bass probeer ik te werken om hem zo scherp mogenlijk te krijgen.
Of ligt het muddy-probleem ergens anders?

Bambisk

jwt
Kan niet afmixen zoals ik wil, ik gebruik een kopteleoon van 25 euro. Dringend een andere nodig.
Vandaar waarschijnlijk de reverbpap!
Allesinds bedankt om er mij op te wijzen!
Ik vind de 2de ook wel best klinken !!
Beetje offtopic maar ik heb deze studio koptelefoon gekocht afgelopen zomer. Wat mij betreft de investering meer dan waard. Relatief goedkoop dus vandaar de aanbeveling:

Inhoudelijk: Vind V2 het best klinken momenteel.

Retiep

Well-known member
Snel een update(V2 met bijgewerke bass) , is de modder nu weg?
Staat de bass niet te luid?
Beetje offtopic maar ik heb deze studio koptelefoon gekocht afgelopen zomer. Wat mij betreft de investering meer dan waard. Relatief goedkoop dus vandaar de aanbeveling:

Inhoudelijk: Vind V2 het best klinken momenteel.
Zal mij binnenkort waarschijnlijk iets dergelijks van rond de 130 euro kopen, Dan ben ik zeker dat ik goed zit.

Attachments

• 13aabcGROUPED-BASSEQ.mp3
Laatst gewijzigd:

Bambisk

jwt
Snel een update(V2 met bijgewerke bass) , is de modder nu weg?
Staat de bass niet te luid?

Zal mij binnenkort waarschijnlijk een beyerdynamics of iets dergelijks van rond de 130 euro kopen, Dan ben ik zeker dat ik goed zit.
Vanaf 4:22 hoor ik volgens mij een kick maar die valt zo goed als weg bij mij. Dat heb ik met eerdere kicks niet

Retiep

Well-known member
vorige update was kut, maar deze daarentegen :eureka:
Zal hem straks eens rechtstreeks opnemen uit mijn daw op een andere laptop en dan de mp3 posten.
Panning heb ik nog niet gedaan aangezien ik denk dat het niet veel meerwaarde gaat geven aan de sound. Maar zal het straks wel eens doen.

Attachments

• 13aabcGROUPED-BASSEQ2.mp3
    13,4 MB · Bekeken: 0
Laatst gewijzigd:

just a dude

Well-known member
Ik had de track bijna niet gepost want het leek een beetje mission impossible om er wat van temaken .
Na aardig wat chirurchische ingrepen hoop ik je hierbij toch een voorbeeld/referentie track tekunnen leveren zodat je een beetje een richtlijn heb qau mixen.
Dit is natuurlijk verre van ideaal wat ik hier gedaan heb maar jij kan naar je mix terug en het geheel toepassen waar nodig.
Ik kan helaas niet veel voorbeelden geven wat ik nou gedaan heb want dat was gewoon teveel aan EQ en allerlei anderen knoppen draaien enzv......
Rauwe track overigens en de vibe is er zeker!:okdan:

Attachments

• untitled.mp3
    13,4 MB · Bekeken: 0

just a dude

Well-known member
Vooral bij bass heavy muziek produktie is een sub zeer belangrijk.Met headphones kom je een heel eind maar daar op is de teveel/weinig sub aanwezigheid moeilijk te oordelen.

just my 2 cents off advice.:doei:

Retiep

Well-known member
Ik had de track bijna niet gepost want het leek een beetje mission impossible om er wat van temaken .
Na aardig wat chirurchische ingrepen hoop ik je hierbij toch een voorbeeld/referentie track tekunnen leveren zodat je een beetje een richtlijn heb qau mixen.
Dit is natuurlijk verre van ideaal wat ik hier gedaan heb maar jij kan naar je mix terug en het geheel toepassen waar nodig.
Ik kan helaas niet veel voorbeelden geven wat ik nou gedaan heb want dat was gewoon teveel aan EQ en allerlei anderen knoppen draaien enzv......
Rauwe track overigens en de vibe is er zeker!:okdan:
Welke upload heb je gebruikt?