Catch Me If You Can

Retiep

Stamgast
Lid sinds
14 januari 2021
Berichten
223
Locatie
belgie
expirimental drum&bass , keihard, lekker ruw, voor de fijnproevers die dit kunnen apperecieren.

Alstublieft !

 
update voor meer impact !
welke klinkt het best volgens jullie , de eerste upload of deze?

 
wowwww, dit vraagt om een illegaaltje ergens in een donker te klein pand :). Ik vind de tweede een stuk beter, die eerste lijkt alsof er een deken overheen ligt. In ieder geval erg vet, denk dat je met wat delay en reverb de mix nog wat 'rijker' kan maken, maar dit kan nu al rechtstreek richting speaker/strobo/legernet ;)
 
Beetje reverb toegevoegd hier en daar, is dit lekkerder? Ik vond hem rauw wel lekker.
Voor mij mag de bass net iets harder maar heb geen monitorkoptelefoon en geen subwoofer op mijn monitorspeakers dus die kan ik nu niet goed afstellen.
Mischien dat een bassknopje op een mengpaneel ook het effect geeft dat ik wens, maar dat weet ik niet. Maar ik wil dat elke bassnoot keihard tot in je hart pompt.

 
Laatst gewijzigd:
Kan niet afmixen zoals ik wil, ik gebruik een kopteleoon van 25 euro. Dringend een andere nodig.
Vandaar waarschijnlijk de reverbpap!
Allesinds bedankt om er mij op te wijzen!
Ik vind de 2de ook wel best klinken !!
 
Je creatieve idee is helemaal top, vette track. Als je de mix nog wat beter zou kunnen krijgen zou het een top plaat kunnen zijn, nu is die toch nog wat muddy naar mijn smaak. Wat ik ook zou proberen is om wat meer van het steroe field gebuik maken, dus sommige tracks wat meer links of rechts pannen, volgens mij gaat het merendeel nu recht over het midden. Hardcore veggie’s rule...
 
Inderdaad nog niets (bijna niets) gepand !
En aan de bass probeer ik te werken om hem zo scherp mogenlijk te krijgen.
Of ligt het muddy-probleem ergens anders?
 
Kan niet afmixen zoals ik wil, ik gebruik een kopteleoon van 25 euro. Dringend een andere nodig.
Vandaar waarschijnlijk de reverbpap!
Allesinds bedankt om er mij op te wijzen!
Ik vind de 2de ook wel best klinken !!
Beetje offtopic maar ik heb deze studio koptelefoon gekocht afgelopen zomer. Wat mij betreft de investering meer dan waard. Relatief goedkoop dus vandaar de aanbeveling:

Inhoudelijk: Vind V2 het best klinken momenteel.
 
Snel een update(V2 met bijgewerke bass) , is de modder nu weg?
Staat de bass niet te luid?
Beetje offtopic maar ik heb deze studio koptelefoon gekocht afgelopen zomer. Wat mij betreft de investering meer dan waard. Relatief goedkoop dus vandaar de aanbeveling:

Inhoudelijk: Vind V2 het best klinken momenteel.
Zal mij binnenkort waarschijnlijk iets dergelijks van rond de 130 euro kopen, Dan ben ik zeker dat ik goed zit.

 
Laatst gewijzigd:
Snel een update(V2 met bijgewerke bass) , is de modder nu weg?
Staat de bass niet te luid?

Zal mij binnenkort waarschijnlijk een beyerdynamics of iets dergelijks van rond de 130 euro kopen, Dan ben ik zeker dat ik goed zit.
Vanaf 4:22 hoor ik volgens mij een kick maar die valt zo goed als weg bij mij. Dat heb ik met eerdere kicks niet
 
vorige update was kut, maar deze daarentegen :eureka:
Zal hem straks eens rechtstreeks opnemen uit mijn daw op een andere laptop en dan de mp3 posten.
Panning heb ik nog niet gedaan aangezien ik denk dat het niet veel meerwaarde gaat geven aan de sound. Maar zal het straks wel eens doen.

 
Laatst gewijzigd:
Ik had de track bijna niet gepost want het leek een beetje mission impossible om er wat van temaken .
Na aardig wat chirurchische ingrepen hoop ik je hierbij toch een voorbeeld/referentie track tekunnen leveren zodat je een beetje een richtlijn heb qau mixen.
Dit is natuurlijk verre van ideaal wat ik hier gedaan heb maar jij kan naar je mix terug en het geheel toepassen waar nodig.
Ik kan helaas niet veel voorbeelden geven wat ik nou gedaan heb want dat was gewoon teveel aan EQ en allerlei anderen knoppen draaien enzv......
Rauwe track overigens en de vibe is er zeker!:okdan:

 
Vooral bij bass heavy muziek produktie is een sub zeer belangrijk.Met headphones kom je een heel eind maar daar op is de teveel/weinig sub aanwezigheid moeilijk te oordelen.

just my 2 cents off advice.:doei:
 
Ik had de track bijna niet gepost want het leek een beetje mission impossible om er wat van temaken .
Na aardig wat chirurchische ingrepen hoop ik je hierbij toch een voorbeeld/referentie track tekunnen leveren zodat je een beetje een richtlijn heb qau mixen.
Dit is natuurlijk verre van ideaal wat ik hier gedaan heb maar jij kan naar je mix terug en het geheel toepassen waar nodig.
Ik kan helaas niet veel voorbeelden geven wat ik nou gedaan heb want dat was gewoon teveel aan EQ en allerlei anderen knoppen draaien enzv......
Rauwe track overigens en de vibe is er zeker!:okdan:
Welke upload heb je gebruikt?
 
Back
Top