Jupiter 8 25K

Ik zeg: massaal CS1X gaan inslaan en dan hopen op een heftige Stranglers revival. *KATSJING*

Dave-Greenfield.jpg[img]
Dave-Greenfield.jpg
 
Ja als je het voor over hebt waarom niet. Ik vind het totaal waanzinnig, maar een ander kan hele goed argumenten hebben om er een te willen. En dan liggen de prijzen gewoon zo hoog.

Stel je voor he, even, dat je toen je 10 jaar oud was, dat je dan 25K euro (vijf-en-vijftig duizend guldens zo'n beetje) zou uitgeven voor electronica van 40-50 jaar oud en dan er nog professioneel mee gaan werken. Dan had je toch met je hoofd geschud en gezegd; nee, zover laat ik het niet komen. Nou, hier zijn we dan :D
 
Als je een openbaar Youtube kanaal hebt, moet je ook kritiek kunnen verdragen, en niet wat enkel maar in jouw eng kraampje past.
Dr. Mix zijn verkoop in het gedrang ziet komen om dat iemand hem wijst op de discrepantie tussen wat hij zegt en vervolgens doet, dan drukt hij op delete.
Gesteld dat hij er niet om maalde, dan had hij die post laten staan. Het was trouwens mijn eerste en enige kritiek op zijn kanaal.
En het feit dat hij hem heeft verwijdert is niet meer dan de bevestiging dat hij liever geen kijkertjes heeft die zijn verhaaltjes in vraag stellen...
Dat hebben bijna al die youtubers, weet je heel dat internet is precies en soort van drolfabriek aan het worden IMO ... die mensen willen kostte wat het kost zoveel mogelijk drollen verkopen.
 
Ja gewoon werken voor je geld is er niet meer bij.
 
Ik zeg: massaal CS1X gaan inslaan en dan hopen op een heftige Stranglers revival. *KATSJING*

Dave-Greenfield.jpg[img]
Dave-Greenfield.jpg
Liever de orginele toetsenist , een van m’n favorieten
En beter voor de minimoog en hammond prijzen ( the real stuff ;-) )
 
Ja als je het voor over hebt waarom niet. Ik vind het totaal waanzinnig, maar een ander kan hele goed argumenten hebben om er een te willen. En dan liggen de prijzen gewoon zo hoog.

Stel je voor he, even, dat je toen je 10 jaar oud was, dat je dan 25K euro (vijf-en-vijftig duizend guldens zo'n beetje) zou uitgeven voor electronica van 40-50 jaar oud en dan er nog professioneel mee gaan werken. Dan had je toch met je hoofd geschud en gezegd; nee, zover laat ik het niet komen. Nou, hier zijn we dan :D
Och toen kostte de philchorda en een 2de hands 8 sporen taperecorder ook een fortuin , state of the art is nooit goedkoop geweest
 
Ik zou mn JP8 niet verkopen voor 20k dat weet ik wel zeker.
Maar zou hem nu ook niet kopen voor dat geld.
Mooie is, als je het niet hebt, dan weet je ook niet wat je mist.
 
Wel de uit de hand gelopen hype en het mythisch geloof. (dat is trouwens waarom die prijzen intussen zo redicuul hoog zijn...zelfs voor slappe hap à la 106, 6, 60)

Heeft weinig met 'mythisch geloof ' te maken,de meest gewilde toestellen zijn gedurende jaren overvloedig gebruikt geweest,betere refferenties heb je dus niet.

Dus volledig normaal dat wie de middelen nu nog heeft op deze planeet er op jaagt als een gek om ze te bemachtigen,..nu het nog kan!
 
Wie de middelen geeft en ze graag fenoeg wil. Want ik vind een Juno6 wel leuk, maar dan voor een paar honderd euro.
 
Dat hebben bijna al die youtubers, weet je heel dat internet is precies en soort van drolfabriek aan het worden IMO ... die mensen willen kostte wat het kost zoveel mogelijk drollen verkopen.
Dank u. :halleluja Weet je, gelukkig zijn er ook nog ok Youtubers. House of Kush bv. Rustig, en iemand met veel begrip die ook open staat voor argumenten en discussie.
Dr. Mix daarintegen moet dringend minder snuiven.
 
Wie de middelen geeft en ze graag fenoeg wil. Want ik vind een Juno6 wel leuk, maar dan voor een paar honderd euro.
Als je goed luistert, dan klinkt hij ook gewoon een paar honderd euro. Overhyped ding. Het is meer zo iets geworden: "Als Jup8'en en consoorten intussen onbetaalbaar zijn geworden, nou, dan freaken we toch gewoon los op iets anders ?" Echt, alle realiteitszin is gesmolten als sneeuw voor de zon. Doe me nou gewoon een lol. Zet zo'n Ju60 naast een Novation Summit, Hydra of UDO6 en de eerst genoemde klinkt als een overjaarse zieke tante die gebitsloos haar laatste woorden reutelt.
 
Heeft weinig met 'mythisch geloof ' te maken,de meest gewilde toestellen zijn gedurende jaren overvloedig gebruikt geweest,betere refferenties heb je dus niet.
Als er iets overvloedig is gebruikt, dan zijn het wel VST's. En wat of hoe iets gebruikt is, dat laat me compleet koud. Het laatse waar ik aan denk als ik iets wil kopen is dat DJ Holbewoner een Ju60 of wat dan ook heeft gebruikt. Allemaal opgeklopte verhaaltjes waar de goegemeente graag intrapt en de fabrikanten van analoog en VST-lookalikes in hun marketing gretig gebruiken.

Hoeveel 909's zijn er niet voor idiote prijzen verkocht aan simpele zieltjes die hun technogod achterna willen hollen met het geloof dat ze ook zullen scoren als ze maar die originele 909 kunnen kopen. Ik wil ze geen eten geven. Om dan uiteindelijk met hoofdpijn wakker te worden met het besef dat het niet de 909 was, dan wel het talent van hun technogod dat het verschil maakt...
Maar dat toegeven is veel moeilijker en dus blijven we liever leuteren over hoe goed sommige van die apparaten wel zijn. Het is niet meer dan bijgeloof, mythe en jammerlijke inzichten.

BTW, mijn goede vriend Sven Van Hees heeft een nieuwe CD... euh pareltje op de wereld gezet. Zonder analoog, 909 of overhyped gear dan ook. Just listen to talent and die.
 
Laatst gewijzigd:
Als je goed luistert, dan klinkt hij ook gewoon een paar honderd euro. Overhyped ding. Het is meer zo iets geworden: "Als Jup8'en en consoorten intussen onbetaalbaar zijn geworden, nou, dan freaken we toch gewoon los op iets anders ?" Echt, alle realiteitszin is gesmolten als sneeuw voor de zon. Doe me nou gewoon een lol. Zet zo'n Ju60 naast een Novation Summit, Hydra of UDO6 en de eerst genoemde klinkt als een overjaarse zieke tante die gebitsloos haar laatste woorden reutelt.
Dat vind ik dan weer niet. De Juno6 kan lekker organische arpeggioklankjes met een hoger Morodergehalte dan bv een jx-3p. Maar dat is voor mij persoonlijk niet zoveel waard, het is voor mij maar een hobby en ik kan met minder uit te geven ook veel plezier hebben. Als ik die klanken beroepsmatig nodig had, lag het anders.
 
Dat vind ik dan weer niet. De Juno6 kan lekker organische arpeggioklankjes met een hoger Morodergehalte dan bv een jx-3p. Maar dat is voor mij persoonlijk niet zoveel waard, het is voor mij maar een hobby en ik kan met minder uit te geven ook veel plezier hebben. Als ik die klanken beroepsmatig nodig had, lag het anders.
Ok. Beschrijf 'organisch' aub ? Da's een puur sentimentele, subjectieve perceptie. Als we in die stelling doordenken, dan zeg ik nu : Mijn Summit is zo organisch als het heel Amazonewoud.
En die JU60 is voor mijn part zo organisch als een verwelkte kamerplant. Catch my drift ?

In de marge nog maar eens vermelden dat ik niets tegen een JU60 heb. Wel dat hij lyrische dingen krijgt toegedicht die mijn inziens een beetje opgeklopt zijn.
Als het ding sonisch zo uniek was, dan kan je toch stellen dat hij nagenoeg onvindbaar zou zijn.
En dat is het geval niet. Integendeel. Je ziet ze regelmatig verschijnen, zij het voor een evenzo opgeklopte prijs.
 
Laatst gewijzigd:
Wat wil je dat ik antwoord, plotjes van een spectrumanalyzer ofzo? Ik had beide synths naast elkaar en bij staccato arpeggioklanken klonk de Juno6 "warmer, dikker, whateverer" dan de jx3p. Ik heb er verder geen doctoraat aan gewijd.
 
Als er iets overvloedig is gebruikt, dan zijn het wel VST's. En wat of hoe iets gebruikt is, dat laat me compleet koud. Het laatse waar ik aan denk als ik iets wil kopen is dat DJ Holbewoner een Ju60 of wat dan ook heeft gebruikt. Allemaal opgeklopte verhaaltjes waar de goegemeente graag intrapt en de fabrikanten van analoog en VST-lookalikes in hun marketing gretig gebruiken.

Ja maar jij had het toch over een zogezegd 'mythisch geloof' wat betreft vintage,nu spring je over op VST's..

Kevin Saunderson aka Inner City,die heeft de Juno 106 uitgeperst op al zijn tracks bvb,er is dus echt niets opgeklopt wat betreft referenties want die staan al jaren rotsvast met facts.

Toestellen zijn nu nog vindbaar omdat er toch wel duizenden van verkocht werden destijds..
 
Als je goed luistert, dan klinkt hij ook gewoon een paar honderd euro. Overhyped ding. Het is meer zo iets geworden: "Als Jup8'en en consoorten intussen onbetaalbaar zijn geworden, nou, dan freaken we toch gewoon los op iets anders ?" Echt, alle realiteitszin is gesmolten als sneeuw voor de zon. Doe me nou gewoon een lol. Zet zo'n Ju60 naast een Novation Summit, Hydra of UDO6 en de eerst genoemde klinkt als een overjaarse zieke tante die gebitsloos haar laatste woorden reutelt.
Ok. Beschrijf 'Overhyped ding' en 'overjaarse zieke tante' aub ? Da's een puur sentimentele, subjectieve perceptie. Als we in die stelling doordenken, dan zeg ik nu :

Wat probeer je te bewijzen of uit te leggen?
 
Wil alleen maar even mijn medeleven uitspreken voor iedereen in Limburg. Voor iedereen daar heel veel sterkte. Wat een ellende. Nu al, en wat er allemaal nog gaat komen (uit de lucht en uit de rivieren) :(
Ik weet verder niet welk hoofdstuk dit topic bereikt heeft?? Sorry voor de off topic maar da's vast niet erg. :slotje:
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top