KORG Drumlogue

De Drumlogue lijkt op geen enkel gebied echt uit te blinken. Niet qua klank, niet qua features, niet qua bediening en zelfs niet qua prijs. En er zijn zoveel, naar mijn mening betere, alternatieven. Van analoge Behringers tot digitale Rolands, van Oost-Europese schranzbakken tot Zweedse electromonsters. Ik kan me niet voorstellen dat dit nu echt top verkoopt.
 
Nee ik ook niet.
Dit is een soort rytm wolf.
Kwa sound ben ik ook zeker niet onder de indruk.
Vraag dan ook af welke markt ze denken te bedienen.
 
Ik heb er al 1 yt kerel dikke sounds uit weten halen. Heel vet. Maar dat was de enige
 
Filmpje is inderdaad heel tof. Laat goed zien waartoe het ding allemaal in staat is. Prima keuze voor een dikke technobak! Was hij maar ietsje goedkoper.
 
ja klinkt wel aardig. maar vind de basdrum niets. klinkt echt als de rytm wolf. en dan een analoge hihats.
Wat die gast doet is tof. die kan lekker sounds maken. maar daar moet je wel doorheen prikken.
ik bedoel met feedback en distortion kun je ook oma's orgel rytmes op een tekno rave spelen.
voor mijn mening missen de analoge voices wat body. toms zijn wel leuk.
 
ja klinkt wel aardig. maar vind de basdrum niets. klinkt echt als de rytm wolf. en dan een analoge hihats.
Wat die gast doet is tof. die kan lekker sounds maken. maar daar moet je wel doorheen prikken.
ik bedoel met feedback en distortion kun je ook oma's orgel rytmes op een tekno rave spelen.
voor mijn mening missen de analoge voices wat body. toms zijn wel leuk.

Het is wat lastig beoordelen door het youtube compressie verhaal. Ik vind juist het meer analoge 'klassieke' drumkarakter wel zijn charme hebben. Voor iets als dubtechno kan dat wel goed werken. En mocht je diepere kicks willen dan kun je daar de sample-slot voor gebruiken, of iets als een Mbase erbij. Ook zijn er nog de aparte outs, je kunt je BD ook dus nog apart processen, iets wat je op de syntakt niet kan.
 
Ik dacht ook dat het een oplossing kan zijn om een Mbase er bij te pakken. Maar dat is wel weer extra audio en midi en voedingskabels. Op papier is de drumlogue echt een perfecte drummachine voor mij als toevoeging op een live setup. Het formaat is perfect om makkelijk mee te kunnen nemen, genoeg real time controls en midi voor de rest van de parameters, individuele outs en goede effecten ingebouwd. Ik vind het echt jammer dat de klank me niks doet. De bassdrum vooral mist punch en is een beetje 'wollig' of zo. Die kun je apart uitsturen natuurlijk maar zie hierboven, extra kabels etc.
Denk dat ik hem even ga testen of het iets is. Anders wordt het waarschijnlijk toch een tanzmaus of zo.
 
Holy crapppp , korg is on fire , lijkt er meer en meer op dat mijn verzameling korg serieus zal uit breiden ... momenteel heb ik enkel de ms20m module ... maar daar kan er vlug verandering in komen met wat ze allemaal uit brengen tegenwoordig!


Leuk om te horen dat jij en ik 2 van de 1000 mensen zijn die een MS20m hebben.
Ben jij van plan om de Drumlogue aan te kopen? Ifso wat vind je dan zo geniaal aan de Drumlogue in vergelijking met wat er op de markt is?
 
Ik dacht ook dat het een oplossing kan zijn om een Mbase er bij te pakken. Maar dat is wel weer extra audio en midi en voedingskabels. Op papier is de drumlogue echt een perfecte drummachine voor mij als toevoeging op een live setup. Het formaat is perfect om makkelijk mee te kunnen nemen, genoeg real time controls en midi voor de rest van de parameters, individuele outs en goede effecten ingebouwd. Ik vind het echt jammer dat de klank me niks doet. De bassdrum vooral mist punch en is een beetje 'wollig' of zo. Die kun je apart uitsturen natuurlijk maar zie hierboven, extra kabels etc.
Denk dat ik hem even ga testen of het iets is. Anders wordt het waarschijnlijk toch een tanzmaus of zo.

Wollig is inderdaad misschien wel de goede beschrijving. De Mbase is ook als eurorack module beschikbaar dus om het compact te houden zou je ook daaraan kunnen denken. En nogmaals, je kunt altijd nog met samples werken op de Drumlogue, of anders een Digitakt erbij ofzo, hangt wat af van de rest van je live-setup.
 
Leuk om te horen dat jij en ik 2 van de 1000 mensen zijn die een MS20m hebben.
Ben jij van plan om de Drumlogue aan te kopen? Ifso wat vind je dan zo geniaal aan de Drumlogue in vergelijking met wat er op de markt is?
Dit was voor ik geluiden ervan gehoord heb, inmiddels ben ik nog steeds een trotse bezitter van een ms20m, maar er is niets meer toegevoegd van korg!
 
Leuk om te horen dat jij en ik 2 van de 1000 mensen zijn die een MS20m hebben.
Ben jij van plan om de Drumlogue aan te kopen? Ifso wat vind je dan zo geniaal aan de Drumlogue in vergelijking met wat er op de markt is?
ik heb ook n MS20M en een vd deelnemers van mijn eerder korg MS lesdag had er ook een. Dus er zitten er al 4 op dit forum.
 
hier klinken de kick en snare wel goed zeg. vraag me af of er een compressor achter zit of zit er een compressor in de Drumlogue?
 
Iemand hier al wat hands on ervaring met de drumlogue?

Lees of hoor het graag.
 
479 euro. En hop
Ja, Zag ik ook, maar ze accepteren daar geen retourzendingen, wat op zich tegen de wet is.
Heb jij 'm besteld daar?

Wacht zelf nog maar even tot ze bij de andere leveranciers ook op die prijs komen te staan.
 
Back
Top