KORG Drumlogue

Ik vind de Drumlogue op basis van de demo's eigenlijk niet echt iets toevoegen aan wat er al is. Sterker, ik vind de klank buitengewoon matig. Alle hoop zal gevestigd zijn op wat 'de community' doet met de open, programmeerbare elementen want dat is wel interessant op zich. Vooralsnog zou ik als ik een drumbak zou kopen nog steeds eerder voor een LXR-02, TR8s of Digitakt gaan, allen in dezelfde prijsklasse (of zelfs minder 2e hands).
 
Nogal suf dat Korg maar één monofoon logue track biedt, dat bovendien nog niet compatible is met de tientallen reeds bestaande algoritmen en als klap op de vuurpijl geen interne sampling biedt. Wel cool dat drumlogue stereo input en usb host heeft.
 
Iemand dit ding al in huis gehaald van Korg ?
Ik ben namelijk erg benieuwd hoe die bevalt omdat ik zelf nog op zoek ben naar een hardware drumcomputer.

Of kan ik beter naar iets anders kijken zoals Roland TR8s en hebben jullie nog andere suggesties waar ik naar kan kijken.👀
 
Ik heb Nick Batt's stoeipartijtje met dit apparaat gezien en ik geloof niet dat het een ding voor mij is.
Ik vind hem er rommelig uitzien. IK vind hem niet slecht klinken, maar ook niet heel bijzonder.
De Korg user oscillator zoals in de Minilogue XD en Prologue vind ik echt interessant en heeft potentie, maar in de Drumogue niet genoeg voor mij om aanschaf te overwegen.
 
Het haalt het niet bij een Rytm denk ik. Een TR8-s lijkt mij iets uitgebreider, maar ook digitaal natuurlijk. Syntakt is misschien de meest directe concurrentie. Ook vier stemmen analoog, maar dat ipv samples en korg user osc, heb je allerlei FM machines. Ik zie weinig enthousiasme voor de drumlogue, kan voor mij interessant zijn als ze goede aanbiedingen gaan doen. Ik heb nu een TR6-s en dat is genoeg stemmen/sporen voor mij, maar ik vraag me wel af wat een (echt) analoge sound kan toevoegen aan mijn tracks.
Het lijkt me een gebruiksvriendelijk ding, het geluid overtuigd me net wel/niet. Het zit een beetje op het randje.
 
Ik heb Nick Batt's stoeipartijtje met dit apparaat gezien en ik geloof niet dat het een ding voor mij is.
Ik vind hem er rommelig uitzien. IK vind hem niet slecht klinken, maar ook niet heel bijzonder.
De Korg user oscillator zoals in de Minilogue XD en Prologue vind ik echt interessant en heeft potentie, maar in de Drumogue niet genoeg voor mij om aanschaf te overwegen.

Ik werd juist wel wat meer enthousiast door zijn review. Met name ook omdat het de nts1 fx aan boord heeft en die zijn echt heel goed. Romig en wat lofi-ig. Past goed bij de wat meer droge analoge basis sound van Drumologue.

Verder moet je ook wel het prijspunt meenemen. Het is flink goedkoper dan de Syntakt.
 
Met name ook omdat het de nts1 fx aan boord heeft en die zijn echt heel goed.
Als ik het goed begrijp is dit de drumlogue niet compatible met nts-1 algo's. Nogal dikke gemiste kans. Ook is er maar één logue voice. Eigenlijk te weinig om het een *logue te noemen, m.i.
 
Als ik het goed begrijp is dit de drumlogue niet compatible met nts-1 algo's.

Klopt, maar er staat ook "The drumlogue custom unit API is not compatible with previously discussed target platforms, however there are similarities in the core API structure which should make porting units from one platform to the other relatively straightforward."

Dus het zou mogelijk zijn, als je de api een beetje kent, de algo's om te zetten.
 
FF gechecked maar de Drumlogue heeft 24 parameters, 4 per page.
Naast 1 synth voice zijn er ook nog effect slots.


De Logues hebben maar 6 parameters.
 
Nee en C programeren is ook wel pittig dat kunnen niet heel veel mensen.

Maar goed mijn punt is meer dat de Drumlogue dus meer mogelijkheden heeft met die ene voice, meer parameters en verwacht ook meer dsp kracht.
Er zal vast wel iemand zijn die wat spullen gaat porten.
Ik ga iig wel eens proberen een logue osc te maken om zo meer c te leren.
 
Heeft iemand deze drumcomputer in bezit en wat zijn de bevindingen ?
 
AudioPilz heeft een nu ook een Bad Gear filmpje gemaakt van de Drumlogue :

 
Ik heb de indruk dat ze heel slecht verkopen. Eigenwijs als ik ben wil ik er dan net een :)

Maar ik heb al meer drums dan IQ punten dus ff kat uit boom kijken
 
Gewoon wachten. Als die dan flopt ala Prologue pak je hem voor weinig mee :)
Ik ben ook zo. Juist wat niemand wil is interessant.
 
Gewoon wachten. Als die dan flopt ala Prologue pak je hem voor weinig mee :)
Ik ben ook zo. Juist wat niemand wil is interessant.
Grappig. Dat gevoel heb ik ook vaak. Ik denk dat ik er 'wel' wat mee ga kunnen.
Tegen beter weten in.
Nog nooit naar geluisterd trouwens, uiteindelijk won de ratio het.
 
Hmm na t kijken vd bad gear video toch maar pssen.. teveel menu diving denk k
 
Back
Top