KORG Drumlogue

Wel nice. Maar voor mij te weinig vernieuwend als je al in bezit bent van een analoge drumcomputer (in mijn geval de drumbrute impact). Ik kijk inmiddels naar de erica synths LXR-02. Die is hetzelfde qua prijs, betere bediening lijkt mij (faders!) en qua geluid verder af van de gebaande paden.
 
Behoorlijk teleurstellend. Ik had goede hoop dat dit een machine zou zijn voor wat leuke electrobeats. Geen analoge hihats is erg jammer. De toms klinken broos. De snare zou ik eens volledig snappy moeten horen, maar blaast me ook niet weg. Over het algemeen klinkt ie gewoon erg dof. Ik vond 'm in Dr. Mix z'n video nog het best klinken, al beukte ie totaal niet door de mix.

Klinkt idd erg lofi en niet op de goede manier. Prijskaartje is dan best heftig voor wat je krijgt. De UI vind ik dan wel weer interessant. Wachten op de mk2 dan maar?
 
Volgens mij gaat het niet meer lang duren deze YouTuber heeft hem al in bezit :

 
Zelf korg heeft nieuw filmpje en website is nu ook Nederlands :

Korg Drumlogue

 
Er zijn nu genoeg filmpjes van bekende YouTubers :

 
Loopop is ook weer van de partij met zijn uitgebreide review!

 
Prijs valt mij allemaal mee!
Ik had hem veel duurder verwacht.
 
Dit klinkt toch echt niet als een natte krant 😉

:)

Z'n eigen YouTube-comment: "the only processing applied in post is some very gentle shelving EQ on the master bus and a master limiter to bring up the overall volume". Graag in het vervolg helemaal geen fx, anders weet ik niet wat ik hoor.
 
ik vind hem goed klinken hoor... wat ik ook zo zie: chromatic play van een sample.. da's cool...
Stereo + 4 outs, sidechaining, 64 step patterns ook... ook die custom voice in dit geval Sinevibes' Nano klinkt lekker...

Alleen die 34mb totale sample opslag is erg mager... Zelfs al zou dat per project zijn....dan nog is het aan de krappe kant. Tegenwoordig koop je een smartphone voor 100,- met 3gb ram..
 
Laatst gewijzigd:
Alleen die 34mb totale sample opslag is erg mager... Zelfs al zou dat per project zijn....dan nog is het aan de krappe kant. Tegenwoordig koop je een smartphone voor 100,- met 3gb ram..
Waarom zouden ze zo weinig geheugen(34 mb) in doen.
Ben ik wel benieuwd naar
waarom ze dat doen ?
 
Waarom zouden ze zo weinig geheugen(34 mb) in doen.
Ben ik wel benieuwd naar
waarom ze dat doen ?

tja,.. het zou kunnen dat ze willen dat je ook een sampler van ze koopt.
 
Ik vind hem eigenlijk wel lekker klinken.
Dat gezegd hebbende hoef ik hem zelf niet direct te hebben.
Met de TR-8S die ik heb ben ik goed voorzien, zeker in combinatie met de Nord Drum.
Ik heb nog niet heel uitgebreid gekeken naar de mogelijkheden en de bediening, maar zo op het eerste gezicht lijkt de interface me niet heel direct en intuïtief, maar nogmaals dat is een eerste indruk.
 
Ben best wel enthousiast! De analoge kanalen klinken wel Korg achtig. En op zich vind ik een uniek sound karakter wel een pre, of in ieder geval een aanvulling.

Het sdk kanaal is goed gevonden, de microfreak heeft laten zien wat je daarmee kunt doen.

Geheugen is aan de karige kant maar voor wat one-shots is het prima. Wel jammer want er zijn met langere samples ook granular mogelijkheden door de start tijd te automaten.

En over automation gesproken, lijkt wel dat elektron links en rechts wordt ingehaald op dat vlak. Heel intuïtief gedaan zo op het eerste gezicht.

Lijkt me ook een hele mooie combinatie met de polyend play!
 
Back
Top