• Welkom terug op het vernieuwde Synthforum!
    Lukt het inloggen niet meer en krijg je ook geen email als je je wachtwoord probeert te resetten?
    Neem dan even contact met ons op.

• De uitslag van de Synthforum Contest 2020 is bekend!

• Als lid van Synthforum kunnen we uren praten over synths en aanverwante zaken. Waar het uiteindelijk natuurlijk om gaat is het maken van muziek. Heb je iets gebrouwen, geproduceerd, gecomponeerd of ingespeeld wat je graag wilt delen met de rest van de community, dan is dit de juiste plek om dat te doen. Ben je trots op het resultaat of wil je suggesties voor verbetering, post dan hier je track. Wil je alleen luisteren en opbouwende kritiek geven? Dat kan ook.

Er zijn twee manieren om je track te plaatsen:

1. Via de uploadmogelijkheid die Synthforum biedt. Het mp3 bestand mag dan niet groter zijn dan 20 MB. Maak een nieuwe thread aan en klik links onder het bericht op "bestanden toevoegen". Kies na het uploaden voor "Insert". Alleen dan wordt de audio player in je post zichtbaar.

2. Via een externe site. Er bestaan verschillende sites die ruimte bieden om je muziek te hosten. Je kunt in je bericht een link naar je track plaatsen. Omdat Synthforum de soundcloud link automatisch omzet in een player, gaat hier de voorkeur naar uit. Je hoeft dus verder niets te doen, alleen de link naar je track in je post plakken.

Let op: Wanneer je track op SoundCloud op "private" staat, verschijnt er geen player, maar blijft alleen de link over.

Een veelgebruikt alternatief is YouTube. Heb je je muziek op je YouTube kanaal gezet, dat kun je je clip embedden door simpelweg een link te posten. Daarna wordt de YouTube player automatisch embed in je post. Dit geldt ook voor video's van bijvoorbeeld Facebook en Vimeo.

Heel veel succes en plezier gewenst!

Lost Warrior - Orbion

metatron

Sw, Sdshn, Ptch & Rvrb
Na veel drukte de afgelopen maanden, nu eindelijk weer een track afgemaakt. Ik zat te twijfelen om of deze of een andere track in te sturen voor de contest. Het is dus die andere geworden. Ben benieuwd wat jullie er van vinden. Gezien andere tracks die ik maak vind ik persoonlijk dat de mix veel beter in balans is dat eerdere tracks van dit jaar. Feedback op de mix is ook welcome.

Hoop dat je er van kan genieten :)

https://soundcloud.com/audio-scum%2Flost-warrior-orbion

NorthernLightX

Well-known member
Arrangement: Ik vind het een leuke track maar er mag van mij wat meer "drive" in zitten. Sommige stukken zijn mooi open, maar het blijft allemaal vrij tam. Je risers vind ik af en toe te lang duren.
Mix: Kick mag van mij een iets hardere tik hebben. Balans van de mix is in orde voor zover ik kan horen. Hihatjes zouden iets prominenter kunnen voor meer drive.

In welke DAW heb je de track gemaakt? Indien Ableton: Ik zou het wel leuk vinden om er een remix van te maken.