Steinberg Spectralayers Pro/Elements 7

vink

atropos-krans-os
Lid sinds
7 juni 2013
Berichten
4.471
Locatie
de meest diepteloze stad van dit kale land
Steinberg Spectralayers Pro/Elements 7 is er, na een jaar, na 6....

ik heb Pro 6, en zonder na te denken, nou ja, even de pagina bekeken, en ik zag al, dat wordt upgraden.

geen aanbieding zoals vorig jaar. maar de upgrade prijs van Pro 6 naar Pro 7, is heel netjes, €79,99. voor wat je krijgt. spectralayers, ik kan het niet zelf beoordelen, maar lijkt nu wel heel erg in de buurt te komen van hit'n'mix infinity (al heeft die nog wat mogelikheden die spectralayers niet heeft, lijkt me) en rx7 advanced.

ik gebruik m vooral voor sounddesign, en toch ook voor cleaning, i like my artifacts, maar om een versie zonder artifacts te hebben, b.v. een sample met een hum, die door warping, of een gewoon zonder warp, maar lager gespeeld, dat de hum bijna een soort bassritme wordt, erg leuk, da is mun ding, toch ook fijn om een versie te hebben zonder die hum, kan ik er nog meer varianten uithalen.

en spectralayers kan nu ook veel meer, Pro 7 bedoel ik, om de samples uit elkaar te halen (stems unmix, components unmix), wel met AI, ik hoop dat t ook werkt met samples die er niet echt voor geschikt zijn, maar ze beweren dat de AI erg goed is, te goed is voor mijn doeleinden:beard: wellicht.

net gekocht, dus kan nog het nog niet goed beoordelen. ik vond het eigenlik wel passen in de nieuws sektie, maar spectralayers 6 heeft die ook niet gehaald. het blijft een niche ding, denk ik.

al hebben ze m nu zo uitgebreid, dat ie een grotere konkurrent, ik denk vooral voor rx7 wordt.

ik heb spectralayers gekozen voor het chirurgische, nooit voor de AI (die ie amper had in 6), voor sounddesign. ik herhaal me.
toch is de AI welkom, voor misbruik, hopelik, en soms is een normaal gebruik ook noodwendig :beard: bij mij...

goed, link naar de pagina:

wie rx7 advanced of infinity hit'n'mix (als ik het goed schrijft) kan beter beoordelen, rx7 advanced is zeer prijzig, hit'n'mix even duur, als je nu instapt. ik heb spectralayers pro 6 zeer goedkoop kunnen aanschaffen.

goed, oordeel zelf:

https://new.steinberg.net/spectralay...ctraLayers%207

hit'n'mix ken ik pas sinds 1 of 2 maanden, is ook iets wat ik zou willen, maar goed pro 7 komt in de buurt, en met pro 6 had ik al genoeg plezier. pro 7 is wel erg leuk.... of dat moet nog blijken...

voor wie hit'n'mix nog niet kent, ook een link. ze zijn nieuw dezelfde prijs:

https://hitnmix.com/

ik ken niet alle mogelikheden van hit'n'mix, ik herhaal, goed met wat gerommel kan je hetzelfde wellicht bereiken, of is het voor mij niet echt nodig. ik ben nu ook eenmaal goedkoop in spectralayers gerold.

spectral editing, i like it.

EDIT:

hit'n'mix is blijkbaar vrij nieuw.... ook een prachtprogramma.
is een soor spectral melodyne, als je het zo kan vergelijken op het eerste gezicht. het is vooral gericht op het separeren van samples... en om daarmee daarna aan de gang te gaan, remixen...
heeft wel meer separatie AI, spectralyers: vocals, bass, piano, drums, others. hit'n'mix kan meer, en lijkt dan meer op melodyne.
wellicht dus niet goed te vergelijken. maar spectralayers is ook goed in staat om pitch en length/warp van een selektie toe te passen, het is wellicht wat minder intiutief, meer chirurgisch.
 
Laatst gewijzigd:
versie 7.0.20 is er nu met veel verbeteringen, en bugfixes, allemaal via de community, eigenlik. en er komen nog meer mogelikheden bij, voor deze versie. als de developer zich aan zijn woord houdt, of kan houden...

spectral editing; proberen! prachtig. ARA2, werkt nu dan ook met studio one (wat problemen daarmee ook opgelost), reaper, cubase natuurlik, alles wat ARA2 heeft, zelfs soundforge 14. maf dat wavelab pro 10, geen ARA2 heeft, maar wellicht niet zo noodzakelik, alhoewel, wavelab 11 gaat multitrack worden... zei de developer van wavelab, that is the future, not my future. alhoewel, wederom alhoewel, ik heb een doel in mijn hoofd, en wellicht zal ik 5.1 nodig hebben, dat kan ik al, ware het niet dat ik geen 5.1 versterker heb, en de rest. quadrophonisch is voor al voldoende overigens. of juist de standaarden misbruiken. waarom? waarvoor? ik hoop dat ik de tijd heb om het uit te werken.

goed terug naar spectralayers pro 7. kan ook 5.1 als ik het goed heb, heb geen 5.1 of 4.0, ..., alles nog stereo of mono...

spectralayers pro 7 zit rx advanced op de hielen. het is een kwestie van smaak en wat je wilt doen, welke je moet kiezen. het prijsverschil is gigantisch, volgens mij rx 7 en nu rx 8 advanced, nooit in de aanbieding gezien, kan zijn dat ik dat niet zie. rx 8 advanced is duizend florijnen?

spectralayers was meer chirurgisch, veel met de hand, er is nu AI, er ontbreken een paar kleine dingen die RX 8 wél heeft (de-wind, ik neem aan dat het in het engels ook gewoon wind is), maar kwa AI zit het dichtbij of op het nivo van rx 8, maar de echte kracht is; zelf aanpakken, met heel wat hulpmiddelen.
maar b.v. spectralayers heeft iets dat imprint heet, vooral als ARA2 extension; unmasking; (en imprint kan zelfs méer), maar unmasking ik heb het zelf nog niet gebruikt, met spectralayers, is wel erg goed. geen dynamic eq nodig of een spectraldynamic eq... gewoon de overlappende frequenties, van de éen zowat verwijderen. maar collissions kunnen mooi zijn, voor het eerst zag ik daar iets over. terwijl ik dat al jaren zeg, haha. ik weet niet eens meer waar, ableton?

goed, spectralayers, demo! (kan met soft-eLicenser werken.) elements en pro, het is net als met wavelab elements en pro, elements is eerder een zoethoudertje, al kan ik me voorstellen, dat veel mensen de elements versies wel gewoon fijn vinden. het is meer mijn persoonlik gevoel, met de elements versie. die van cubase is nog vrij goed (maar geen sidechaining???).

terug naar spectralayers pro 7:











etc. google helpt ook...
 
Lijkt me een mooie tool. Ik heb de light versie die je bij Cubase Pro 11 krijgt. Ik ben daarmee nog niet aan de slag geweest, naar filmpjes bieden wel mooie dingen met dit.
 
Back
Top