midi werkt niet en kabels en zo

Kun je in de Jd-xi manager nergens Jd-xi als input en output midi port selecteren ? De usb kabel is toch in orde ? Las ergens ook iets van usb power management afzetten ofzo ... ja blijven proberen dan lukt het wel :D
 
Als het goed is dan is de driver al geinstalleerd en kan het alleen nog aan de instellingen in windows liggen of dat je iets over het hoofd zit op de jd-xi
Heb je bij apparaat beheer gekeken of er een uitroepteken ergens bij staat?
Kan zijn dat een stuurprogramma in je geluidsinstellingen niet goed geinstalleerd is.
Heb je nou al geprobeerd of je via de headphone out wel geluid krijgt?
Dan weet je in ieder geval of het de jd-xi of in je pc en/of geluidskaart zit.
Heb je de drums al 'ns geselecteerd en een pattern op de sequencer geprobeer of je dan geluid krijgt?
Als wel de pattern loopt en je ziet in windows in je mixer dat je een signaal hebt dan ligt het aan de outs van de Realtek of misschien iets met je instelling op de realtek.
Kijk ff naar de instellingen van de samplerates en exclusive audio in windows, hier een stukje; https://support.audient.com/hc/en-u...o-from-multiple-applications-at-the-same-time
Hier een stukje wat ik vond ; https://community.musictribe.com/t5...rd-amp-sample-rate-44-1-vs-48-kHz/td-p/138785
Ik weet niet of je al op de Roland site had gekeken voor het aansluiten van een jd-xi op de pc; https://rolandus.zendesk.com/hc/en-us/articles/213650826-JD-Xi-Connecting-to-a-Computer
 
ja k heb nu werkend bij flstudio dan kan ik m als keyboardje gebruiken dus flstudio zend dan geluiden uit naar mn roland
maar als ik de geluiden wil horen van de xi over mn boxjes van mn pc en in flstudio gaat denk ik niet?
 
maar als ik de geluiden wil horen van de xi over mn boxjes van mn pc en in flstudio gaat denk ik niet?

Speelt de demotune van FL wel over je speakers, die moet je kunnen horen.
Zo niet dan is er toch iets met je instellingen in windows/FL niet goed.
 
ja k heb nu werkend bij flstudio dan kan ik m als keyboardje gebruiken dus flstudio zend dan geluiden uit naar mn roland
maar als ik de geluiden wil horen van de xi over mn boxjes van mn pc en in flstudio gaat denk ik niet?

Als je een standaard geluidskaart hebt in je PC , da kan je beter Studio Monitors/luidsprekers/PC speakers aan je JD-XI audio uitgangen hangen. In fruityloops gebruik je dan als audio driver de driver van de JD-XI. Wil je de geluiden van de JD-XI in fruityloops opnemen dan maak je een audio track aan en selecteer je als audio input de JD-XI.

Misschien begrijp ik je verkeerd hoor ... als je het verschil tussen midi en audio nog niet zo goed begrijpt zou ik je ook aanraden hierover wat te googlen ...
 
Heb je in de program settings van de jd-xi gekeken?
Alle parts moeten op value 127 staan en je kan parts muten/unmuten.
Als daar iets niet goed staat dan kan je spelen tot je een ons weegt maar je hoort dan niets.
 
ik zit dit topic toch met een beetje vermaak te lezen.. ik krijg haast het idee dat het een trol is.

Zo niet lijkt het me een goed idee dat Taurus66 gewoon eens een keer iemand met kennis langs laat komen om wat basics uit te leggen en te helpen met dit probleem.
 
taurus66 Laat eventueel ook ff weten waar je woont ivm hulp. Er zijn genoeg mensen hier die best even langs willen komen als het in de buurt is.
 
ja hardstikke bedankt heb nu contact met kenneth over de telefoon binnekort , ivm met virus is langskomen ff lastig
 
Back
Top