Gloomy - Behind Closed Doors / Electro

Die stampt lekker weg ! De overgangen zijn hier en daar misschien wat abrupt, en op 1:55 en 2:15 hoor ik een stemsampletje wat wel ineens heel erg aanwezig is, misschien dat dat sampletje iets zachter mag ofzo.
Maar verder alleen positieve commentaren.

Ik kan dit zeker waarderen, maar het roept toch een vraagje bij me op: wordt dit nu nog steeds gedraaid op stampfeestjes ? Het is 20 jaar geleden dat ik op zo'n feestje was, maar dit nummer is zo per delorean 20 jaar vooruit gereisd wmb. Geen waardeoordeel verder, maar een serieuze vraag.

ik vind 'm vet :okdan:
 
Ik vind het een top track, super energiek! beetje rommelig in het laag... Midden en hoog komt wel mooi naar voren

gemmetje Er is een soort nichescene genaamd Darkwave... Perturbator bijvoorbeeld, zijn hardere tracks lijken hier wel een beetje op. Was een poosje geleden nog in de Trix in Antwerpen
 
Die stampt lekker weg ! De overgangen zijn hier en daar misschien wat abrupt, en op 1:55 en 2:15 hoor ik een stemsampletje wat wel ineens heel erg aanwezig is, misschien dat dat sampletje iets zachter mag ofzo.
Maar verder alleen positieve commentaren.

Ik kan dit zeker waarderen, maar het roept toch een vraagje bij me op: wordt dit nu nog steeds gedraaid op stampfeestjes ? Het is 20 jaar geleden dat ik op zo'n feestje was, maar dit nummer is zo per delorean 20 jaar vooruit gereisd wmb. Geen waardeoordeel verder, maar een serieuze vraag.

ik vind 'm vet :okdan:

Hey gemmetje, wat een leuke commentaar zeg! Dank je wel hiervoor. Ik weet niet hoe deze het zou doen op de dansvloer.. Wat betreft die Delorean heb je wel gelijk, ik projecteer mijn retroplaten altijd 20 jaar te tijd in ;)
 
Vind deze track erg verrassend.
Hoor ook best veel 90's-invloeden.
Daar hou ik ook wel van.
Mooi werk :okdan:

Thanks Robi, fijne kerel, doet deugd om te lezen :)
 
Ik vind het een top track, super energiek! beetje rommelig in het laag... Midden en hoog komt wel mooi naar voren

gemmetje Er is een soort nichescene genaamd Darkwave... Perturbator bijvoorbeeld, zijn hardere tracks lijken hier wel een beetje op. Was een poosje geleden nog in de Trix in Antwerpen

Sjoelie, merci makker, is fijn om te lezen :)
 
Beetje veel compressie en ongedefineerd laag.
De loudness wars zijn over, als je wat minder agressief comprimeerd en limit kun je een veel betere sound krijgen.
 
Owkay, thanks voor de tip flyweight. Maar een vraagje : normaal gezien zie je toch aan de SC-waveform dat ie te hard gecompressed is, en dat is nu toch niet het geval ? Teveel laag.. ik zal er rekening mee houden met mijn volgende track, want deze staat, zoals je ziet, al op Youtube. Nogmaals van harte bedankt! :)
 
Owkay, thanks voor de tip flyweight. Maar een vraagje : normaal gezien zie je toch aan de SC-waveform dat ie te hard gecompressed is, en dat is nu toch niet het geval ? Teveel laag.. ik zal er rekening mee houden met mijn volgende track, want deze staat, zoals je ziet, al op Youtube. Nogmaals van harte bedankt! :)

wat ik me herinner, was dat hij wel best hard gelimit wordt, maar ik was dat wel een beetje van je gewend ;)

ik vond het midden en hoog best mooi naar voren komen, maar het wordt wel een beetje opgeslokt. Wat voor effecten heb je op je master staan (maximus, ozone of andere limiter?)

over het laag... die bass is heerlijk ranzig met die soort noise, maar noise neemt heel veel ruimte in, dus belangrijk op flink met een eq te snijden en wellicht wat strakkere envelopes...
maar zal zo nog eens luisteren, want ik schrijf dit op basis van wat ik gister/eergister gehoord heb
 
Lekker rauw begin. Energiek met de kick-decay eronder. De echte kick mag harder vallen, die mist laag. Sowieso zit er wat veel hoog in en mis ik een voelbaar laag. Het fundament ontbreekt daardoor een beetje. De energie is tof! De stem erbij past ook perfect. Mini-breakje op 3.18 is verrassend. Zit veel goeds in. Maar ik gun hem wel een betere mix, die blijft wat achter. :W
 
wat ik me herinner, was dat hij wel best hard gelimit wordt, maar ik was dat wel een beetje van je gewend ;)

ik vond het midden en hoog best mooi naar voren komen, maar het wordt wel een beetje opgeslokt. Wat voor effecten heb je op je master staan (maximus, ozone of andere limiter?)

over het laag... die bass is heerlijk ranzig met die soort noise, maar noise neemt heel veel ruimte in, dus belangrijk op flink met een eq te snijden en wellicht wat strakkere envelopes...
maar zal zo nog eens luisteren, want ik schrijf dit op basis van wat ik gister/eergister gehoord heb

Hey Sjoelie, hartstikke bedankt man. Ja, ik heb Ozone op mijn masters staan. Strakkere envelopes, wat bedoel je daarmee ? Thanks in advance m8! ;)
 
Lekker rauw begin. Energiek met de kick-decay eronder. De echte kick mag harder vallen, die mist laag. Sowieso zit er wat veel hoog in en mis ik een voelbaar laag. Het fundament ontbreekt daardoor een beetje. De energie is tof! De stem erbij past ook perfect. Mini-breakje op 3.18 is verrassend. Zit veel goeds in. Maar ik gun hem wel een betere mix, die blijft wat achter. :W

Hey Rutger, thanks voor deze toffe reactie. Ja, kwa mixing ben ik inderdaad wat achter.. Ik leer nog steeds al doende :D
 
Uhm, dit is geen electro :D
 
Uhm, dit is geen electro :D

Oei, hoe zou jij het genre dan omschrijven vcovca ? Alleszins hartstikke bedankt om te luisteren, top van je! :)
 
erg goeie track! en ik ben van de stroming: een mix kent geen regels (wel basisregels, hele simpele, en natuurlik, etc. dus een boutade). laat een kick maar niet eens dragend zijn of "rommelig". (ik luister erg veel muziek, vooral het alternatieve, eigenlik zeer alternatieve, maar ook meer bekende artiesten, en dan merk je op, dat produktietechnisch er zoveel anders wordt aangepakt, ook binnen een ceedee/album. de plaatsing van de kick b.v. kent zoveel manieren als er nummers zijn, de artiesten die ik beluister hebben meestal nogal een bepaalde voorkeur. de bekendere, b.v. sonic youth, hebben op verschillende platen, de drums geheel anders geproduceerd. of luister naar de velvet underground, waar de drums bijna emmers lijken... of luister naar coil; die soms een nummer, broccoli bij voorbeeld (ja die titel!), wordt gedragen door een zeer lage synth bass, 8 minuten lang. en bij andere nummers. en ik ben even artiest en titel vergeten, een nummer waar de kick, naar achtergedrongen zit, maar dat werkt dan zo goed. er zijn wel meer voorbeelden van nummers, waarin de kick. nou ja, zoveel manieren. en de uiteindelikke produktie; die moet muzikaal zijn, bij de muziek horen, onderdeel er van zijn, dat gebeurt bij jouw nummers zeker. soms hoor je van die zeer strak geproduceerde muziek, volgens alle regels. het kan werken, zeker, genoeg voorbeelden, maar vaak/meestal verduistert het dat de track zelf saai is....)

zat net masteren, of wat er voor doorgaat (en dat moet ik niet in mijn studio doen, heb geleerd dat op een andere installatie te doen, of te ijken, ik moet daar een opstelling voor maken, die steeds tijdelik is..), dus mijn oren zijn wat moe.

ik luister dus nu in mijn studio, op mijn missions... (geen studiomonitoren, maar werken hier beter dan rokits..), ik vind de rijkdom er toch uitspringen.

maar gewoon keigave track, erg gaaf! wow! ik ga m nog luisteren op mijn ahum referentie installatie, maar denk dat ie daar ook goed zal klinken. (de missions zijn in wezen nu zo afgesteld, dat ze enigszins de referentie die ik gebruik benaderen, m.a.w. de verhoudingen binnen het spektrum kloppen, al kunnen ze geen echt diep laag weergeven, maar het laag staat wel in goede verhouding. dus hoe het hier klinkt, klinkt in de referentie zaal, ahum ahum, "identiek", maar dan in volle kwaliteit.)
even wat technisch gebrabbel, vanwege dat ik daar mee bezig ben. een EP, drie nummers. waar ik geen stems van heb, ook een aantal plugins niet meer. dus moet het met de ongemasterde mixdowns doen. het masteren doe ik gewoon als een brabantse boer. wel in een speciaal programma.

goed. ik brabbel te veel vandaag...

maar, ja, je overtreft jezelf, en dat erg vaak, haha. en het klinkt perfekt in balans hier, voor mij.

disclaimer: ik probeer geen mix-diskussie op te roepen, elke opmerking heeft zijn merites, en mijn opmerking is er maar een van de velen. de opmerkingen gemaakt, laten je scherper luisteren. mmmh, ik ben in een leerfase (nee, not into leather...)
 
Back
Top