Reverb geeft hun complete $ 841,58 drummachine monstercollectie gratis weg

Download link.

https://reverb.com/software/samples-...ete-collection
pbn6ix3vsecqu3sbhwyx.jpg
 
een miljoen mapjes, irritant

Klagen mag niet want gratis maar mijn god wat een kneuzenmanier om iets te archiven zeg.
 
Ik ken deze samples van Reverb niet, maar misschien nuttig als je nog weinig / niks hebt.
Puur downloaden / verzamelen omdat het gratis is, is niet mijn ding. Je gebruikt deze (meestal) toch niet is mijn ervaring. :-)
Bovendien hou ik graag het overzicht over mijn drumsamples.
Je kunt je tijd denk ik dan beter besteden aan het editen / bewerken van preset (drum) geluiden die je al hebt.
Tenzij je natuurlijk iemand in je studio (over) hebt die het voor je uitzoekt en wat interessant is in mapjes op orde brengt ;-)

Ik ken maar weinig van de apparaten die erin zitten behalve de standaard 808/909/linn, zijn er nog aanraders welke echt een nader onderzoek waard zijn?
Ik ken deze samples van Reverb niet, maar dan zou ik eerst kijken of het Roland CR-78 Sample Pack iets voor je is. En daarna misschien Roland TR-606.
 
Als je graag goede drumsamples wil, zou ik je aanraden Samples From Mars in de gaten te houden, die hebben ieder jaar wel 1 of 2x zo'n "alles voor $20"-actie en die zijn echt heel erg goed. Beter dan een half miljoen mapjes met samples die niet goed of gelijkmatig geprocessed zijn lijkt me.
 
Als je graag goede drumsamples wil, zou ik je aanraden Samples From Mars in de gaten te houden, die hebben ieder jaar wel 1 of 2x zo'n "alles voor $20"-actie en die zijn echt heel erg goed.

Die heb ik ook gekocht, alles voor 37 dollar meen ik. Die zijn echt heel goed opgenomen en komen in verschillende varianten. Ongemixed en juist wel gekleurd. Echt zijn geld dubbel en dwars waard :okdan:
 
Norton Antivirus laat mij het niet downloaden. ( heb tog kunnen downloaden )
 
Laatst gewijzigd:
De samples zijn inderdaad hier en daar verschillend in volume.
Ik keek zonet naar Samples from Mars... alles nu aan slechts 149 $ (?) en met setups voor Kontak, Logic, Maschine, Battery 4 enz
 
De samples zijn inderdaad hier en daar verschillend in volume.
Ik keek zonet naar Samples from Mars... alles nu aan slechts 149 $ (?) en met setups voor Kontak, Logic, Maschine, Battery 4 enz

Zoals ik zei, beter wacht je op de aanbiedingen. Ik heb toen de hele collectie gekocht voor een paar tientjes, en die actie komt ieder jaar terug.
 
Ik ken maar weinig van de apparaten die erin zitten behalve de standaard 808/909/linn, zijn er nog aanraders welke echt een nader onderzoek waard zijn?

Het nadeel van die sample packs is dat je de klanken los haalt van de apparaten. De charme van die oude drumcomputers was juist de samenhang tussen klanken en (intuïtieve) bediening. Zo was het bijvoorbeeld bij een TR-77 juist leuk om twee van voorgeprogrammeerde ritmes tegelijk in te duwen waardoor je vreemde beats kreeg (ik heb hem zelf gehad). Dat ga je met sample packs niet krijgen. Als je de klanken los hoort zijn het geen geweldige klanken. Bij een 808/909 bijvoorbeeld is het juist leuk te tweaken met de knoppen om de juiste sound per instrument of nummer te krijgen. Bij een sample heb je maar 1 stand van de knoppen en kun je niet echt op zoek naar de sweet spots. Van de andere kant kun je met een sample weer dingen die met de eigenlijke apparaten niet kunnen.
 
Zijn dit allemaal droge samples? Dus rechtstreeks gesampled van drummachines zonder verdere processing? Of zitten er ook “productie-klare” samples tussen?
 
Voor de mensen die zeggen dat de samples in volume verschillen, in adobe audition kan je batch processen. Kan je ondertussen koffie zetten.
 
Te mooi om zomaar voorbij te laten gaan, thanks!
Het zijn niet alleen maar samples maar er zitten ook loops tussen zag ik.
 
Laatst gewijzigd:
check anders ook revolution van wave alchemy, dan hebbie ook wel de hele drumsjebeng biemekaar en goei klinkend
 
Alle samples zijn tot 3x te lang,slecht geknipt,geen enkel genormaliseerd behalve de LinnDrum tot zover ik vastgesteld heb,ook veel loops.

Ik ben alles degelijk aan het knippen zoals het hoort en normaliseren en folders opruimen,als je alle loops weghaalt en alles degelijk knipt blijft er van de 2GB nog een paar honderd over imo.
 
check anders ook revolution van wave alchemy, dan hebbie ook wel de hele drumsjebeng biemekaar en goei klinkend
(Ik hou het kort :D)
+ 1 :)
 
Alle samples zijn tot 3x te lang,slecht geknipt,geen enkel genormaliseerd behalve de LinnDrum tot zover ik vastgesteld heb,ook veel loops.

Ik ben alles degelijk aan het knippen zoals het hoort en normaliseren en folders opruimen,als je alle loops weghaalt en alles degelijk knipt blijft er van de 2GB nog een paar honderd over imo.

Zijn de beginnen van de samples ook niet goed geknipt? Dat zou vrij waardeloos zijn. Eigenlijk van de zotte dat je nog zoveel werk hebt aan commerciële samples. In dit geval dan gratis, maar normaal moet je hier voor betalen. Mocht je trouwens zin hebben om je geknipte samples te delen....Haha.
 
Back
Top