Welke computer gebruiken jullie?

Deze van de week gekocht BTW, houd je de onderste luchtgaten lekker beschermd met een extra filter ervoor, ding intern schoonmaken schijnt een hele uitdaging te zijn.
 

Attachments

  • 889a1fd8c3bc970551ba0d40816a5917.jpg
    889a1fd8c3bc970551ba0d40816a5917.jpg
    41,3 KB · Bekeken: 69
Dat is een mooie optie.
Ben ook toe aan iets anders.
Ik draai Ableton 11 suite,Nexus 4 en wat U-he plugins,max 30 sporen.
Ableton 11 heeft op mijn pc nooit echt lekker gedraait maar op mijn Macbook pro perfect.
Alleen is de macbook niet zo heel krachtig.
Nu zit ik te kijken naar een desktop oplossing.
Mac mini m2 pro 16gb 1TB met zo'n Satechi mac mini stand met ssd slot en extra aansluitingen.
Heb alleen een Lauchkey 61,Push en een M-Audio 192/4 aan te sluiten,dus dat valt wel mee.
Of zou dat overkill zijn?
 
Dat is een mooie optie.
Ben ook toe aan iets anders.
Ik draai Ableton 11 suite,Nexus 4 en wat U-he plugins,max 30 sporen.
Ableton 11 heeft op mijn pc nooit echt lekker gedraait maar op mijn Macbook pro perfect.
Alleen is de macbook niet zo heel krachtig.
Nu zit ik te kijken naar een desktop oplossing.
Mac mini m2 pro 16gb 1TB met zo'n Satechi mac mini stand met ssd slot en extra aansluitingen.
Heb alleen een Lauchkey 61,Push en een M-Audio 192/4 aan te sluiten,dus dat valt wel mee.
Of zou dat overkill zijn?
Geen overkill. Ik heb zelf ook een M2 Pro en daar ben ik dik tevreden over
 
Ah mooi,thanks.
Wat ruimer is inderdaad niet verkeerd met oog op de toekomst.
Kan ik tenminste even vooruit.
 
Zo benieuwd hoe zoiets met Ableton werkt.. ervaringen hier?? Het lijkt me vooral heerlijk om je nootjes in te kunnen tikken.. clipjes slepen.. de mixer bedienen.. nootjes kan ook met een iPad en diverse appjes maar dit is wel een heel compleet plaatje zo.. holy crap.. !!


 
Laatst gewijzigd:
En nu maar wachten op de M3 iMac(pro?)32 inch(?)eind 2024,begin 2025.
 
Haha, ik kocht begin dit jaar een Mac Studio M1 Max, paar maanden later kwam de M2, nu alweer M3. Ze zetten er flink de sokken in bij Apple. Maar prima hoor, laat ze maar stappen maken. Des te groter is het verschil de volgende keer dat ik weer upgrade :P
 
Ik gebruik een iMac 2019, wel zelf een 2 TB SSD ingezet. Draait als een zonnetje samen met Logic Pro X en een hybride setup.
 
Haha, ik kocht begin dit jaar een Mac Studio M1 Max, paar maanden later kwam de M2, nu alweer M3. Ze zetten er flink de sokken in bij Apple. Maar prima hoor, laat ze maar stappen maken. Des te groter is het verschil de volgende keer dat ik weer upgrade :P
De M2 kwam vorig jaar uit. Direct na de M1 Pro/Max
Bron: Waarom we de geweldige M2 MacBook Air je toch niet aanraden

Het verbaasde me eerlijk gezegd dat er veel mensen aan het begin van dit jaar M1 Studio gingen halen terwijl een aantal maanden later M2 (Mac Mini) Pro uitkwam.
 
Ach, de volgende upgrade is altijd een paar maanden weg. Ik vind het nooit zoveel zin hebben om daar op te gaan zitten wachten tenzij het echt al aangekondigd is en binnen een paar weken komt ofzo.
 
Ik heb mijn computer ook vervangen door een nieuwer en moderner systeem. Vooral de harde schijf was traag bij de vorige. Nu met een M.2 SSD is dat verleden tijd voor de komende (hopelijk) 10 jaar.
 
Ach, de volgende upgrade is altijd een paar maanden weg. Ik vind het nooit zoveel zin hebben om daar op te gaan zitten wachten tenzij het echt al aangekondigd is en binnen een paar weken komt ofzo.
Klopt, maar ik heb bijvoorbeeld de laatste Mac Studio op het oog en met de nieuwe M3 chips ben ik nu "bang" dat er toch binnenkort een Mac Studio komt met die M3's er in.... Maar het gaat er idd om hoelang "binnenkort" duurt. Waar ik overigens echt de pest over in heb is dat het uitstekende scherm van mijn huidige iMac 2017 niet her te gebruiken is, tenzij je allerlei DIY-truuken uithaalt.
 
M'n PC is nu 6 jaar oud dus vind het wel tijd worden: dit jaar mag ik van mezelf een zieke monster PC samenstellen (voor DAW en af en toe games). Gewoon omdat het kan. En omdat de oude dan ook nog wat waard is. Maar ik stel het nog ff uit omdat er veel tijd in gaat zitten. :)
 
ik gebruik een k*t computer met een k*t OS from hell. win10.
Mijn kast die gaat al 15 jaar mee.
een 4u rackmount studio kees.
 
DE Mac is 40 jaar.En deze heb ik nog gehad.Maar zo'n nerd was ik nu ook weer niet.

Bekijk bijlage 3844510
Zo een hadden we er ook staan hier in thuis. Apple Macintosh ED, met een externe floppy drive for de programma’s en ik het ding zelf een floppy voor het systeem. Printer zat er ook bij, waar je nog gaatjes had aan beide zeiden van het papier ok door de printer te laten lopen.
 
Back
Top