Trailchaser - Shadowhearts

Zo die begint gelijk met een super lekker geluid! Daarna, ah jammer, ik vind die vocals niet zo lekker, maar dat is maar puur smaak, ligt gewoon aan het type stem denk ik. Verder heel vette track. Dus als er een iets minder schelle rock stem op zou liggen had ik um super gevonden.

Edit: Instrumentale stuk vanaf 3:30 is geweldig btw, dus bij deze toch een stem! :halleluja
 
Mooie track, kleinigheden hou je toch (en zijn wat mij betreft ook al voldoende genoemd) :)
 
Ik heb deze track intussen tig keer geluisterd. Er zijn 2 mogelijkheden. Good as is. Very good as is ! Als je wat meer 'in depth' gaat luisteren zitten er wat 'obstakeltjes' in maar goed, geen enkele productie is 'af' en op gegeven moment moet je wel stoppen. Ook omdat je anders het risico loopt dingen terug naar de vaantjes te helpen. De stem klinkt volgens mij niet te rauw zoals Dr. dat vindt, of niet geforceerd (luister naar Phil Collins!!) maar zit net wat te diep 'verscholen' in je mix en had net dat tikkeltje prominenter aanwezig mogen zijn. Iets meer vooraan. Wel zoals Dr. het zegt, ook de timing van de solosynth hapert soms, en ik zou het thema of melodie van die solo net iets verder opschonen en uitdiepen. Payt vindt dan weer dat de track te lang in hetzelfde blijft hangen. Dat is snel op te lossen door achter/onder de zang "Shadowhearts' of hier en daar in je track subtiel een rythmisch akkoord te spelen en ondersteunend in te mixen.
Goh ja, hoe krijg je dat nu deftig uitgelegd...blijft proberen he. Al bij al blijft een steen goeie track en het gebeurd niet vaak dat ik een muziekstuk hoor op SF waar ik van zeg : Hier wil ik graag een sK3LeTvM / Sankt Pauli Remix van maken... !

Gaat uw gang ! Leuk !
 
Zo, nu nog wat waardering rondstrooien:

Algemeen: ik vind dit jaar veel te veel inzendingen erg goed en had wel 40 stemmen willen toekennen.
Meerdere keren onderling vergelijken hielp niet echt om dit aantal wat terug te brengen.
Maar er sprongen er wel steeds een paar tracks uit.
Dus besloot ik uiteindelijk om voor de contest, we zijn tenslotte op zoek naar de winnaar, alleen die 5 asociaal goede tracks een punt te geven (en nog wat zwaar ondergewaardeerde inzendingen).

De waardering voor de mooie muziek, soms opzwepend, soms om lekker weg te dromen, lekker voor in de auto, mooi voor een film, erg mooie synth geluidjes, etc. etc. doen we dan maar met mijn welgemeende waardering ;)

Jou score in mijn lijst: 9- ++ +
Mooi! Niet mijn persoonlijke top 5, maar toch een punt gegeven (omdat ik vind dat je te laag staat in de tussenstand).
 
Back
Top