MikeJarod - Fact or Fiction - Let Me Be

MikeJarod

ziet ze vliegen
Lid sinds
3 december 2003
Berichten
1.468
Lieve luisteraar

2018 was voor mij en veel mensen om mij heen een klote jaar.
Op muzikaal gebied is er weer bijna niets uit mijn handen gekomen maar op de valreep heb ik toch nog een idee uit het jaar 2000 weten te kneden tot (bijna) een track. Hij is eigenlijk nog niet in een staat om te delen maar de tijd is op en ik wil m toch inzenden.

Ik wens iedereen hele fijne dagen en een gezond, liefdevol en muzikaal 2019 :luv:

 
mooie akoorden reeks! en potentie heeft dit enorm veel, hier kan je nog allerlei kanten mee op maar als basis
modddervet.

ik geef het straks een stem!
 
ik hoop dat 2019 wat verlichting kan bieden!
Trancy stuff waar ik nix van ken, kan dus niet veel fb geven, maar al bij al klinkt het al dik in orde. Mss dat de sounds mij wat te prese achtig overkomen, daar kan je alvast wat aan werken...
Peace man!
 
Ik sluit me aan bij bijlevel. Ik hou ook van EDM, Trance, R&B, en dies meer omdat in die stijlen vaak heel erg straffe stukjes geproduceerd materiaal bij zitten. Is in deze allemaal wat meer conventioneel, maar dat mag ook. Akoorden progressies krijgen steeds mijn voorkeur. Ik vind een 'leadmelody' en ijzersterke 'hook' in je track ontbreken, maar de basis is er en dus dat is je bij deze vergeven. My vote sir !
 
Zeker afmaken, gewoon lekker oude trance. Puntjes op de i en dan zie ik hem graag nog eens passeren in het forum!
 
Knap werk, enjoy to listen!
 
Prima trance ding. Niet 100% mijn stijl, maar gewoon lekker en fijn in de mix. Enige dat ik hoor wat mij lichtelijk stoort is de lead (?) die lichtelijk zweeft. Die hoor ik liever strakker. Verder gewoon prima.
 
lekkere trancetrack heb je gemaakt moet ik zeggen!
Opbouw vind ik mooi gedaan en goede akkoordenkeuze, beetje intrigerend wel.
Voor mij klinkt ie toch al goed ondanks dat je 'm zelf nog niet af vindt.
 
Typisch weer zo'n track waarvan ik het volume gewoon weer harder ga zetten :okdan: Prima productie en dat 2019 een beter jaar voor ja mag/gaat worden.
 
Ah ja wat zou het synthforum contest zijn zonder de nodige trance tracks he.. we leven ten slotte in NL.

Dat gezegd hebbende, het kolnkt en knalt allemaal zoals het hoort denk ik. Het ook niet echt mijn genre, maar volgens mij zit alles er in wat er in hoort, dus bring on the breezersletjes en de glowsticks!
 
Heel fijne track die in mijn straatje past! Trancy maar gelukkig niet te (ben zelf meer van de progressive stuff). Hier wil ik wel meer van horen! +1
 
Trance heeft bij mijn altijd een streepje voor :)

Als feedback... je melodie is mooi, in samenwerking met het geluid die de melodie weergeeft komt het bij mij over dat het meer om een trance classic style gaat dan de huidige trance. Vooral als je de akkoorden er rond 2.55 in laat komen.
Maar goed de melodie, deze klopt niet helemaal. Het is de overgang van de laatste noot naar de eerste noot. Deze overgang klinkt niet helemaal lekker. Wellicht smaak of iets wat bij die tijd hoort? Voor de heden daagse trance klopt het niet helemaal. Wellicht dat je op de laatste tel een noot of iets lager of hoger kan gaan zitten. Maar... Als jij dit prima vindt, moet je houden zoals het nu is.

Snare roll mag harder en meer hoog hebben. Heb het idee dat het laag soms een beetje rommeld in sommige noten. Sommige geluiden zouden wel iets meer revurb kunnen gebruiken. Vooral de lead/arp geluiden.

De track geeft me een beetje het Innercity cd gevoel. Die van Tiësto. Dat doe je goed!

Je hebt zomaar kans dat ik er een remix van ga maken als in er tijd voor kan vinden.
 
Laatst gewijzigd:
Het intro vind ik geweldig, heel veel spanning, akkoordenreeks is mooi, bouwt verder ook mooi op. Er mist voor mij ook een duidelijke hook, maar als basis zeker op doorbouwen. En hoop dat je een beter jaar krijgt.
 
Back
Top