leesbaarheid weer terug

technosoul

Stamgast
Lid sinds
7 mei 2004
Berichten
218
Locatie
mijn computer
Nieuwe discussie aanmaken
echt niet duidelijk om bovenstaande te posten
afijn details zullen maar zeggen
dus als ik niet in log
is het synthforum zoals ik kende weer terug
gefeliciteerd
ik blijf nog even
dank aan de moderators
voor hun geduld
 
Je hebt ook in het verleden nog niet zoveel gepost, zoals een andere klager die ik daarnet zag...

Met een nieuwe discussie aanmaken heb ik eigenlijk nog niet zo'n moeite gehad..
Waar zit voor jou het probleem?

En eigenlijk heb ik wat dit betreft meer respect voor de 'bezemkast' die hard aan het werk wordt gezet door de moderators.. :-)

:biertje:
 
Ah, sorry...
Ik ergerde me een beetje, maar had me er beter niet mee moeten bemoeien.. :-)
 
Nieuwe discussie aanmaken
echt niet duidelijk om bovenstaande te posten

Het aanmaken van nieuwe discussies gaat in het nieuwe forum eigenlijk precies hetzelfde als in het oude. Via de navigatietab kies je Forum en dan het forum waarin je wilt posten. En dan kun je links bovenin een nieuwe discussie aanmaken. Ik gok dat de verwarring zit in de knoppen Bekijk Alles op de frontpage. DEze knoppen gaan niet naar een forum maar naar een voorgedefinieerde zoekopdracht. En vanuit een zoekresultaat kun je inderdaad geen nieuwe discussies aanmaken.

ter verduidelijking
ik log niet in en klik
nieuwe berichten
dan is het voor mij als vanouds

Nieuwe berichten zou voor leden exact hetzelfde moeten doen als voor gasten, met het verschil dat bekeken berichten niet meer in de lijst van leden te zien zijn. Op basis van je usernaam wordt een historie bijgehouden van je laatst gelezen berichten. De forumsoftware kan dan bepalen welke berichten nieuw voor je zijn en deze worden vervolgens getoond in Nieuwe Berichten.
 
Je hebt ook in het verleden nog niet zoveel gepost, zoals een andere klager die ik daarnet zag...

Met een nieuwe discussie aanmaken heb ik eigenlijk nog niet zo'n moeite gehad..
Waar zit voor jou het probleem?

En eigenlijk heb ik wat dit betreft meer respect voor de 'bezemkast' die hard aan het werk wordt gezet door de moderators.. :-)

:biertje:

Kritiek wordt niet getolereerd dus. Dank.... groetjes de Klager! Heel aardig van je trouwens om mij zo te noemen!
 
Kritiek wordt niet getolereerd dus. Dank.... groetjes de Klager! Heel aardig van je trouwens om mij zo te noemen!

Ik zou je willen aanbevelen om je kritiek duidelijk te omschrijven en constructief te brengen. Daarnaast helpt het ook als je vragen die door moderators worden gesteld naar aanleiding van je kritiek, beantwoordt. Geloof me, met een specifieke issue kunnen we veel meer dan met een algemene opmerking in de trant van "ik vind de voorpagina maar niets". Wat verwacht je dat daarmee wordt gedaan?
 
Ik zou je willen aanbevelen om je kritiek duidelijk te omschrijven en constructief te brengen. Daarnaast helpt het ook als je vragen die door moderators worden gesteld naar aanleiding van je kritiek, beantwoordt. Geloof me, met een specifieke issue kunnen we veel meer dan met een algemene opmerking in de trant van "ik vind de voorpagina maar niets". Wat verwacht je dat daarmee wordt gedaan?

het was goed zoals het was. 90% wil graag de style van het oude forum terug.... dus als jullie nou gewoon alles weer maken zoals het was mét de nieuwe versie van Vbulletin dan hoor je ons niet meer.
Ik vind het niet netjes van Bohemen dat hij kritische mensen afdoet als de "klagers".... dat is gewoon een belediging. Zó krijg je dus polarisatie.
 
Ja sorry hoor , nu zegt het systeem terwijl ik mijn post edit : Your post has been detected as potential spam.... wtf????
 
Je beledigd voelen nadat iemand je een klager heeft genoemd vlak nadat je heb geklaagd over een verandering waarover je ontevreden bent.
Tja...

Over het systeem wat jouw post als potentiele spam heeft gedetecteerd:
Wat ik heb begrepen is dat er een automatisch spam filter is geinstalleerd wat nog een leerperiode moet doormaken voordat het goed werkt.
Het foutief detecteren van jouw post als zijnde spam is denk ik onderdeel van dat leerproces.
Heel vervelend, het zal worden meegenomen.

Het nieuwe forum precies er zo uit laten zien als het oude forum was volgens mij technisch onmogelijk.
Het oude forum laten draaien op de oude software zodat het er uit bleef zien zoals het was was op termijn technisch ook niet mogelijk.
 
het was goed zoals het was.

Op meerdere plekken op het forum en op verschillende momenten heb ik tekst en uitleg gegeven waarom het forum moest verhuizen en waarom we het forum moesten upgraden. Ik ga dat hier niet nog een keer doen. Gebruik de zoekfunctie maar als je wil weten waarom het helemaal niet goed was zoals het was.

90% wil graag de style van het oude forum terug....

Hoe kom je daar nou bij? Je hebt eerder deze week ook al uitspraken gedaan die feitelijk onjuist zijn. Waar haal je deze informatie nou weer vandaan?

dus als jullie nou gewoon alles weer maken zoals het was mét de nieuwe versie van Vbulletin dan hoor je ons niet meer.

Alles maken zoals het was is helemaal geen optie. Ook dat heb ik vaker uitgelegd. Misschien moet je eerst eens kijken of je vraag of issue al eens is beantwoord of besproken voordat je iets aankaart. Maar ik vind het wel prettig dat je je als woordvoerder van de klagers opstelt. Op die manier hoef ik gelukkig maar 1 persoon aan te spreken.

Ik vind het niet netjes van Bohemen dat hij kritische mensen afdoet als de "klagers".... dat is gewoon een belediging.

Kritische mensen hebben in mijn taalgebruik duidelijk een heel andere betekenis dan in het jouwe. Kritiek leveren is prima. Daar kunnen we als forum alleen maar beter van worden. Daarnaast toont het ook betrokkenheid. Wat ik tot nu toe van jou gelezen heb is klagen. Je klaagt over het nieuwe forum zonder input te leveren over hoe het beter kan. Je klaagt zonder specifiek te zijn. Je kunt kritiek opbouwend brengen, maar ook na herhaaldelijk verzoek daartoe, blijf je het standvastig weigeren. Je reageert niet op vragen van moderators om verduidelijking van je probleem. Zelfs in je reply hierboven weiger je op mijn commentaar in te gaan en komt de volgende klaagzang. En kijk nou eens naar je post over je wijzigingen die goedgekeurd moeten worden. Wat is hier nou kritisch aan? Dit is een onderwerp dat we bijna 4 weken geleden (!) al op het forum hebben besproken. Je hebt niet gelezen of niet willen lezen, en je legt de schuld daarvoor bij het forum?

Zó krijg je dus polarisatie.
Nee, zo krijg je dus een terechte correctie.

Mijn dwingend advies is om eerst te kijken of je onderwerp al behandeld is voordat je een nieuwe post aanmaakt en om op een constructieve manier kritiek te geven, de vragen erover van de moderators te beantwoorden in plaats van ze te negeren, specifiek te zijn in je de beschrijving van je probleem en om de voor jou wenselijke situatie toe te lichten.

EDIT: Na het plaatsen van mijn reactie zag ik pas Blom al had gereageerd.
 
Zó krijg je dus polarisatie.

Ben zelf de afgelopen jaren werkzaam geweest als webredacteur en -beheerder.
En als mijn opdrachtgevers mij zo negatief hadden benaderd, was ik overspannen geraakt.. :-)

Natuurlijk is het even wennen aan dit vernieuwde forum en vast is er nog wel iets voor verbetering vatbaar..

:koffie:
 
Laatst gewijzigd:
- het logo ziet er niet uit;
- die irritante menu balk die meescrollt;
- spam meldingen terwijl het geen spam betreft;
- pagina wordt lang door die hele pagetree onderaan;

Zo goed? Ik kan nog wel even doorgaan.
 
- het logo ziet er niet uit;
Voor nu is dit even het logo waar we het mee zullen moeten doen. We zijn van mening dat bij een nieuw forum een nieuw logo hoort. Maar het kan best zijn dat we op termijn een logo contest uitschrijven. Elk lid met een beetje benul van ontwerpen, kan dan een voorstel indienen. Als je een beetje verstand van design hebt, ben je bij deze uitgenodigd om mee te doen.

- die irritante menu balk die meescrollt;
Bedoel je de navigatiebalk? Die scrolde in het oude forum ook mee. Daarom hebben we juist de forumlisting onderaan elke pagina gezet.

- spam meldingen terwijl het geen spam betreft;
Hier bestaat een separaat draadje over waarin ik heb aangegeven dat een deel van het spamfilter een lerend vermogen heeft. Het kost even tijd voordat het 100% snapt wat we willen. Hoe vaak ben je al tegen problemen aangelopen?

- pagina wordt lang door die hele pagetree onderaan;
Als je die eenmaal hebt ingeklapt, blijft je setting bewaard en wordt hij bij een volgend pagina bezoek niet meer uitgeklapt. Ook dit onderwerp is eerder behandeld in het Feedback Upgrade forum.

Zo goed? Ik kan nog wel even doorgaan.
Is al stuk beter mee te werken inderdaad. Als je nu ook nog de voor jou ideale situatie zou kunnen beschrijven, weten we welke kant we eventueel op moeten.
 
Lansberg, ik kan die pagetree niet continu inklappen. Dat is irritant. ook als ik uitgelogd ben....
 
Lansberg, ik kan die pagetree niet continu inklappen. Dat is irritant. ook als ik uitgelogd ben....

Ah, je logt tussentijds dus uit? Dat had ik niet begrepen. Het inklappen en onthouden van die setting werkt alleen als je bent ingelogd. Deze wordt namelijk op de server opgeslagen bij je user data.
Waarom log je uit?
 
wa is het probleem van een lange pagina, als je gewoon daar stopt, waar je er geen zin meer in hebt? ik zie regelmatig het begin van de index staan en weet dan, dat ik niet verder hoef...
 
- het logo ziet er niet uit


Ik had 't een hele tijd geleden gemaakt en eigenlijk als een geintje (daarom is de muzieknoot ook uit de O gehaald, die was net -iets- te) dus ik was ook verrast (maar wel blij) om te zien dat het er in zat :).

Wellicht bevallen deze beter?


pyaAeTX.png
 
Back
Top