• Welkom terug op het vernieuwde Synthforum!
    Lukt het inloggen niet meer? Voer dan een wachtwoord reset uit via Wachtwoord vergeten.
    Krijg je geen e-mail van Synthforum als je je wachtwoord probeert te resetten (bij hotmail, live of outlook accounts)?
    Lees dan deze mededeling!

Welke microfoon voor spraakopnamen?

metatron

Sw, Sdshn, Ptch & Rvrb
De titel zegt het al, ben opzoek naar een microfoon voor spraakopnamen. Zal deze nodig hebben voor workshops en meditaties, om deze dan online te zetten.

Het liefst iets goedkoops.

DRe

SSM spacestation
Iets goedkoops , ik wilde al bijna Telefuncken Elam 251 Roepen . Voor 100 euro heb je een shure Sm58. Dan moet je nog wel een preamp maar die zitten meestal al in je interface. Deze met nog 40 andere opdoen prima.

Albert

Ouwe rot
SM58 werkt prima, denk even om een plopfilter bijvoorbeeld. En houd een paar cm afstand ivm overmatige smakgeluiden (die willen wel eens wat sterk doorkomen met een SM58 is mijn ervaring)

anoniempje

hobby knooier
Ik gebruik ook voor spraak een sm58 samen met een focusrite isa one, goed werkbaar in een ruimte waar niets aan de akoestiek is gedaan zoals mijn hokkie. Een groot (of klein) membraam condensator mic in een onbehandelde ruimte klinkt voor geen meter, je hoort dan in de opname meteen terug dat je in een onbehandeld hok hebt opgenomen.