Welke SDC mic? Advies voor mijn microfoon locker

flyweight

Spice up your life with FM and Feedback
Lid sinds
10 november 2010
Berichten
11.150
Locatie
HybriDe L!Fe
Hi, Ik gebruik al heel lang een set stereo set Senheiser ME82 - ME84 electret condensers.
Deze mics zijn prima voor field recordings of als room mics want hebben een boost in het hoog.
Als ik accoustische gitaar opneem of drum overheads dan moet ik het hoog vanaf 5k naar beneden schroeven anders klinkt ket niet fijn.

- bestelt Beyerdynamic M160
- Shure SM57 2x ( snare, gitaar cabs )
- Senheiser k6 (ME82, ME84 capsules cardoid, hypercardoid) ( room mics, accoustische gitaar, ambience, field recording, cello )
- AKG C4000 large condensor mic ( cello, voice )
- Beyer N69 (NC) ( mono overhead )
- Beyer MCE86N(C) ( live, field recording )
- Beyer M300N(C) ( voice )
- Senheiser MD421 2x ( gitaar cab icm sm57's)
- Behringer ecm8000 ( room measurements, monitoring voor inears )
- shure sm87a beta ( voice, kickdrum )

Welke mics zou je adviseren die ik kan toevoegen en evt de K6's kan vervangen.
Ik verweeg een set SDC's Beyerdynamic MC930's of Shure KSM137's
Source, Akkoestische gitaar, piano, overheads. Budget max 800 voor 2.

Ook heb ik de AKG C414 XLS overwogen maar de nieuwe C414's schijnen toch niet zo te zijn ivg met de oudere.
 
Hola flightweight.
Kijk eens naar rode .
Ik gebruik ze.
Ook tot 20.000htz
groeten van andreos.
 
welke Rode? Nt5, M5 ?
Quote van deze review:

When price is taken into account, the Rode M5 wins this battle, especially considering that the difference in audio quality, while noticeable, isn’t anything to write home about.
If you’re just getting started in your music production journey and you don’t have $500 to spend on a set of small diaphragm condenser microphones, then go with the Rode M5.
If, however, money is no issue at all, then the Rode NT5 are just the superior choice.
 
welke Rode? Nt5, M5 ?
Het is de rode nt2a.
Twee stuks heb ik er van.voor mij goed.
Maar voor een ander misschien niet.
Ga ze even uitproberen in een winkel.
Dat is het béste.
Groeten van andreos.
 
Ik neig tot nu meer naar 2 ksm137's maar is wel wat duurder.

Als ik hier luister hoor je de 137 veel mooier hoog doet. De NT5 haalt iets wat niet mooi omhoog. Dat is net als mijn Senheisers K6's. Ik zoek nu juist een mic die dat niet doet.
Dan blijkt dat je wel in een duurdere categorie beland.

 
Ik heb naast mijn sm58 en een focusrite isa one preamp tot nu toe weinig ervaring met mics, dus aan mijn user experience heb je weinig maar mocht ik mijn ruimte akoestisch in orde hebben dan wordt mijn eerste en laatste een 3u audio (warbler). Ooit al eens het hele 3u audio topic door gelezen op gearslutz?


 
de Isa one is een leuke pre. daardoor haal je veel uit je sm58. ik had onlangs bijna de twee kanaals versie gekocht maar heb toen een tweede Adl600 gescoort.
Ga dat topoic is lezen

ik heb een goede ldc, heb inmiddels een Shure ksm137 bestelt. als die bevalt koop ik een tweede.
Dit is wat ik er van heb begrepen.
sdc zijn sneller en daar krijg je mooie transients mee. daardoor goed voor bv akkoestische instrumenten en overheads.
sommige of eigenlijk de meeste electrets hypen het hoog. en mijn k6's doen dat ook. daardoor moet ik altijd eq-en maar je houd toch altijd onaangenaam hoog erin.
Voor room mics of ambiences. eigelijk alles wat je van afstand opneemt is het juist weer fijn omdat er hoog verloren gaat compenseerd dat.
vandaar dat er ook een c414 versie is die juist het hoog hyped.
 
Ja excuses, ik begrijp je wat betreft de transients, 3u audio heeft ook sdc daar doelde ik eigenlijk op. Succes met lezen en ja ben blij met de isa sm58 combi. Hangt met wordclock en digi out aan de soundcard en doet dienst als headphone amp, veelzijdig ding.
 
Back
Top