Probleempje met de ESQ-1

Luxman

Ancient Member Sr. (René)
Lid sinds
23 Maart 2004
Berichten
3.545
Locatie
Omgeving nowhere
Ik heb gisteren een Ensoniq ESQ-1 weten te bemachtigen. Er is echter een klein (hopelijk) technisch probleem. Het display en de softbuttons reageren niet. Het display blijft wel op het opstartbericht staan, dus die doet het wel. Verder is de ESQ-1 wel via midi aan te sturen.

Ik hoop dat het te repareren is. Gelukkig vroeg die jongen er maar € 50,00 voor.

Er is iemand die mij wat aanwijzingen kan geven.
 
Hmm. Grappig ding voor dat geld in ieder geval! ;)

Hier is een service manual te downloaden: http://www.buchty.net/ensoniq/

Het zijn tar files. Die zijn te openen met WINZIP.

Er staan test procedures in. (zie file 06.jpg) Mischien dat je daar verder mee komt dan nu. Ik zou zeggen try out :)

Je kan er ook schema's vinden in ieder geval.
 
Re: Probleempje met de ESQ-1

Origineel geplaatst door René
Ik heb gisteren een Ensoniq ESQ-1 weten te bemachtigen. Er is echter een klein (hopelijk) technisch probleem. Het display en de softbuttons reageren niet. Het display blijft wel op het opstartbericht staan, dus die doet het wel. Verder is de ESQ-1 wel via midi aan te sturen.

Ik hoop dat het te repareren is. Gelukkig vroeg die jongen er maar € 50,00 voor.

Er is iemand die mij wat aanwijzingen kan geven.

Die uit Dordt?

Shit, daar zat ik ook achteraan...Fijn dat de verkoper even terugmailt. :frons:

Maar in ieder geval veel succes er mee! :)
 
Re: Probleempje met de ESQ-1

Origineel geplaatst door René
Ik heb gisteren een Ensoniq ESQ-1 weten te bemachtigen. Er is echter een klein (hopelijk) technisch probleem. Het display en de softbuttons reageren niet. Het display blijft wel op het opstartbericht staan, dus die doet het wel. Verder is de ESQ-1 wel via midi aan te sturen.

Ik zou 'm openmaken en alle stekkertjes eens goed aandrukken.
 
Re: Re: Probleempje met de ESQ-1

Re: Re: Probleempje met de ESQ-1

Origineel geplaatst door OnAcid
Die uit Dordt?

Shit, daar zat ik ook achteraan...Fijn dat de verkoper even terugmailt. :frons:

Maar in ieder geval veel succes er mee! :)

Bedankt ! Deze komt uit Z.
 
Back
Top