Ensoniq sampler of synth als sequencer (EPS16+, ESQ-1, ASR-10, Mirage etc)

hoi,
als ROMpler/Sequencer zijn EMU command stations on-overtroffen ; 16 tracks waarop je alle kanalen en / of alle soorten CC's of Program changes kan opnemen + muten met dedicated knoppen + 16 encoders die je per preset/track kan programmeren (om CC uit te sturen of je ROM klanken te wijzigen) // met plaats voor 3 extra ROM's // jay
 
Ja, zo’n Command Station heb ik ook staan (XL-7) en dat is inderdaad wel andere koek. Meer tracks, meer mogelijkheden en echt step/grid-sequencen (wat op de EPS-16+ niet kan). Bij grid sequencen is ook mooi dat je de gate per step niet alleen kan aan- of uitzetten met de step buttons, maar dat je met de 16 draaiknoppen per step ook snel de velocity kan instellen. Mooie bak hoor, zeker ook qua synthesemogelijkheden. Kwaliteitsmachine :okdan:
 
Dat klinkt wel leuk inderdaad. Maar ik had toch wel graag een sampler en een keyboard gehad.
 
EPS 16+ vond ik een fantastisch ding om mee te sequensen. Ik deed er vroeger alles. IK heb nooit een Atari gehad omdat ik de Ensoniq daarvoor had.

De sample freq kun je instellen op 44.1 maar ook op 11,6. Vervolgens resamplen totdat je er gek van wordt.

Ik zeg: doen!
 
Ik zou kijken voor een Ensoniq TS10 , je kunt hiermee ook geluiden laden
van de EPS en ASR-10 :)
Dit gaat echter alleen via de floppydrive of via Scsi maar deze zijn niet meer leverbaar.
Het sequencer gedeelte van de TS10 is zeker bruikbaar , tevens zitten er mooie effects in en de
geluiden zijn echt top vind ik.
Er is trouwens geen rack versie van de TS10 .
 
Ik heb iemand die een ASR-10 in de verkoop heeft en een EPS 16+. Zijn er nog redenen om een 16+ te nemen t.o.v. een ASR-10 of alleen als de EPS16+ echt stukken goedkoper is? Dacht dat voor een ASR-10 makkelijk twee keer zo veel betaald wordt gemiddeld?
 
Klinkt iets viezer en vetter, maar de asr heeft een hoop meer effecten en als ie uitgebreid is ook geheugen. Eps max 2 mb en de asr iig 8mb.

Koop ze anders allebei, heb je 16 tracks met twee keer 3 effecten. Heb je niks anders meer nodig (behalve een mixertje).
 
Ik zou kijken voor een Ensoniq TS10 , je kunt hiermee ook geluiden laden
van de EPS en ASR-10 :)
Dit gaat echter alleen via de floppydrive of via Scsi maar deze zijn niet meer leverbaar.
Hoezo SCSI harddrives niet leverbaar? Die zijn nog steeds leverbaar.
Bij Tiger Direct zijn die nog steeds te krijgen.
Of is dat niet wat je bedoelt?
 
Tja één gast verkoopt een ASR-10 en een EPS-16+ voor exact de zelfde prijs maar het is een beetje een lastig figuur. Vraag je om foto's zegt hij dat er genoeg op internet staan, dat soort flauwekul. Ik moet er drie uur voor in de auto zitten, graag wat meer info van te voren :kont:

Tja en dan de prijs: 6000 voor beiden, terwijl er onlangs nog een EPS-16+ voor 3500 een maand lang te koop heeft gestaan. 6000 voor een ASR-10 is op zich wel redelijk maar niet echt een lekkere prijs. (350 euro als je de hoogste denkbare zwarte markt koers voor de euro neemt).

Ik ga het naar beneden proberen te lullen iig.
 
Back
Top