"Rammelende platen" effect voor lage strings en baslijntjes

bikkel

Everything is on the One
Lid sinds
14 november 2001
Berichten
12.716
Locatie
Utrecht
Iedereen die wel eens naar een groot feest is geweest (en zeker de mensen die op Hellraiser naar het toilet onder de d&b hal zijn geweest ;)) kennen wel het effect dat er ijzeren platen meerammelen op de lage tonen. Erg duister!

Kan ik dit effect ook bereiken met soft- of hardware?

Sorry dat ik het niet wat specifieker kan zeggen maar als je het ooit hebt gehoord weet je precies wat ik bedoel.
 
Hmm, ik denk dat je zoiets toch zal moeten samplen om een beetje in de buurt te komen.
 
Tja het zijn gewoon metalen platen of roosters die gaan meeresoneren op bepaalde frequenties en meer dan een bepaald volume.

Misschien een soort remote gate vocoder constructie maar ja da's vrij ingewikkeld.

Of toch een soort distortion?
 
Nou, dus de volgende keer je micrfoon mee naar hellraiser...:okdan:

Serieus:
Maar het is inderdaad gewoon een soort resonant filter, die op een hele lage frequenties instelt:
Daarover volgens mij een Fuzz ( distortion),
Volgens mij kun je met de QuadraFuzz Plug-in een heel eind komen!!
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Hover
Misschien zit ik fout maar bedoel je misschien een effektenbak met daarin een 'plate' ?

Nee, het gaat echt om rammelend metaal. Ik kan hier wel keihard alles aanzetten in de hoop dat er wat mee gaat rammelen maar dat lijkt me niet zo efficient.
 
vette rare FM maken
lage noot spelen
dat oversturen
 
zoiets ?

( FM7 - near to CPU core - CEP 1.2 distortion, chorus )

 
Misschien met Synthy-a , dat software programmatje waar je
een modulaire synth mee nabootst(of iets anders wat modulair is). Als je een basskick doorlust naar een pitch/FM ingang van de Oscilator, gaat-ie qua pitch al reageren op de basskick
en dan filteren tot het in de buurt komt

en daar onder een combinatie van "hiss-reduction filter" & "echo chamber" van cool edit pro. kan je in ieder geval die plee simuleren :D
 
Back
Top