scsi code 10 ?

nou.....ander pci-slot....andere foutcode....nu is het code 39....

:(
 
Heb je daar geen irq conflicten op je pc,en wat ik vroeg doet die kaart het nog wel steeds op je oude.
Heb ook eens ene keer vreselijk lopen te K%^$%^ met scsi pc en een emu,ik weet wat je doormaakt:D
 
mn oude pc kan ik niet meer gebruiken.....dus geen idee...

nou....ik heb nog 1 pci slot om te proberen....als die niet werkt pleur ik die scsi kaart bij het vullis...
 
Origineel geplaatst door mikemix
nogmaals, wat voor een is t?

Als u de startpost had gelezen, wist u dat het de Initio inic-950 was. :L
Nog nooooit van gehoord, maar da's een ander probleem.

Origineel geplaatst door dione
mmmm....in m'n BIOS niks gevonden wat lijkt op datgene wat Trash meldde....

ook niks gevonden wat lijkt op PCI BUS settings of zo.....weet iemand waar ik voor moet zoeken....welke instelling...????

Met alle respect, maar dat je niks in het BIOS vindt, vind ik niet zo vreemd als je al moet vragen hoe je überhaupt in het BIOS komt :)
Er zitten soms wat eigenaardige sub-menus in BIOS-en.

Wat voor computer heb je?
Ik bedoel, hoe oud, wat voor processor, wat voor moederbord?

Heb je niet toevallig een digitale camera waarmee je screenshots van je BIOS kan maken?
Dan kunnen de experts ff meebladeren...

For what it's worth: PDF brochure van de kaart
 
de ontwikkelingen tot nu toe :

uiteindelijk had ik 'm aan het werk (vraag me niet hoe,maar het had niks met de bios te maken...gewoon tig keer dezelfde handeling doen tot ie een keer werkte)...
en toen begon de ellende :
-Wavelab crashte elke keer als ik de sampler configuration wou maken...en vervolgens elke keer als ik ook maar iets aanklikte wat met de sampler te maken had....Wavelab opnieuw geïnstallleerd...hielp ook niet...
-constante pop-ups met de mededeling dat er nieuwe hardware (de sampler) was gevonden....in mn hardware lijst stond ineens 20 keer mn sampler...met 20 keer foutmelding...
-internet vloog dr uit...(maar dat hoeft niks met de scsi-kaart te maken te hebben...meer wet van Murphy (hoop ik))..
-computer liep vast als ik in de bios wou...
-start-up verliep langzaam en vreemd...

maar nog geen communicatie met de sampler...

dus...

ik ga een andere scsi kaart kopen.....Adaptec is goed ? welk type ?



@aximaxi : Initio wordt wel ondersteund door Windows...heeft het altijd goed gedaan...
mn pc is een Pentium4 2.8 met Asus p4c800 deluxe moederbord......
die PDF brochure is reclame,had ik ook al gevonden....
en zoals je misschien hebt gelezen heb ik ook al kontakt gehad met de fabrikant...
 
winaspi32 of zoiets......ik heb zelfs een oudere versie geprobeerd,maar dat zette ook geen zoden aan de dijk...

die pc heb ik trouwens nog maar een paar weekjes....dus ik neem aan dat de software/drivers die erin zitten ook niet al te oud is ?....ik heb windows ook nog eens geupdate gisteren....

ik heb meer het vermoeden dat het met de 'smartbios' van de scsi kaart te maken heeft....de kaart geeft (bij opstarten pc) aan : smartscsi set-up....als ik daar in wil,kom ik soms in de bios,maar 2 van de drie keer loopt mn pc dan vast...
hij geeft wel aan welke apparaten in de scsi keten zitten ( zip-drive en e-mu sampler)...

maar er is verder niks mee te doen,want ik gebruik Wavelab (dezelfde als op mn oude pc) voor de communicatie en die loopt elke keer vast (schakelt uit) als ik iets wil doen aan de sampler set-up...compleet met een mededeling van Windows dat er een probleem is ontstaan en dat ik dat kan melden aan Microsoft...

en de overige problemen lijken mij ook niet normaal....maar goed....ik heb het nu ff gehad met dat ding....;)
gezien het gemak waarmee ie installeerde op mn vorige pc en de problemen die ik nu heb,lijkt het me verstandiger om een nieuwe kaart te kopen,als ik dan problemen heb,heb ik betere support (van mn computerwinkeltje bijvoorbeeld..)...en waarschijnlijk ook de goede drivers er nog bij...

bedankt in ieder geval allemaal....als jullie vannacht ineens rechtop in bed zitten en iets hebben van :eureka: dan hoor ik het graag...

:biertje:
 
Het is een beetje gissen van hieruit.
Maar hoe zit het met je scsi chain en termination,is daar iets aan veranderd?

Dat is het laatste wat ik nog kan bedenken,verder veel succes
Het is gewoon *** als iets niet werkt,weet er alles van,vooral met dat scsi.
 
Even spuit 11 maar dit is nou een voorbeeld om merkartikelen zoals Adaptec te kopen.
Dan heb je na 10 jaar minder snel last van dit soort 'gezeik'.

Zou goed kunnen dat een jumper op die kaart je uit de sores kan helpen. Is moeilijk te zeggen zonder een spoor te kunnen vinden van enige documentatie over deze kaart.

Maar voor krap 100 euri heb je een Adaptec 2930 die hetzelfde doet wat die andere ook zou kunnen. Maar dan met goede drivers en die wel in de PCI sleuf past zonder gedoe. En anders kun je hem binnen 8 dagen zonder vragen gewoon bij de winkel afleveren als zijn 'klotekaart geef m'n geld terug l*l'.

Je kan ook voor 32 (plus 9 verzendkosten) bij Eynstein een NCR810 scoren. Als ze die nog op voorraad hebben tenminste. Da's een goedkopere versie en redelijk bekend dat hij goed werkt. Heb ook zo'n ding en draait gewoon normaal met m'n HD, ZIP en samplers (nou ja ramplers).

En wellicht dat een USB2SCSI adapter ook interessant voor je is (vind hem zelf wel interessant) maar ik weet echt niet of die dingen nou ook werken. Maar zoiets is voor de langere termijn wel interessant (ALS het werkt). En kun je ook zonder problemen aan PCI-X beginnen of naar een Mac overstappen bijv. Iets wat over bijv 2 jaar weer de kop op kan steken en die krengen natuurlijk niet meer te koop zijn.

Daarom heb ik toendertijd ook een NCR810 gekocht voor een paar centen. (omdat m'n mobo met SCSI maar half werkte zoals ik wilde) En tot op vandaag geen centje pijn ook niet met Windhoos XP.
 
Back
Top