hoe live sequences programeren???

mono-poly

Cheff Noodle
Lid sinds
9 mei 2002
Berichten
12.985
ik wil live sequences programeren in een hand omdraai wat is een goede keus?
een mc303 ? of een rm1x? ik vind de laatste nog wat duur omdat ik de interne sounds toch niet zou gebruiken ik moet echt live wat kennen programeren on the run zeg maar.

groetjes dennis 8)
 
Is niet echt handig, als je live nog wat moet programeren. Meestal heb je daar niet echt de tijd voor.
 
Wat voor sequences? Drums? Deuntjes?
 
deuntjes ja heb al een mmt8 zit gewoon goed na te denken hoe en wat. drums heb ik een jomox voor en een 606, mischien wel handig om iets te hebben wat drum kan programeren snel voor bv me tama. ik wil gewoon ff goed weten wat er moglelijk is.

groetjes dennis
 
Met een electribe kan je ook goed live sequences maken.
Ik sluit em wel eens aan op de MPC. In de MPC zit dan bij een bijv 707 sample set en met de ER-1 step sequencer maak ik dan de pattern.
 
Wij gebruiken de TR-707 in write mode live en daar sturen we de Simmons SDS-400 mee aan. Die werkt op triggers en jouw Tama geloof ik ook... Dat werkt ideaal. Een 606 is nog handiger. Daarin kun je terwijl hij speelt wisselen van play en write mode.. Of te wel, van te voren vette ritmes in programmeren en dan live erbij programmeren...
 
een elevcrtibe vind ik een prijzige oplossing een 606 heb ik vanmiddag die ik denk ik wil modden met trigger outs 6 stuks en een 707 hebben we ook. dus word ff kijken en bedankt voor de tips.

groetjes dennis
 
Ik gebruik de HI, MI en LO toms van de 707. Het trigger signaal moet wel redelijk zijn. In combinatie met de accent krijg je leuke levende drums... Lang leven drumsynths!
 
ga denk ik me 606 modden ken ik eindelijk is goed met me tama spelen schijnt volgens sommigen vetter dan een simmons zijn maar ja eerst maar is goed zelf beoordelen uiteraard. zometeen ff naar meneer geen handelaar die 606 halen.

groetjes dennis
 
Ik heb ook zo'n 305 gehad en het is inderdaad wel een leuk ding, maar mijn voorkeur gaat nog steeds uit naar een Simmons bak. Ik stuur die ook met een 606 aan die ik gewoon live programeer. Ideaal zo'n 606. Het geluid is niet echt geweldig, maar hij is handig om te triggeren.
 
ik heb zojuist een triigger mod besteld on-line 5 extra trigger outs voor de 606 en trigger leds die knipperen als een kanaal een trigger uit stuurd nu nog ff geduld hebben

groetjes dennis
 
klinkt interessant. Waar heb je die besteld?
 
Back
Top