PS-1 Performance Synthesizer

PS-1-sm.jpg

PS-1 is onstaan door een coöperatie tussen ProSounds en DASH Signature.

meer info: http://www.pro-sounds.net
 
ja idd vindt het een beetje vaag geen demo, is het het geld waard, vraag ik me af!

Ik heb geen id, heb de demo's van de andere vst's nog niet geluisterd. Iemand op dit forum bekend met dat spul?
 
heb nu even geen beschikking over geluid, op mijn werk:stupid

maar hoe klinken de andere producten?

Want dat pre-order verhaal is dan toch wel aantrekkelijk.
 
minder dat er nog geen demo's online staan, maar dash signature heeft mij tot nu toe met zowat al hun plugins wel kunnen bekoren, dus dat zal met deze hoogstwaarschijnlijk ook wel zo zijn ;)
 
Ik heb deze synth gewonnen omdat ik meedeed aan de KVR Developers Challenge,
en vind 'm tof en heeft een goede sound!

De oscillator waveforms klinken goed, je kan ook zelf mono waveforms inladen.

De filters ( kan je schakelen tussen serieel en parallel ) klinken ook erg goed, vooral de notch en LP4 :D
Er zit ook auto-gain reduction ingebouwd om het geluidsniveau te beperken, dus gooi die reso maak vol open :P

De effecten vind ik ook goed klinken ( distortion, delay, reverb ).
Trancegate werkt lekker, maar mist een mix ( dry/wet ) knop imo.

De arp nog weinig gebruikt, schijnt ook een bug in te zitten ( 100% in FL6 maar daar heb ik de eigenaar van de plugin een email over gestuurd ).

Er is helaas maar 1 AMP envelope en 1 Mod envelope te gebruiiken over de 4 parts ( + noise ), maar pro-sounds is zich daarvan bewust en je kan hier lezen wat voor features er waarschijnlijk in de volgende versie gaat komen als Dash S. het kan realiseren.

Erm,.

De LFOs ( 2 ) zijn ook ok, zit ook delay op ..altijd handig.

Er zijn een paar bugs maar die zijn bekend bij pro-sounds, in cubase en FL6 met de arp en trancegate. En FL6 met de parameter change list.

Er zitten veel presets bij :

- 2 factory presets ( 2x128 )
- Frank Neuman Bank
- Pro-Sounds Banks ( 5 banks : blank, basses, leads&keys, pads&ambience, soundfx&percussion ).
- Stewart Henderson Banks ( 6 banks : fx, keys, mono, pad, poly, seq )
- Tim Conrardy Bank

Addon Wave Data : 60 wavefiles
EXTRA-WAV-DATA : 74 wavefiles

Total install : ongeveer 30 MB

Cya!

:peukie:
 
Laatst gewijzigd:
Hehe,. ja zo heeft 'ie het genoemd ..het is gewoon een gate effect natuurlijk :P

Ik zie ook ineens dat dit een vet oude thread is 8o) ..oops :P
 
Back
Top