Microfoon voor vocals en door vocoder

Alex Omega

a.k.a Brainthief
Lid sinds
7 augustus 2002
Berichten
5.296
Locatie
Almere
Hallo luitjes,

Ik wil een microfoon kopen voor wat zangwerk op te nemen en de vocoder van m'n Q en C te gebruiken...

Wat heb ik daar voor nodig? Condensator of dynamische :confused:

Ik heb er wel wat aangeboden gezien hier op het forum maar ik weet niet wat ik nodig heb en ik weet bovendien
niet eens het verschil!!! :o:

Thanks voor de hulp alvast....
 
Ik zou voor een Shure SM58 gaan, all round mike die live ook z'n mannetje staat. Stevig en een goeie geluidskwaliteit

Je kan ook wat andere gaan uitproberen, sennheiser is ook niet slecht. Kies iig voor dynamisch dat is gewoon het beste voor jouw doel.
 
Ja, da's nou een vraag die mij gisteren nog door 't hoofd speelde! :)

Ik zoek dus inderdaad óók zo'n simpele, stevige en niet al te dure microfoon, gewoon voor de ditjes-en-datjes in m'n studio.
Denk dan aan:
- gebruik voor vocoder (direct in m'n Nord Modular, toch?)
- een keertje voor de grap wat in laten zingen door m'n vriendin
- het opnemen van wat akoestische gitaar (direct in m'n mengpaneel op de mike input)
- het opnemen van een scheerapparaat (voor het maken van experimentele electronische tracks :eureka: )

Kan je dat allemaal met één allround microfoon doen, of is dat bij voorbaat kansloos?
Heb laatst ergens op dit forum nog gelezen dat condensator beter zou zijn voor de verstaanbaarheid bij vocoders.
Hoe zit dat? En hoe weet ik, éénmaal in de winkel aangekomen, wat voor soort mic het is?
Kortom, waar let je op (behalve het budget). Ik zoek kort door de bocht de quick & dirty, hard fast rules.

Als ik even kijk bij Feedback vind ik de Shure SM-58 voor 119 Euro nog best wel duur voor wat ik ermee wil doen.
De Shure PG-58 ziet er wat goedkoper uit (in blisterverpakking) en kost de helft (59 euro) en komt met kabel.
Wie van de kenners kan wat zinvols zeggen over het verschil tussen deze 2?

En dan nóg goedkoper, de Tenlux DM 938. Met koffer, kabel en klem voor nét geen 20 Euro;
dat is natuurlijk gewoon geen geld, maar krijg ik daarvoor iets dat het niveau 'gratis soundblaster microfoontje' (die beruchte!) ontstijgt?

tenlux-dm938.jpg
 
Word up, Hanz! :halleluja

Dat is exact wat ik wil doen!




behalve dan dat scheerapparaat....ik scheer nat en dat klinkt natuurlijk niet!
 
Origineel geplaatst door The Q
Ik zou voor een Shure SM58 gaan, all round mike die live ook z'n mannetje staat. Stevig en een goeie geluidskwaliteit

Je kan ook wat andere gaan uitproberen, sennheiser is ook niet slecht. Kies iig voor dynamisch dat is gewoon het beste voor jouw doel.

Thanks, waar gebruik je condensators voor dan. Weet je dat ook?
Ben benieuwd....
 
condensator mic is veel gevoeliger. Heeft doorgaans ook fantoom voeding nodig. Voor vocoding lijkt me een dynamische zangmicrofoon het handigste, en de standaard daar is de shure SM58. Gitaar opname wordt genoemd, daarvoor zou je eerder een SM 57 kiezen, dat is een instrument mic.

En de prijzen....tja....ik betaal liever wat meer en ben dan wél verstaanbaar.
 
Back
Top