systeem + geluidskaart

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Denk dat je zelf al redelijk in de goed richting aan't kijken bent Dione.

Gewoon even doorlezen en kun je zelf ook wel ongeveer inschatten wat jij nodig hebt.

Qua merken gewoon bij echte A merken blijven en geen cheapo zeut wat achteraf toch duurkoop blijkt te zijn. (helemaal als je dat apparaat echt nodig hebt)
 
Dione, je hebt ongeveer hetzelfde configje als ik heb.
In mijn ogen een topsysteem! EN omdat je Asus zei, neem ik aan dat je voor een p4c800-(e)-deluxe gaat. Ik kan je er dit over vertellen:
- 3 muziek vrinden hebben hetzelfde mobo en ook een en al lof over de p4c800-deluxe!
- Die van mij hangt (tot nu toe) nooit!

Over de CPU kan ik je dit nog vertellen (ik weet niet hoe erg je in het pc wereldje zit) maar
neem wel een 1mb cache-model, laat je niet afschepen door een "goede" verkoper die je een 512kb cache model aansmeert ;-)(das alweer ouderwets)

Verder staat de gebruikelijke shit wel in de threads van fuse!
 
Omdat het een kant-en-klaar systeem voor muziek is,ga ik er wel van uit dat de componenten op elkaar afgestemd zijn...maar de precieze merken en types weet ik dus niet...

welke draadjes van Fuse bedoelen jullie ? ( het zijn er zoveel...;) )

Mostatic : G5 lijkt me geen optie.....ik werk met Cubase,de upgrade naar SX is nu nog goedkoop.....
 
In plaats van een 19" CRT zou ik een 17"TFT overwegen... scheelt je ook weer ruimte. Een 19" heeft echt een enorme toeter!

Daarnaast is een TFT gewoon een rustiger beeld.
 
systemen van de maand draadjes oid Dione! :D
Als het een audio systeem is vermoed ik wel dat het een Mobo uit de P4C800 familie is.
 
Origineel geplaatst door D-mike-E
In plaats van een 19" CRT zou ik een 17"TFT overwegen... scheelt je ook weer ruimte. Een 19" heeft echt een enorme toeter!

Daarnaast is een TFT gewoon een rustiger beeld.

Yep....daarom zei ik ook dat ik voor een monitor zelf ging sjoppen....

Maar toch bedankt..:okdan:
 
ondertussen een hele hoop gelezen over die E-Mu 1820m geluidskaart....schijnt echt wel goed te zijn...
en voor ca. 600 euro heb je dus een hele vette kaart met de Emulator X sampler-software erbij....
de kaart heeft 8 in en 8 out + Adat,2 x Midi en verder alles wat je nodig hebt...

qua prijs kan geen enkele kaart daar tegenop....zeker niet als je leest dat mensen 'm vergelijken met Protools...

de bijgeleverde fx schijnen niet bijzonder te zijn,maar de algemene geluidskwaliteit wordt aangeprezen op verschillende sites...test-resultaten die zelfs de RME kaarten overtreffen...

maar goed...niemand nog ervaring met de E-Mu 1820m ?
 
Origineel geplaatst door Catscan
Suc6 man

gebruik je eigenlijk veel software? plugins etc.

nog niet...:D
 
Origineel geplaatst door virkaz

Over de CPU kan ik je dit nog vertellen (ik weet niet hoe erg je in het pc wereldje zit) maar
neem wel een 1mb cache-model, laat je niet afschepen door een "goede" verkoper die je een 512kb cache model aansmeert ;-)(das alweer ouderwets)

Ehm, heel even dan... Het 512kb model is echter wel sneller op dezelfde kloksnelheid...
 
Origineel geplaatst door n0_key
Ehm, heel even dan... Het 512kb model is echter wel sneller op dezelfde kloksnelheid...

Welke stepping hebben we het eigenlijk over?
 
Origineel geplaatst door dione
Het systeem wat nu mijn voorkeur heeft :

Rapid P4 2.8/ 800Mhz,800 DL
Asus, 1024 Mb (DDR Dimm 400 PC3200U) 40Gb/80Gb AGP 64Mb
Lan / Firewire / SATA / Dvd-Rw

Daarbij : Windows XP home NL,Installatie,CRT Monitor 19" en update van Cubase 5.0 naar SX 2

En als geluidskaart : E-Mu 1820M + Emulator X 24/192

Die geluidskaart heeft nu trouwens m'n voorkeur omdat ik al vele jaren met veel plezier met E-Mu samplers werk,en de nieuwste generatie E-Mu sampler heb ik dan meteen erbij....ook lees ik veel positieve verhalen over die E-Mu kaarten ( Zero-Latency? Dezelfde converters als Protools systemen ?)

Die PC is trouwens een Muziek PC...

Dit alles voor 2467 eurootjes....let wel,dit is inclusief monitor,maar daar wil ik zelf ook ff voor shoppen...

Ik zou zeker gaan voor AMD i.p.v. Pentium. AMD presteerd over het algemeen beter voor minder geld.

Nou heb ik ook de mogelijkheid om een systeem van de grond af samen te stellen,welke componenten kan ik dan het beste gebruiken ? Ik ben er van overtuigt dat het goedkoper kan....
Maar welk moederbord,welk geheugen e.d. ?

Het nieuwste van het nieuwste is geen vereiste ( ik weet wel dat dat problemen geeft),het moet allemaal gewoon goed werken....



Dus : iemand nog tips ? ;)

bijna 2500 Euro lijkt me wel overdreven veel geld voor een PC eerlijk gezegd. Moet je toch eens zeggen hoe je op die prijs uitkomt.
Koop er een mooie kast bij, iets van Antec of Lian Li of zo. Scheelt altijd een hoop frustratie als er iets vervangen of nagekeken moet worden in het binnenste van je PC.
Qua voeding, denk aan merken als Antec, Enermax, Zalman, van 350 tot 400 Watt. Als een 400 watt voeding 25 Euro kost kun je ervan uitgaan dat dat rommel is.
Qua monitors, ligt er aan of je per se TFT wilt, maar anders kan ik zeker aanraden om een op marktplaats te shoppen voor oude 19" CRT monitors. Vooral de Iiyama Vision Master Pro 450/452 zijn heel goed (mooi plat scherm) en die kun je zo voor 150 Euro per stuk of minder kopen. Zet er twee naast elkaar dan wil je echt geen 17" TFT schermpje meer! :D
40/80 Gig harddisk lijkt me wat minimaal vandaag de dag. Een 200 Gig HD kost misschien 129 Euro dus daar zou ik niet op besparen. Ik kan wel aanraden om twee HD's te gebruiken. Is handig om muziek en andere dingen gescheiden te houden, maar ook als backup. Maak kopieën van belangrijke bestanden op je tweede schijf, als één schijf het dan onverhoopt op mocht geven, heb je altijd nog een andere schijf om mee te werken.
 
www.tweakers.net

Mededeling van de moderator:
Kijk, en dit heeft dus niets met synths te maken.

Of mis ik iets. Mail het me!


:confused:
 
Origineel geplaatst door King of Snake
bijna 2500 Euro lijkt me wel overdreven veel geld voor een PC eerlijk gezegd. Moet je toch eens zeggen hoe je op die prijs uitkomt.

uhm....eerst ff goed lezen....dat bedrag was met geluidskaart,softsampler en Cubase update...;)
(de prijs van de PC alleen kwam op zo'n 1100 euro...)


Koop er een mooie kast bij, iets van Antec of Lian Li of zo. Scheelt altijd een hoop frustratie als er iets vervangen of nagekeken moet worden in het binnenste van je PC.
Qua voeding, denk aan merken als Antec, Enermax, Zalman, van 350 tot 400 Watt. Als een 400 watt voeding 25 Euro kost kun je ervan uitgaan dat dat rommel is.
Qua monitors, ligt er aan of je per se TFT wilt, maar anders kan ik zeker aanraden om een op marktplaats te shoppen voor oude 19" CRT monitors. Vooral de Iiyama Vision Master Pro 450/452 zijn heel goed (mooi plat scherm) en die kun je zo voor 150 Euro per stuk of minder kopen. Zet er twee naast elkaar dan wil je echt geen 17" TFT schermpje meer! :D

Ik heb er een 19" tft monitor bij gekocht...toppie...


40/80 Gig harddisk lijkt me wat minimaal vandaag de dag. Een 200 Gig HD kost misschien 129 Euro dus daar zou ik niet op besparen. Ik kan wel aanraden om twee HD's te gebruiken. Is handig om muziek en andere dingen gescheiden te houden, maar ook als backup. Maak kopieën van belangrijke bestanden op je tweede schijf, als één schijf het dan onverhoopt op mocht geven, heb je altijd nog een andere schijf om mee te werken.

die HD is genoeg voor mij...ik heb veel hardware,de PC is alleen voor samples en audio-trucjes (opnemen doe ik extern)...en bovendien had ik al een externe USB HD van 120 Gig...



maar goed....ik heb m'n PC al een tijdje nu,werkt prima...;)



en Bass > je hebt gelijk.....:slotje:
 
Origineel geplaatst door Bass
www.tweakers.net

Mededeling van de moderator:
Kijk, en dit heeft dus niets met synths te maken.

Of mis ik iets. Mail het me!


:confused:
Als je nu Meld dit bericht aan een moderator gebruikt had ipv posten, dan was ik nog blijer geweest!

Bericht door een moderator:
Deze thread leek heel goed te gaan over geluidsrelateerde zaken, maar op het laatste moment is ie toch weer afgezwakt in sterkte!
De starter geeft ook aan dat ie dicht kan, dus bij deze.
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top