[geluidskaarten] Welke zou nu voor mij iets zijn?

Slipperman

Rooibosje iemand?
Lid sinds
19 april 2002
Berichten
5.336
Locatie
thuis
Tja eens word je de soundblaster zat en wil je wat duurders om wat mee te stoeven ;) haha nee wil wat meer mogelijkheden met me geluidskaart.

Heb al wat goede kaarten opgezocht en wilde eens de afweging maken voor welke ik zou moeten gaan volgens jullie...

me systeem draait als volgt:
Amd Duron 1300 met 512 MB ram, (die duron word denk nog wel wat opgevijzeld), draai windows 2K prof. met daarop steinberg cubase SX 1.05 en dan nog Fm7, Pro 53, Attack, Virtual sampler, Superwave 8P, Mellorack 2.1 en dat was het denk ik wel op wat nog gratis dingetjes na die ik wel eens test...

Wat ik wil:

In ieder geval 2 monitoren sets erop aansluiten, me koptelefoon erop in pluggen, en 5.1 surround mixen en dan wil ik het dus ook in 5.1 horen. (Dus moet sowieso 5 buses hebben ? 3 voor surround en dan 2 voor me monitoring) Wil met die monitoring dus een HIFI aansluiten en een monitor set. Weet nog niet precies welke. Vermoed edirol maar dat kan nog veranderen...

Verder tja gebruik uiteraard midi dus aansluiting daarvoor is wel fijn. Mag gerust joystick poort zijn. Speel zelf geen spellen overigens dus dat scheelt...

Naja neem altijd 16 bits 44.1 kHz op dus de 92 haal ik toch niet ;)
Als inputs heb ik enkel een mixer systeem van nu nog 1 (worden er later 2 of 3) Roland M160 mixers maar die zullen tegen die tijd wel dmv een behringertje ofzo weer gemixt worden tot een final mix.
Midi controller ala JLcooper CS32 staat hier ooit nog eens op de planning weet niet of dit relevant is. Firewire gebruik ik niet en naja usb ben er ergens niet zo kapot van bij deze pc aangezien die nogal eens gaar wil zijn...

Welke had ik op het oog:

Terra Tec DMX 6fire 24/96

Terra Tec Phase 88 producer pack (heeft Cubeest SE erin zitten volledig... Dit kan aantrekkelijk zijn aangezien ik dan zowel de kaart heb als legale sequencers en plug ins...)

AUDIOTRAK INCA 88 leek me ook wel wat. Alleen zit geen midi ofzo op maar goed maakt niet zo enorm veel uit aangezien ik dan wel de joystickpoort op het moederbord kan gebruiken.

Vind die breakout boxes het makkelijkste aangezien ik dan niet telkens alles 8er hoef aan te sluiten...
overigens voor 5.1 surround is me systeem wel een normaal trust home cinema systeem met vind ik goed geluid... tis niet professioneel 5.1 mixen. Enkel bootlegs... moet dat nu met een aantal geludiskaarten simultaan oplossen om dat surround te krijgen maar goed wil het in 1 kaart...

UIteraard voor normaal geluid en dvdtje kijken moet ik natuurlijk ook mogelijkheid hebben:)

Over mijn budget tja die phase 88 is het duurste maar goed krijg ik wel de steinberg studio case bij... dus wie helpt me?:)
 
In ieder geval wil je wel met Cubase blijven werken, tenminste dat haal ik toch uit je post. :D

Maar Steinberg heeft naast die StudioCase ook een Studio Case Plus uit. De Plus bevat ook een geluidskaart.

De Studio Case Plus kost hier 399,00 EUR.

Die Studio Case is zeker interessant omdat je voor weinig geld toch toegang krijgt tot degelijke software. Later kan je altijd upgraden.
 
Origineel geplaatst door Hover
In ieder geval wil je wel met Cubase blijven werken, tenminste dat haal ik toch uit je post. :D

Maar Steinberg heeft naast die StudioCase ook een Studio Case Plus uit. De Plus bevat ook een geluidskaart.

De Studio Case Plus kost hier 399,00 EUR.

Die Studio Case is zeker interessant omdat je voor weinig geld toch toegang krijgt tot degelijke software. Later kan je altijd upgraden.

maar voldoet de kaart dan aan mijn eisen ;) moet hier adat enzo hebben. digitale mixers etc. heb ik niet tenzij ik die o1x win van sonic state maar ookal win ik die verkoop ik em ;)
 
Audiophile misschien?

Grappig, dat je wel voor bijna 2k euri aan muzieksoftware draait, maar afluistert via een Soundblaster :r ....... uh, koop misschien eerst eens eerlijke softz voordat je überhaupt aan 5.1 mixen begint. :duivels:

Sorry, je vraagt er gewoon om.

Maar, die Audiophile lijkt me een optie. ;)
 
Origineel geplaatst door Cozko
Audiophile misschien?

Grappig, dat je wel voor bijna 2k euri aan muzieksoftware draait, maar afluistert via een Soundblaster :r ....... uh, koop misschien eerst eens eerlijke softz voordat je überhaupt aan 5.1 mixen begint. :duivels:

Sorry, je vraagt er gewoon om.

Maar, die Audiophile lijkt me een optie. ;)

geeft niets heb er me reden voor en me beperkingen ;) you can't have it all :) maar goed audiophile...
 
Origineel geplaatst door Cozko
Grappig, dat je wel voor bijna 2k euri aan muzieksoftware draait, maar afluistert via een Soundblaster :r ....... uh, koop misschien eerst eens eerlijke softz voordat je überhaupt aan 5.1 mixen begint. :duivels:

Sorry, je vraagt er gewoon om.
Je kunt niet 100% zeker weten of een persoon illegale software gebruikt dus het lijkt me dan ook meer op zijn plek om hier totaal niet naar te speculeren. Daarbij voegt het totaal niets toe aan dit topic.

Wil je mensen op hun plek zetten ga dan bij de :smeris:
 
Ik heb budgetgewijs gekozen voor de Edirol DA2496, errug fijn.

*8 in (gebalanceerd)
*8 uit (gebalanceerd)
*2 Hi-z inputs (houd in dat je er direct een gitaar bass of synth in kan steken)
*2 xlr/jack input
*midi in en uit
*optisch in en uit
*coaxiaal dig input/output
*erg lage latency

werkt dmv 19"inch unit die verbonden is met bijgeleverde pci kaart.

Prijs: 495 euro bij http://www.musicstore.de
 
audiophile 2496 Slipperman
 
Back
Top