Geluidskaart advies gevraagd

CgJoe

Stamgast
Lid sinds
30 november 2006
Berichten
458
Locatie
Nederland
Ik ben sinds een tijdje bezig met een hele mooie vst (miroslav), maar het wil nog niet echt vlotten, het grootste probleem is de latency die op mijn goedkope 5.1 Creative geluidskaartje erg hoog is. Ik heb nog nooit een goede professionele geluidskaart gekocht, en vandaar mijzelf er ook niet in verdiept.

Nu zit ik te kijken op websites van producenten (emu en m-audio, ESI) en ik zie dat het qua kosten nogal meevalt. (ik dacht dat een beetje geluidskaart wel 400 euro was)

Nou heb ik een aantal vragen:

- Wat voor toegevoegde waarde heeft firewire boven pci?
- Kan ik 2 geluidskaarten tegelijk in mijn systeem houden?


Nu heb ik een aantal kaarten geselecteerd die mij wel aardig lijken:

ESI Juli@
1212M PCI
Audiophile 192

mijn vraag is nu, kan ik daarmee bereiken wat ik voor ogen heb, qua keuze iemand opmerkingen of advies, betere kaarten? (mag ook wel iets meer kosten hoor)

Ik heb dus midi i/o nodig, en jack input voor mn hard synths.
 
Laatst gewijzigd:
Wat voor toegevoegde waarde heeft firewire boven pci?
extern
zou je eventueel van pc naar pc kunnen hoppen met je geluidskaart


Kan ik 2 geluidskaarten tegelijk in mijn systeem houden?
vast wel
maar of je sequencer er 2 kan aansturen is de vraag
 
De m-audio audiophile 192 is een prima kaart met stabiele drivers ,de emu 1212m is een goede kaart met iets mider stabiele drivers maar wel goedkoper dan de 192 en d esi juli@ ken ik niet .
Je kunt twee kaarten in je systeem hebben ,maar dan moet je de een voor de spelletjes en de ander voor de muziek houden .Als je echt serieus bezig wil zijn dan stop je met de spelletjes en dan hou je de serieuze kaart om muziek te maken trouwens er zijn geluidskaarten die ook surroundsound leveren zou je moeten zoeken op internet .En twee kaarten in je systeem ,is twee keer drivers laden ,dat kost je geheugen .Alles op een computer gaat ten koste van de prestaties.

En firewire heeft als voordeel dat het buiten je computer zit en dus geen last heeft van storende invloeden van je computer.En meestal gebruik je maar een firewireport op je computer terwijl er aan de usbpoorten vaak van alles hangt ,muizen ,toetsenborden etc en die moeten allemaal de bandbreedte delen .
En een pcikaart kun je alleen softwarematig regelen ,terwijl er vaak op de externe kaarten meer hardwarematig te regelen is ,er zitten knoppen op en het is allemaal wat bereikbaarder dan een interne geluidskaart tenminste als je alleen maar een pcikaart hebt zonder breakout box ,je moet maar eens zelf op zoek gaan op internet ,wordt je sowiezo wijzer van .
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door krautsjo
De m-audio audiophile 192 is een prima kaart met stabiele drivers ,de emu 1212m is een goede kaart met iets mider stabiele drivers maar wel goedkoper dan de 192 en d esi juli@ ken ik niet .
dat is al ruim een jaar geleden dat de drivers van de emu niet stabiel zijn
ik werkte een jaar lang dagelijk met de emu drivers (1.82) en had nergens last van
 
de Juli@ heb ik zelf gehad. gewoon een heel erg fijne simpele kaart. stabiele drivers, hele mooie rustige klank met veel definitie in het hoog (niet schel) en kost geen drol. de kaart is weggegaan vanwege de overstap naar een Macintosh en die heeft geen PCI sloten...
 
Back
Top