[Virus-C] Nieuwe OS troubles

Ik beluister soundsets altijd met Sounddiver. Je kunt dan doelgericht bepaalde presets opslaan (in de Virus).

Overigens kun je je eigen opgeslagen geluiden (in bank a en b) ook naar de preset banks schrijven.

groet

Tom
 
Re: ja

Re: ja

Origineel geplaatst door Synthetic. K
Inderdaad tuurlijk moet je voor de presets gaan als je een virus c hebt
Op deze manier kun je alleen maar meer dingen maken.

Ik vroeg me ook is af:
Als ik een nieuwe preset ga updaten verlies ik al mijn eigen opgeslagen geluiden das wel minder
of is daar een andere oplossing voor.

Ja......opslaan naar een andere patchnummer! (wel zorgen dat je geen andere belangrijke preset overschrijft).

Of natuurlijk naar sounddiver opslaan.
 
Voor de liefhebbers c.q. geïinteresseerden....
In het augustusnummer van Sound on Sound wordt aandacht besteed aan het programmeren van de Virus.

"Access Virus Masterclass
Synth Programming Workshop"

groet

Tom
 
Origineel geplaatst door Bass
offtopic :

Toppie man !

Heb je een Virus C...ga je presets downloaden...8o)

Als je z'n synth pas hebt is het meestal eenvoudiger al coole presets te nemen en die dan aan je pers. smaak aanpassen en daarmee lekker aan de slag, dan eerst dagen/wekenlang met de manual erbij te gaan spitten hoe en wat... ik ben er ééndie liever speelt dan leest ;)

Als je lang genoeg en vaak aan je sounds tweaked en dan kom je op een gegeven moment vanzelf bij punt Z, het maken van je eigen presets :)
 
Origineel geplaatst door Tom 32
Voor de liefhebbers c.q. geïinteresseerden....
In het augustusnummer van Sound on Sound wordt aandacht besteed aan het programmeren van de Virus.

"Access Virus Masterclass
Synth Programming Workshop"

groet

Tom

Jah, nu alleen een boekhandel/tijdschrioften kloot vinden die dat in z'n bezit heeft , eerst de kat uit de boom kijken voordat ik een abbo van £ 60.00 neem :D
 
met sounddiver kan je met 1 druk op de knop, al je patches die je evt. zelf hebt gemaakt, gewoon importeren, en dan opslaan, zo kan je gewoon af en toe andere banken erop zetten, sounds bewerken, en dan weer opslaan, etc.
 
Origineel geplaatst door Carnivore
Als je z'n synth pas hebt is het meestal eenvoudiger al coole presets te nemen en die dan aan je pers. smaak aanpassen en daarmee lekker aan de slag, dan eerst dagen/wekenlang met de manual erbij te gaan spitten hoe en wat... ik ben er ééndie liever speelt dan leest ;)

Als je lang genoeg en vaak aan je sounds tweaked en dan kom je op een gegeven moment vanzelf bij punt Z, het maken van je eigen presets :)

Ja precies: En als je dan lang genoeg hebt getweaked dan weet je waar alle knoppen zitten. Als je DAN de manual leest is ie veel duidelijker! :okdan:
 
Kijk!, mensen die het wel begrijpen om patches te downloaden.. 8~

Voor sommige mensen is het een hobby in plaats van een obsessie :D
 
Origineel geplaatst door Erazotropa
Kijk!, mensen die het wel begrijpen om patches te downloaden.. 8~

Voor sommige mensen is het een hobby in plaats van een obsessie :D

Obsessies kunnen goed zijn :P

Al mot ik zeggen dat m'n vriendin begint te klagen })
 
hey Tom bedankt voor de tip man! SOS rocks :D

/0
 
In future music is de virus een keer compleet afgezeken, meen ik mij te herinneren... Is nog een heel artikel over geweest op de access site.
 
Origineel geplaatst door cosmiq
In future music is de virus een keer compleet afgezeken, meen ik mij te herinneren... Is nog een heel artikel over geweest op de access site.

Echt ??

Ja maar Future Music is dan ook wel een
:kont: blad....Echt alleen maar gericht op trends en dance...

Ze gaven de Sherman FB minder punten dan een Waldorf 4-pole...:erm:
 
Ja, maar vreemd genoeg kom ik nu niet op de ampfea site waar ik door het archief kan browsen. Gelukkig hebben we nog altijd de google cache! ;-)
Hier kun je nog een stukje verontwaardiging in herkennen: (En het subject line, dus als de site weer online gaat kun je gemakkelijk de review terugvinden).


http://www.google.nl/search?q=cache...e+music+review+site:[url]www.ampfea.org&hl=nl[/url][/url]

[EDIT: sh!t -> die goegle cash kan ik niet fatsoenlijk linken, - dan maar niet...]
 
Vraagie

Vraagie

Nouh we het toch over de Virus hebben, zou een virus C veel extra's toevoegen aan mijn Triton Extreme? (omdat het een workstation is?!?!)
 
Alles wat niet sample-gebaseerd is zou extra's toevoegen aan je Triton Extreme (omdat die geluiden kunnen maken die sample-based synths niet (altijd) kunnen maken)... maar okee, dat was de vraag niet ;).

Wat voor sounds zoek je precies (vintage, dance-achtig, industrial), wat wil je er mee doen, op wat voor manier wil je je geluidenarsenaal uitbreiden?
 
zou een virus C veel extra's toevoegen aan mijn Triton Extreme?

Zou groente wat aan vlees toevoegen? Tuurlijk, tis maar net wat je lekker vindt! :)
 
Origineel geplaatst door Yoozer
Wat voor sounds zoek je precies (vintage, dance-achtig, industrial), wat wil je er mee doen, op wat voor manier wil je je geluidenarsenaal uitbreiden?

Is er eigenlijk een synth/module die nog extremer kan dan de Virus eigenlijk ?

Dus ech dik industriële scheurende leads ofzo ???

BTW. misschien leuk voor mensen die zin hebben eens echt aggresief te experimenteren.. gooi eens een Alesis AirFx of een multi gitaar effect van bv. Rocktron of Digitech ertussen.

Op de Digitech bv de "Whammy" selecteren en tijdens het recorden of spelen met je voet het expressie pedaal van die unit bedienen :duivels: Om bang van te worden :D
 
Op de Digitech bv de "Whammy" selecteren en tijdens het recorden of spelen met je voet het expressie pedaal van die unit bedienen Om bang van te worden

jaaa doe es een mp3!!! :-D (EN DAN WEER ON TOPIC)
 
Origineel geplaatst door Carnivore
Is er eigenlijk een synth/module die nog extremer kan dan de Virus eigenlijk? Dus ech dik industriële scheurende leads ofzo?
Oh, natuurlijk. De Rozzbox (zie forum), de Nord Modular (daar kun je extreem op extreem stapelen, dus), een Metasonix Tube-synth, echte modulars natuurlijk (wel genoeg modules aanschaffen).

BTW. misschien leuk voor mensen die zin hebben eens echt aggresief te experimenteren.. gooi eens een Alesis AirFx of een multi gitaar effect van bv. Rocktron of Digitech ertussen.

Op de Digitech bv de "Whammy" selecteren en tijdens het recorden of spelen met je voet het expressie pedaal van die unit bedienen :duivels: Om bang van te worden :D
De AirFX komt volgens mij best overeen met de Ineko, alleen nodigt 'ie nog tot meer 'handmatig gebruik' uit... maar gitaareffecten ertussen is een leuk idee.
 
Back
Top