Fostex vc-8 of SR24-4 ?

justin

Shauna
Lid sinds
7 april 2003
Berichten
1.915
Lieve mensen,

Ik zit met een dilema in me maag. Ik heb een tijdje met een analoge mixer gewerkt en dat was best fijn. Ik heb hem weggedaan om een audio interface te kopen,zodat ik me synth gelijk kan aansluiten en afmixen op de computer. Als ik terug denk dan mis ik eigelijk toch wel de eq per channel op me midikanaaltjes. Ik heb me mixer al verkocht en was van plan een audiointerface te kopen met een fostex vc-8,zodat ik alles in de computer kon gaan afmixen. Eigelijk zit ik onderhand te twijfelen om een audiointerface te gebruiken.

Zijn er meerdere mensen die alleen met software/hardware werken aan een audiointerface?. Wat zijn jullie voordelen en belemmeringen qua werkwijze.

Ik heb nog geen audiointerface aangeschaft,maar ben het van plan. Mijn grootste zorg de eq,aangezien ik nu alle 8 stereo inputs wil gaan gebruiken per synth op de audiointerface en ik dus genoodzaakt ben in de computer me mix te maken. Diverse kanalen zou ik dus individueel moeten opnemen om ze te eqen maar voordeel is dat je alles kunt opslaan.

Dus als jullie een keuze moesten maken tussen een digi002r+vc-8 of een sr24-4 + emagic soundcard. Wat zou jouw keuze zijn? Ik heb het geld ervoor weggelegd,maar nu wil ik toch wel een juiste keuze maken. Een digitale mixer is me wat te duur en dan kan ik net zo goed een digi002r halen. Iemand tips of informatie? Voordeel van een analoge tafel is gewoon realtime je mix inelkaar draaien in midi. Met een audiointerface ben ik dus genoodzaakt dit in audio te doen,daar kijk ik toch wel een beetje tegenop.
 
Wat mij goed bevalt is digitaal en analoog door elkaar. Dus wat ik gebruik is een geluidskaart met 8 outputs, waar ik al mijn software synths op uit laat komen , en een analoge mixer waarop ik de mix maak en eventueel de filters.
Zo heb je het beste van beide kanten. En je hebt nog wat 'analoge warmte' over je signaal.
Ook zijn de softsynths zo makkelijk te combineren met eventuele hardware synths.

Dit werkt voor mij oke... ik denk dat andere forumleden ook nog wel wat andere suggesties hebben.
Voor welke geluidskaart je het beste kunt kiezen , kun je genoeg info vinden hier op het forum.

Martijn
 
Back
Top