het typische dx7 geluid

Pfoe!

Ik heb de software van m'n dx200 nog nooit aan de gang gekregen, maar ook niet echt doorgebikkeld.
Begin wel de indruk te krijgen dat het de moeite waard is dit eens te gaan doen.
Ik ben benieuwd wat vadertje en moedertje algoritme nog meer voor koters uit m'n boxen kunnen persen!


:dj: --> :smeris: = :okdan:
 
Origineel geplaatst door tragmadat
Pfoe!

Ik heb de software van m'n dx200 nog nooit aan de gang gekregen, maar ook niet echt doorgebikkeld.
Begin wel de indruk te krijgen dat het de moeite waard is dit eens te gaan doen.
Ik ben benieuwd wat vadertje en moedertje algoritme nog meer voor koters uit m'n boxen kunnen persen!


:dj: --> :smeris: = :okdan:

zeker de dx200 group op http://launch.groups.yahoo.com/group/DX200/ checken dan. als je daar een search op doet, kom je er wel uit. als je windows draait moet je er wat moeite voor doen... als je een mac hebt, zou het onmiddellijk moeten lukken. was bij mij toch het geval...
 
Ik heb een paar maanden geleden (eindelijk) een Fs1r gekocht en ik moet zeggen.....een hele boeiende bak die me waarschijnlijk nog lang zal bezighouden. FM is niet makkelijk onder de knie te krijgen (zeker niet als je zoals ik geen editor gebruikt) maar de geluiden zijn van een hele andere orde dan subtractief/wavetable/additief enz. As usual geven de presets echter nauwelijks een hint van wat je kan doen met het apparaat.
 
Wat vreemd dat ik de Fultines patch nog niet voorbij heb zien/horen komen! Het is zo'n bekende patch dat ze hem zelfs standaard in de Nordlead 3 hebben gezet! Fultines werd in de jaren 80 vaak gecombineerd met een Fender Rhodes of een piano. Zeeeeer herkenbaar!
 
Origineel geplaatst door Lacrosse
Wat vreemd dat ik de Fultines patch nog niet voorbij heb zien/horen komen! Het is zo'n bekende patch dat ze hem zelfs standaard in de Nordlead 3 hebben gezet! Fultines werd in de jaren 80 vaak gecombineerd met een Fender Rhodes of een piano. Zeeeeer herkenbaar!

ehh zegt mij zo niets (die Fultines patch), heb je een voorbeeldje ervan?
 
Junkie XL heeft op z'n site nog wat tips voor FM op de NI FM7
link

Ik heb zelf nog geen FM synth maar dat wordt zeker mijn volgende synth aankoop! (DX200 of FM7, ben ik nog niet helemaal uit).
 
Origineel geplaatst door smackos
http://www2.hku.nl/~danny2/Stal.mp3

Diepe donkere evoluerende sounds die alleen maar uit dure modulaire kasten gehaald zouden kunnen worden...

Noise/gedetunde spookgeluiden/belgeluiden en walter carlos shining-moog strings komen allemaal uit de DX7 (gemultitracked weliswaar)


Hey super track!!!!!!! :okdan:

Dit heeft mij overtuigd om echt eens een DX7 te gaan kopen (ja er staat er hier wel één, nog steeds defect). Die walter carlos achtige moog (string) geluiden, nooit geweten dat je dat met een dx7 kon doen!
 
Back
Top