masterkeyboard in Cubase sx1.03

- -

Ouwe rot
Lid sinds
7 februari 2003
Berichten
3.750
nog steeds onopgelost probleem in cubase sx:
ik heb er nog steeds omheen gewerkt, maar nog niet opgelost. schijnt iets met midi thru in Cubase te maken hebben.

setup:
PC met Cubase sx 1.03 .

Nu wil ik met mijn masterkeyboard mijn modules bedienen.

nu wil ik de ene keer dat ie kanaal 1 bespeeld en de andere keer op kanaal 2, of 3, of 4 ed

maar ie neemt telkens op alle geslecteerde kanalen op, terwijl ik dus op het masterkeyboard op transmit channel 2 instel ontavangt ie op kanaal 2 maar ook op 1, 3, 4 enz
 
ik wil gewoon vanaf me masterkeyboard in 1 jammsessie de ene keer naar module kanaal 3 afspelen, later naar kanaal 4 en dat instellen.

er zit toch transmit channel op me masterkeyboard. als ik zeg stuur naar kanaal 1 in Cubase moet ie niet op kanaal 2, 3 of 4 spelen maar alleen op kanaal 1.
als ik later transmit channel op kanaal 3 zet moet ik kanaal 3 bespelen en niet kanaal1, 2, 4 enzo
zo wil ik het bedienen.
 
Origineel geplaatst door Slipperman
hij maakt in cubase dus de fout dat hij altijd op alle kanalen opneemt terwijl je 1 kanaal instelt?
midi filter gebruiken :)

meen je dat? is dat echt de enige oplossing????
dat schiet toch niet op tijdens t jammen, ik wil dat vanaf me midikeyboard doen met transmit channel.
waarvoor is die anders ?
 
het heeft iets te maken met re-channeling in cubase geloof ik,dat moet dus uit.
 
ja maar hoe kan ik er nu voor zorgen dat alle midi data die ik speel bestemd voor kanaal 2 ook daadwerkelijk op op kanaal 2 wordt opgenomen. nu moet ik eerst het betreffende kanaal met de muis selecteren. als ik kanaal 1 heb geslecteerd gaat daar alle data naar toe.

Nog wat: ik verzend met t masterkeyboard op kanaal 2 (transmit/send) en met het andere masterkeyboard op kanaal 3 tegengelijk.
Hoe ga ik dit voor elkaar krijgen dan???
 
Tja, daarvoor zul je toch echt een filter moeten instellen. Het midikanaal wat je bij een track in Cubase instelt geldt alleen voor de midi OUTPUT (dus van de reeds opgenomen data op de track of de soft-thru functie van Cubase zelf). Cubase zal altijd bij iedere track de input van alle kanalen accepteren zolang je geen midifilter instelt.

Als ik het goed begrijp wil jij dus bv. op track 1 een VST synth zetten die alleen moet reageren op midi kanaal 1 en op track 2 een andere VST die alleen moet reageren op midi kanaal 2. Dat kan volgens mij alleen met een midi filter.
 
Origineel geplaatst door RpW
[Als ik het goed begrijp wil jij dus bv. op track 1 een VST synth zetten die alleen moet reageren op midi kanaal 1 en op track 2 een andere VST die alleen moet reageren op midi kanaal 2. Dat kan volgens mij alleen met een midi filter. [/B]

kortom, t werken met 2 masterkeyboards op 2 verschillende parts, dus 2 parts tegengelijk inspelen met verschillende informatie kan niet.
 
Origineel geplaatst door SPACE-ROBOT
kortom, t werken met 2 masterkeyboards op 2 verschillende parts, dus 2 parts tegengelijk inspelen met verschillende informatie kan niet.

Onzin,

dit werkt prima in cubase sx. ik heb meerdere synths aangesloten waarmee ik gelijktijden verschillende instrumenten kan opnemen kwa midi. dit is gewoon standaard functionaliteit in cubase sx en daar heb je helemaal geen midi filter of wat dan ook voor nodig. kun je gewoon regelen in je project windows.

Het is zelfs mogelijk om bijvoorbeeld met 2 synths een aantal modules of/en midi kanalen aan de ene synth toe te wijzen, terwijl andere modules en of midi kanalen gekoppeld zijn aan de 2e synth (of 3e, etc.)

Nu kun je dus samen met iemand anders (of zelf) tegelijk spelen en opnemen in cubase.
 
Origineel geplaatst door quifster
Onzin,

dit werkt prima in cubase sx. ik heb meerdere synths aangesloten waarmee ik gelijktijden verschillende instrumenten kan opnemen kwa midi. dit is gewoon standaard functionaliteit in cubase sx en daar heb je helemaal geen midi filter of wat dan ook voor nodig. kun je gewoon regelen in je project windows.

Het is zelfs mogelijk om bijvoorbeeld met 2 synths een aantal modules of/en midi kanalen aan de ene synth toe te wijzen, terwijl andere modules en of midi kanalen gekoppeld zijn aan de 2e synth (of 3e, etc.)

Nu kun je dus samen met iemand anders (of zelf) tegelijk spelen en opnemen in cubase.

kijk, ik dacht al dat t moet kunnen, maar niemand schijnt zo te werken. maar welke instellingen moet ik er voor maken dan?
 
ja, ik ben ook wel benieuwd. Dat zou het leven een stuk makkelijker maken..... :okdan:
 
ben er inmiddels achter dat t met de transformer kan. :slotje:
 
Ja?! En wij dan?! :(

;) Mogen we ook meegenieten van uw ontdekking?
Ik wil nl ook verschillende vsti's triggeren vanuit de MPC in Nuendo (is hetzelfde als SX).
Hoe heb je dat nu gefixed? :koffie:
 
zit een knopje op je track-venter naar rec enzo dat heet INPUT TRANSFORMER.
daar kan je je kanaal filteren dat t niet meer van alle kanalen ontvangt.je kan er nog meer instellen.

:okdan:
 
Origineel geplaatst door ikke
Lukt niet.. Niets van een input transformer te vinde in Nuedno..

daar zullen die namen wel weer anders gebruikt zijn dan denk ik
 
Ik vind alleen iets van de MIDI filter. Maar dat is enkel om bepaalde dingen zoals note on op channel 2 bv te deactiveren. Dit is dus enkel handig als je reeds MIDI data hebt opgenomen..
 
Origineel geplaatst door SPACE-ROBOT
zit een knopje op je track-venter naar rec enzo dat heet INPUT TRANSFORMER.
daar kan je je kanaal filteren dat t niet meer van alle kanalen ontvangt.je kan er nog meer instellen.

:okdan:

inderdaad, zo deed ik het dus ook maar als ik de post van quifster goed begrijp moet het dus ook zonder dit filter kunnen. Daar ben ik dus wel nieuwsgierig naar.
 
Back
Top