Reason 3

fuse

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
7 juli 2001
Berichten
18.831
Het zit er gewoon aan te komen. De heren programmeurs zitten vast weer uren en uren code te kloppen om deze nieuwe versie leven in te blazen.

Reason 3, wat gaat er of zou er verbeterd/veranderd gaan worden?
 
Niemand weet het.. Als de beta getest wordt, zullen de nieuwtjes zich wel snel verspreiden! Maar tot dan blijft het een vraagteken! =(
 
Ik hoop alleszins een paar nieuwe en verbeterde effects! Meer moet da eigenlijk ni zijn ;)
 
ik heb geen idee waar ze mee bezig zijn, het is echt akelig stil....

wat ik zelf graag zou willen zien in reason 3:

- loopmogelijkheid per sequencer track in te stellen, gewoon aan of uit...
- audiorecording/tapedeck device met audio sequencer spoor
- stereo rewire kanalen support
- rewire mixer, met direct outs per mixer channel die ook direct als stereo rewire channel naar de audio hardware outputs kunnen gaan zonder zelf te wiren.
- nieuwe supercompressor, evt multiband
- export individual tracks to individual files
- nieuwe supersynth die minstens zo goed als de gmeda/ohm/arturia synths, dus echt een "levende" lead/bass synth module
- auto mapping van drumsounds in de NN-XT sampler, dus gewoon 1 sound per key, opeenvolgend...

Olaf
 
Ik hoop dat ze meer doen dan de boel die nog niet ge-upgrade is weer 'pro' maken; dat is natuurlijk okee, maar het zou mooier zijn als ze echt wat nieuws toevoegen.
Wat dan? ehhrrr... zie deze foto (of deze thread)
 
Midi out?
 
Origineel geplaatst door fuse
Midi out?

zou ook mooi zijn, al denk ik niet dat er alteveel reason gebruikers zijn die nog veel externe midi hardware gebruiken....
 
Hmmm, Alsje binnen de key-editor van cubase tekent hoor je de toon en zie je de toets oplichten aan de linkerkant, zou leuk wezen, maar renderen naar MP3-files zou helemaalk top zijn!
 
Meerdere midi inputs, zodat je met 1 knoppenbak meerdere synths tegelijkertijd aan kan sturen...
Idd een audiotrack wat olaf al zei...
En dr rex moet wav's kunnen afspelen!
 
Origineel geplaatst door eruk
Meerdere midi inputs, zodat je met 1 knoppenbak meerdere synths tegelijkertijd aan kan sturen...

Dit kan al..

Origineel geplaatst door eruk
En dr rex moet wav's kunnen afspelen!

Hiervoor moet je recycle gebruiken. http://www.propellerheads.se/products/recycle/index.cfm?fuseaction=mainframe

Wat ik wil zien is vst compatibiliteit (maar dat zal niet komen) en meer send fx of iemand moet me uitleggen hoe je dit met 2 mixers kan bereiken. Oh ja een betere compressor. En een mixer met evenveel bussen zodat je die in de device kan steken waarna je ze in cubase oid kan routen.

Oh ja en een programma waarmee je verdomme eindelijk die samples uit die verdomde libraries kan trekken!!
 
Ja ik weet het recycle, maar dat moet je er nog eens apart bijkopen! ik vind dat ze dit gewoon in reason moeten integreren!
Idd vst ondersteuning die was ik nog vergeten! 1 van de belangrijkste gebreken ja.
 
Oh ja en een programma waarmee je verdomme eindelijk die samples uit die verdomde libraries kan trekken!!
Als je de soundbank in Redrum benadert,
dan kan je de sounds in die banken appart
benaderen en inladen...

Niet helemaal wat je zoekt, maar er wel
een tree dichterbij...

Axel
 
Wat we dus nodig hebben is een Refillunpacker. Die gaat vrees ik niet komen! Daar hebben de props wel ff over nagedacht. Maar als hier programmeurs aanwezig zijn die zon appje willen programmeren voor ons allen, feel free to do so! :)
Kan toch niet zo moeilijk zijn? Of wel?! :frons:
 
Ik wil VST ondersteuning. Nu gebruik ik Reason icm. cubase. Bassloops en drumloops maak ik in Reason. Alle VST geneuzel in Cubase. Als Reason ook VST's zou ondersteunen denk ik dat ik Cubase minder zou gebruiken voor pure dance producties en alleen in Reason bezig zou zijn.

Hoewel ik Cubase ook erg fijn vind qua user-interface. Met name voor audio tracks. Voor midi-tracks ga ik dan toch weer liever voor Reason. En oh ja, met recycle kan je wavs omzetten voor gebruik in Reason, maar de "gerecyclede" wavs klinken wel een stuk zachter dan het origineel. Daarom dus Cubase voor mijn wavs.
 
wat jullie nodig hebben is fruity loops studio ....;;die heeft hewoonh alles wat op jullie verlanglijstje staat, en voor een fractie van de prijs /op zijn misnt evenwaardige geluidskwaliteit /fruity loops heeft sample accurate timing ..;reason niet

zie hier :http://members.shaw.ca/stu.macQ/







Part 2: Timing Accuracy

Introduction:

With the knowledge that the phasing between the two files was not uniform, I next set out to test the timing accuracy of both programs. Again, in the interest of objectivity, you may download the source files here.

Method:

For this test, I needed a reliable indicator of sample position, so I decided to use a square wave as my source file. For those of you who aren't familiar with a square wave, it is a waveform that is geometric in shape. There is only one level of volume in a square wave, and only the phase changes from positive to negative. This phase change occurs in 1 sample, so this makes an excellent timing device as I can determine exactly where the square wave begins and where it ends (with sample-accurate measurement).

To start, I generated a square wave in Sound Forge, which began with an initial amplitude of -12.0dB on the first sample. This was a constant tone (8 cycles) at 60Hz for a total sample length of 5,879 samples.

I next programmed a 4-beat pattern in both Fruityloops and Reason (in the ReDrum), at a tempo of 120BPM, and placed the square wave on every quarter note. This allowed me to have a total loop length of exactly 88,200 samples. I exported these loops (44,100Hz, 16 bit), and opened them in Sound Forge, whereupon I normalized them both to -12.0dB (the amplitude of the initial square wave).

Because the loop was 88,200 samples long, and the sample rate of the audio was 44,100Hz, this made it quite easy to determine exactly where the square waves should be for sample-accuracy. Because the loop was 88,200 samples long, I divided the sample into four parts of 22,050 samples each. At a sample rate of 44,100Hz, this equates to exactly 0.5 seconds in length. Therefore, the correct sample positions should be:

Seconds: 0 0.5 1 1.5
Samples: 0
22,050 44,100 66,150





Results:

Fruityloops:

Fruityloops, as the developer claimed, should have sample accurate timing. I'm happy to tell you that I cannot refute this claim. Indeed ... the samples all fell exactly at the correct sample positions.

Correct: 0
22,050 44,100 66,150
Fruityloops: 0 22,050 44,100 66,150

I'm also happy to report that each square wave was confirmed to be exactly 5,879 samples long. The timing in Fruityloops is SAMPLE-ACCURATE.



Reason:

Reason did not fare as well in this test. The square waves fell at the following points:

Correct: 0
22,050 44,100 66,150
Reason: 0 22,016 44,096 66,112
Difference: 0 +34 +4 +38
 
argh..nee he, niet weer....is allang weerlegd op het propellerheads forum...maargoed, FL is een waardige concurrent ;)
 
Back
Top