[downtempo] Rineau - Jusqu'ici tout va Bien

Rino

Rineau
Lid sinds
3 december 2002
Berichten
399
Locatie
Amsterdam
Ik heb een trackje dat een tijdje in de ijskast heeft gelegen even afgemaakt. Voor mijn gevoel mist er nog net iets, maar ik kwam er niet echt verder mee. Muziek voor op de achtergrond dan maar :) .

Jusqu'ici tout va Bien
 
Laatst gewijzigd:
L'important c'est pas la chute, c'est l'atterrissage.

--ik zal de track vanavond eens luisteren
 
Ik gisteren toevallig nog la Haine gezien. Blijft goed!!! :okdan:

Ik zal vanavond ook wel eens luisteren.
 
Geweldig!! Echt waar, geweldig!!

Enige mindere, vind ik persoonlijk, de drum; mis ik iets bij.
 
hoor ik daar een crystal preset?
ik vind hem wel lekker. :z
en de opmerking over de drums kan ik mij deels in vinden. ik vind ze wel goed zo maar
misschien moet je eens een echte drummer laten komen die kan er nog wat feel aan geven.
 
Origineel geplaatst door isnieZot
hoor ik daar een crystal preset?
ik vind hem wel lekker. :z
en de opmerking over de drums kan ik mij deels in vinden. ik vind ze wel goed zo maar
misschien moet je eens een echte drummer laten komen die kan er nog wat feel aan geven.

Yep, Crystal preset. Ik kon't niet laten, hij klonk gewoon goed bij dit trackje. Wat betreft de drums, ik denk idd dat bv de snare een beetje te slap is. Misschien mag 't nog wel wat steviger. Thanks voor de kritiek!
 
chillen met een grote C! Lekker ontspannen in de zon met een cocktail, ruisende zee op de achtergrond, etc. 't Nummer geeft iig allerlei fijne associaties :)
 
Lekkere track, zit lekker vol met allerlij passende elementen, veel beter dan die pushing breaks track waar iedereen zo lyrisch over is.:okdan:



La Haine is ook zeker dope, goed idee om dat te gebruiken
 
Origineel geplaatst door bobaphat
Lekkere track, zit lekker vol met allerlij passende elementen, veel beter dan die pushing breaks track waar iedereen zo lyrisch over is.:okdan:
La Haine is ook zeker dope, goed idee om dat te gebruiken

Inderdaad een zeer chille track!! Vraag me af hoe je aan die meest-realistische trompetten komt. Klinkt echt goed!

Alleen de pushing breaks track is TOTAAAL NIET te vergelijken met deze chille. Dus je mag het van mij niet 'beter' of 'slechter' noemen, van mij mag je deze twee nummers niet eens in รฉรฉn zin gebruiken!! :smeris:
 
Origineel geplaatst door cosmiq
Vraag me af hoe je aan die meest-realistische trompetten komt. Klinkt echt goed!

Ik hoor er niet echt trompetten in; maar kom... ;) Zijn het samples?
 
Ik heb track nu al zo'n 8 gehoord. :-) En ik zal nu ook maar ff mijn oprechte mening hierover geven.
Ik vind hem echt Gaaf. Echt een perfect sfeertje. Lekker gast.
Ben het er wel mee eens dag de drum ondergeschikt is aan de rest.

Maar ook met de huidige drum is het nog steeds echt een gave track!
 
Origineel geplaatst door carrejans
Ik hoor er niet echt trompetten in; maar kom... ;) Zijn het samples?

Het is idd een sax. Een beetje getimestretched en getuned. Ze komen van een sample cd van ongeveer 10 jaar oud voor 30 gulden. Er staan de meest cheesy samples op รก la Magix Music Maker, maar deze sax is echt prima. Thanks voor het commentaar! :okdan:
 
pfoe
mooie track
hulde

goed gebruik van de samples
alleen de eerste 14 sec hadden er van mij niet bij gehoeven
heerlijk verder !
 
Ik heb hem ondertussen geluisterd en vind hem erg goed. Lekker sfeer ook... :halleluja
 
Origineel geplaatst door Rino
Het is idd een sax. Een beetje getimestretched en getuned. Ze komen van een sample cd van ongeveer 10 jaar oud voor 30 gulden. Er staan de meest cheesy samples op รก la Magix Music Maker, maar deze sax is echt prima. Thanks voor het commentaar! :okdan:

het is een sample... Heb je hem wel "live" ingespeeld? of houdt de sample in dat je de hele melodie al zo had?
dus dan moet je de maatsoort en toonhoogte aanpassen aan de sample?

kan zo op Budha Bar:):okdan:
 
Lekkere track...heerlijk chillend.
Het nog wel een mild solotje van een analoogje ingemogen van mij.
De piano is erg subtiel!:)
Die sax is te mooi voor een sample ...echt hele primo kwali.
Die sample zegt wat over de intensie.VET
Rielekste track:okdan: :okdan: :okdan: :okdan: :okdan: :okdan:
 
Origineel geplaatst door Unic
het is een sample... Heb je hem wel "live" ingespeeld? of houdt de sample in dat je de hele melodie al zo had?
dus dan moet je de maatsoort en toonhoogte aanpassen aan de sample?

kan zo op Budha Bar:):okdan:

Thanks! Het zijn een aantal rifjes die ik achter elkaar heb geplakt. Als je het zelf inspeelt krijg je erg moeilijk een realistische sax. Met multisamples krijg je namelijk erg moeilijk dat legato effect en daarnaast mis je nog net even die accenten die zo belangrijk zijn bij blazers.
Wat betreft je tweede vraag; ik heb ze inderdaad getimestretched en een klein beetje gepitched. Voor de rest pasten de rifjes al in het accoordenschema van The Grand, die ik aanvankelijk als basis heb genomen.

Origineel geplaatst door xpanded stereo
Lekkere track...heerlijk chillend.
Het nog wel een mild solotje van een analoogje ingemogen van mij.
De piano is erg subtiel!:)
Die sax is te mooi voor een sample ...echt hele primo kwali.
Die sample zegt wat over de intensie.VET
Rielekste track:okdan: :okdan: :okdan: :okdan: :okdan: :okdan:

Toevallig dat je dat opmerkt van een 'milde analoog solootje'. Ik heb een beetje met de Modular zitten spelen, maar het klonk toch niet helemaal naar tevredenheid. Zat een beetje aan een 'Air'-sausje te denken, met zo'n hele zachte saw. Ik ga 't zeker nog even proberen, maar dan denk ik met een wat grotere break inclusief wat meer accoordwisseling.
 
Back
Top