Op zoek naar een nieuwe soundcard

carrejans,
Ik ben het er niet mee eens dat je voor een 2xi/o-kaart gaat...
Als ik het goed begrijp wil je de hele band daarmee in 1x opnemen.
Wat verwacht je van die opnames?.... demo of wat...?
Op deze manier kan je net zo goed een cassettedeck/minidisk ofzo aan je mixer out hangen.

Wil je goede opnames dan moet je dat op meerdere sporen doen...
Je kan natuurlijk ook alles 1voor1 opnemen (overdubs), dan heb ik nix gezegd.
 
Ja, ik was eerst van plan om een geluidskaart aan te schaffen met genoeg ingangen. Heb dus
- midi in
- jack ingang
- 2 line in
- (2) micro ingang(en)
nodig


Maar die m audio delta 1010lt die je zei, leek me net iets te duur. Zijn er nog alternatieven??
 
maare... die 1010lt kost toch maar 300? is net binnen je budget en misschien kun je m zelfs 2e hands ook wel vinden.
Met deze kaart kan iig goed vooruit, ook zonder mixer.
 
Origineel geplaatst door carrejans
Welke MIXER raden jullie aan? (zitten ongeveer rond dezelfde prijs)


Antwoordend op je vraag: in dat geval zou ik voor de behringer gaan, omdat ik gee nslechte ervaringen heb met behringer, (en Etek niet ken)
 
Toevallig gisteren voor het eerst in m'n leven die Etek-mixer gezien & betast. (werd aangeboden bij de magazijn-leegverkoop van Conijn)

De klank kan ik natuurlijk niet beoordelen, maar die kleine fadertjes voelde maar gammel aan.

& behringers zijn best fijn hoor !
 
Origineel geplaatst door Flesje
maare... die 1010lt kost toch maar 300? is net binnen je budget en misschien kun je m zelfs 2e hands ook wel vinden.
Met deze kaart kan iig goed vooruit, ook zonder mixer.


Hmm, hier in belgië kost em zo'n 440€. http://www.piens.be/database/product.lasso?pr=19880
Is me wat te veel.

Op die Duitse site die je gaf, kost em inderdaad 300. Is echt wel een pak goedkoper. Is het moeilijk bestellen via hen met de post? Komen er dan niet veel kosten bij? btw; ik woon in België

Ziet er wel leuk uit di Delta 1010lt; heeft echt wel veel ingangen. Dan moet ik wel nog een DI Box kopen om m'n gitaar te kunnne inpluggen zeker?

PS: raar dat sommige mensen zo anti-Behringer kunnen zijn; op dit forum blijkt dat dus niet te zijn
 
Origineel geplaatst door carrejans
raar dat sommige mensen zo anti-Behringer kunnen zijn; op dit forum blijkt dat dus niet te zijn

nee hoor, dat is op dit forum ook :)
 
Origineel geplaatst door carrejans
Hmm, hier in belgië kost em zo'n 440€. http://www.piens.be/database/product.lasso?pr=19880
Is me wat te veel.

Op die Duitse site die je gaf, kost em inderdaad 300. Is echt wel een pak goedkoper. Is het moeilijk bestellen via hen met de post? Komen er dan niet veel kosten bij? btw; ik woon in België

Toevallig heb ik daar ook besteld, onder rembours, binnen 3 dagen geleverd, verzendkosten waren iets van 20,- voor een grote doos...:D
 
Het gaat me dus zo'n 320€ kosten (nog zonder de DIbox); wel een beetje over m'n budget (zie eerste post):D
Maar dat zal wel de beste oplossing zijn. Hopelijk dat het me dan na een tijd ook nog lukt om iets deftigs op te nemen. 8)
'k Ga ook 'ns op het forum zoeken naar posts over de Delta 1010Lt.

In ieder geval heel hard bedankt voor al de replies. Leuk forum!! :halleluja

BTW, welk (goedkope) DI-Box raden jullie me aan?
 
Naar die links ga ik dadelijk 'ns kijken. Heb nog een vraagje over de delta
Kan je daarmee ook afspelen terwijl je opneemt? (meen dat dat duplex heet ofzo)??
 
Origineel geplaatst door carrejans
BTW, welk (goedkope) DI-Box raden jullie me aan?

Behringer heeft een paar leukgeprijsde DI's in het assortiment.
Ikzelf gebruik deze , maar ze hebben ze ook met minder kanalen.
 
Origineel geplaatst door carrejans
Naar die links ga ik dadelijk 'ns kijken. Heb nog een vraagje over de delta
Kan je daarmee ook afspelen terwijl je opneemt? (meen dat dat duplex heet ofzo)??
Dat heet full duplex en ja dat kan
 
zeg,..Klinkt dat eigelijk een beetje, een el.gitaar in een DI?
Ik doe het altijd met een mic op de amp.
 
Origineel geplaatst door Flesje
zeg,..Klinkt dat eigelijk een beetje, een el.gitaar in een DI?
Ik doe het altijd met een mic op de amp.

Ik heb het op het podium tot nu toe ook altijd met een mic gedaan.(niet dat ik al zo veel opgetreden heb)
De laatste keer wou ik met DI proberen; de geluidsman had zo'n boxje bij. Dus de line out van versterker naar boxje en dan naar mengtafel. Maar er kwam niets uit. Weet nog altijd niet waarom. Het boxje was niet stuk ofzo.
Ik hoop niet dat het aan de uitgang van m'n versterker ligt, dat die stuk is ofzo.
 
Back
Top