Op zoek naar een nieuwe soundcard

Ik kan me vergissen maar die line out van je amp die kan toch gewoon rechtstreeks op een willekeurige line in, dus zonder tussenkomst van een DI-box?

Misschien moet je die line out nog selecteren op je amp ofzo :confused:
 
Origineel geplaatst door Flesje
Ik doe het altijd met een mic op de amp.

Dat klinkt altijd het beste ! SM57 op een kort statiefje, mic net iets uit het midden onder een hoek van ongeveer 70 graden t.o.v. de speaker, en GAAAAAAASSSSS !!!

Vanuit de line-out van je amp door een DI gaat ook, maar ik ben nog nooit een goedklinkende line-out tegengekomen op een gitaaramp. (zelfs niet op dikke Marshall's en Engl's)
 
Origineel geplaatst door Flesje
Ik kan me vergissen maar die line out van je amp die kan toch gewoon rechtstreeks op een willekeurige line in, dus zonder tussenkomst van een DI-box?

Misschien moet je die line out nog selecteren op je amp ofzo :confused:


Hmm, ik wist niet dat dat zo direct kon. Line out selecteren gaat niet denk ik; is toch geen knop voor voorzien.

http://www.student.kuleuven.ac.be/~m0322689/gitaar/rathamp/
 
Origineel geplaatst door gemmetje
Dat klinkt altijd het beste ! SM57 op een kort statiefje, mic net iets uit het midden onder een hoek van ongeveer 70 graden t.o.v. de speaker, en GAAAAAAASSSSS !!!

Vanuit de line-out van je amp door een DI gaat ook, maar ik ben nog nooit een goedklinkende line-out tegengekomen op een gitaaramp. (zelfs niet op dikke Marshall's en Engl's)


Heb ik nog al veel gehoord; dat een mic meestal beter klinkt dan een line-out. Zou dat voor opnemen ook gelden waarschijnlijk.!? Dan ga ik misschien beter ook met een mic werken. Pfff, dat wordt hier toch nog een duurder zaakje dan ik dacht. =(
 
Origineel geplaatst door Flesje
Ik kan me vergissen maar die line out van je amp die kan toch gewoon rechtstreeks op een willekeurige line in, dus zonder tussenkomst van een DI-box?

Misschien moet je die line out nog selecteren op je amp ofzo :confused:

Line-out selecteren ben ik nog nooit op een amp tegengekomen.

Je kunt de line out van je amp inderdaad rechtstreeks een line in inkieperen, zolang je de kabellengte maar binnen de perken houdt. Zolang je onder de 10 meter blijft, is het ongebalanceerd best te doen. Als de afstand groter wordt als 10 meter (en dat is nogal eens op een podium), zul je echt de zooi gebalanceerd aan moeten gaan sluiten (met een DI dus).
 
Er kunnen dus 2 mics aangesloten worden. Wat als ik nu bijvoorbeeld er een derde ooit zou willen aansluiten; hoe zou ik dat kunnen oplossen??
 
Origineel geplaatst door carrejans
Er kunnen dus 2 mics aangesloten worden. Wat als ik nu bijvoorbeeld er een derde ooit zou willen aansluiten; hoe zou ik dat kunnen oplossen??

Dat los je op met een losse microfoon pre-amp, zoals bijvoorbeeld de Behringer mic100.

linkje
 
Je kan zelf misschien ook de zoekfunctie gebruiken, in dit geval deed ik het voor je aub:

even wordclock :

wordclock hoort inderdaad niet in het rijtje thuis. Dit is een clock synchronisatie

te delen in 2 soorten :
superwordclock en wordclock.
superworclock heeft een hogere resolutie, en enkelt alleen met superwordclock te gebruiken (je kan dus alleen wordclocl > wordclock, of s.wordclocl > s.wordclock gebruiken )

bij veel gebruik van digitale apparatuur waarbij je geluid met digitale kabels overdraagt, is wordclock een must.
een 44.1KHz kan niet goed opgenomen worden met 48KHz, deze waarden moeten gelijk zijn dus. Aangezien de apparaten allemaal net een ietjes andere clock hebben 44.1002 en 44.1003( om een voorbeeld te noemen) zal er jitter ontstaan. hoorbaar of onhoorbaar doet er nu even niet toe... met een wordclock laat je ze extern 'clocken' door een aparte clock generator, of een apparaat waar je de rest ook aan hangt (noem : computer) door iedereen dezelfde clock dus te geven heb je een zo stabiel mogelijk systeem zodat er vrijwel weinig of geen jitter meer is.

een must dus voor groot gebruik in digitale apparatuur en kwaliteitsopnames!
 
Ok mensen, allemaal heel hard bedankt. Heb een hoop bijgeleerd. 'k Zal laten weten als ik de M-Audio Delta 1010lt aangeschaft heb. Nog even wachten tot na de examens. ;)
Dan kan ik eindelijk beginnen met opnemen; zal ook nog wel een tijdje duren voor ik dat onder de knie ga hebben.
 
Back
Top