Juno 106 stuk + repareren?

Niel

OPEN DIE GAIN & EQ !!!
Lid sinds
12 augustus 2003
Berichten
9.070
Locatie
NL
Ik merkte dat m'n juno 106 ineens geluid ging maken en vervolgens steeds de 7e noot welke ik aansloeg zachtjes op die toon bleef hangen, ongeacht de enveloppe instellingen.
Ik heb die test mode gedaan:

citaat:
kijk eens ff wat er in de test mode gebeurd

1) midi functie op 3 zetten achter op de juno
2)houd de keytrans. knop ingedrukt terwijl je de powerknop aanzet dan zie je 2 streepjes op je display
3)druk op poly2
4)maak een keuze uit 1 tm 8 en druk de toetsen in en kijk als er geluid uit komt onder een van deze nr's

nr 2, 4, 5, 6(noise), 8 zijn prima.
Nr 1 klikt zwaar gaar waarbij er extra herrie komt als ik aan de faders schuif, nr 3 is precies 1 noot ontstemd t.o.v. de goede, nr 7 doet niks. de rest is prima.
Wat is hier precies aan de hand ?
Wat kan ik doen om iig die 7e noot steeds uit te schakelen ? is dat een kapotte chip die te bypassen valt ?
Ik gebruik maximaal vaak maar 3 stemmen tegelijkertijd aangezien ik genoeg andere synths heb staan.


5 minuten later:
Als ik hem aanzet begint ie zelf al de middelste C noot aan te slaan terwijl ik niks doe
Hij is op deze manier echt niet meer bruikbaar in m'n tracks
 
Toevallig ik hetzelfde bij mij geeft hij ook bij 1 een weird random (IDM) geluid weer als ik aan de schuiven draai..
Ik ben met mijn probleem naar St Eric gegaan maar wacht nu ff tot hij tijd heeft enzo..misschien moet je het ook ff bij hem proberen.

Enige verschil is is dat ik hem voor 80 € heb gekocht :duivels: en ik kan met dat geluidje erbij desnoods wel leven dan maar een gate erop..
 
Back
Top