Formant Elektuur synth op marktplaats

sureshotstudio

Stamgast
Lid sinds
13 september 2003
Berichten
373
Locatie
Amsterdam
www.marktplaats.com/markt/muziek/synthesizers/9679.htm

Mijn aanbieding is de Elektuur Formant, zoals beschreven stond in de tijdschriften
van 1977.
De modules die reeds gebouwd en gekoppeld zijn:

2x ADSR
1x VCO
1x Dual VCA
1x VCF
1x COM (de voorversterker, deze is wel af, maar de bedrading naar de andere modules
is nog niet gesoldeerd)

De frontjes voor o.a. de noise generator, de RFM en nog 3 vco's zitten er bij, maar
printplaat en onderdelen dien je hiervoor zelf aan te schaffen.

Ook zitten alle artikelen gebundeld in 1 boek wat in 1978 gepubliceerd is. Dit boek
beschrijft dus hoe alle printplaten gesoldeerd moeten worden (welke componenten hiervoor
nodig zijn) en hoe de bedrading onderling geregeld moet worden. Standaard printplaatjes
zijn wellicht nog via Elektuur te verkrijgen of via marktplaats.nl. In dit boek staat
o.a. de noise-module beschreven.

Het apparaat is in prima staat, enkel het zelf koppelen van de com-module is nog nodig.

Bij deze Formant zit ook een keyboard en het complete boek om zelf de formant te bouwen.

hij wil er 200 euri voor

groeten,

thomas
 
Ik zag hem ook staan.... jeuk jeuk jeuk.. Als ie een goede voeding heeft..
 
Ik wil dat boekje wel... Als diegene die het pakketje koop zo lief zou willen zijn om het geheel te scannen... :)
 
Ik begrijp nog steeds de fascinatie voor Formant niet, zelfs niet voor dit geld. Meestal brak en brak gebouwd, onbetrouwbaar, de klank is maar zozo, lastig onderhoud en afbouwen wegens de verkrijgbaarheid van de onderdelen en ga zo maar door...

Spaar ff lekker verder en koop wel wat knaps...
 
Origineel geplaatst door n0_key
Ik begrijp nog steeds de fascinatie voor Formant niet, zelfs niet voor dit geld. Meestal brak en brak gebouwd, onbetrouwbaar, de klank is maar zozo, lastig onderhoud en afbouwen wegens de verkrijgbaarheid van de onderdelen en ga zo maar door...

Spaar ff lekker verder en koop wel wat knaps...
Ik snap je gedeeltelijk. Maar stel dat je een goed gebouwde hebt... Vraag david morley (ems, buchla, 2500) maar eens..
 
OK, dat is een leuk uitgangspunt. Maar dan. Wat ik tot nu van Formants heb gehoord vind ik persoonlijk niet bijzonder of interessant genoeg om het risico te lopen. Want geod gebouwd of niet, onderhoud blijft toch een beetje aanrommelen...

Het is natuurlijk ook weer een kwestie van voorkeur. Ik ben enorm in de ban van Macbeth en MOTM en dat is zo ongelooflijk goed gebouwd dat de meeste andere dingen me een beetje tegen gaan staan wat dat betreft.


Ik zeg jullie, koop gewoon mijn Lassence :D Dan heb je echt iets bijzonders en bovendien de garantie van Bluebay dat onderdelen beschikbaar blijven...
 
Formant

Formant

Nou ik ben het niet met jullie eens ik heb er zelf ook een maar vind het een perfecte synthesizer met veel mogelijkheden.
wat betreft dat sleutelen dat valt wel mee :)
 
Back
Top