Nederlandse bands en Vintage synths

Is de grote terts verboden?


voor iemand met goede en getrainde oren zo als ik is dit vreselijk en a-muzikaal..of gewoon gitaristisch zeer slordig spel..

het nummer staat in mineur. dus vandaar dat de grote terts nu even niet op zijn plaats is.
en daar valt verder ook niet over te twisten. ik weet precies wat hij speelt. zou het zo op gitaar na kunnen doen en begrijp ook waarom het fout gaat..
 
ghe, grappig, ik heb de obx van jacob staan....

:mega:


ik heb enkele jaren geleden een defecte 8voice obx gekocht van de ex toetsenman van 't Goede Doel.
o.a daarmee deed ie het toen.
werkt ondertussen terug, my pressious!!
 
Als het een kleur was dan klonk het als metalic.
 
ghe, grappig, ik heb de obx van jacob staan....

:mega:
de mijne heb ik redelijk defect gekocht van RenƩ Meister zo'n 8 jaar geleden.
voor de prijs van iets onder de 1000 euro, nu bezien een koopje.

ik zit nog altijd met enkele probeempjes met het geheugen en zou er eigenlijk een midi retrofit van encore moeten insteken. maar bespelen en sound maken MMMMM.........
 
die ene die ik heb staan is redelijk volledig uitgefikt na een enorm defect aan de voeding.

( hij werdt voor de doemaar toer aangezet na enkele jaren in een vochtige schuur oid te hebben doorgebracht, en daar konnie niet tegen)

het complete processorbord is naar de galamiezen.


:mega:
 
is zeker te maken. buiten de obsolete geheugenchips en de antieke eproms zit daar nix onvindbaars op, en alle chips zitten in voetjes, dus dat valt wel mee.

http://www.retrosynth.com/~analoguediehard/studio/keyboards/oberheim_obx/

is een interessante link over de restauratie van de obx.

ik zal misschien ook eens een draadje starten over mijn ervaringen met de obx
 
Clan of Xymox gebruikte eind jaren 80:
Akai AX60
Poly 800
S900
en een 2tal Oberheim DPX-1 sample players welke regelmatig problemen gaven bij het laden...
In de studio hebben ze ook o.a. gebruik gemaakt van een Fairlight welke daar stond. Eigenlijk mochten ze deze niet gebruiken. De fairlight was daar nog achter gelaten door de eigenaar, een zeker Vince Clarke.
 
ik weet het, ik ben alleen bang dat de eproms ook gefrituurt zijn.
en toendertijd kon ik de bins daarvan niet vinden op het www.
( ik zal weer eens gaan zoeken, het is toch alweer enige jaren geleden)

:mega:


is zeker te maken. buiten de obsolete geheugenchips en de antieke eproms zit daar nix onvindbaars op, en alle chips zitten in voetjes, dus dat valt wel mee.

http://www.retrosynth.com/~analoguediehard/studio/keyboards/oberheim_obx/

is een interessante link over de restauratie van de obx.

ik zal misschien ook eens een draadje starten over mijn ervaringen met de obx
 
Hey geinig.. heb laatst zijn ex Rhodes gekocht... maar da's geen synth natuurlijk.. :bekdicht: Wel te gekke muziek maakte deze band :mega:
Dankzij Willem ben ik nu hier lid. Heb ook kennis gemaakt met Jim Capaldi, die mee heeft geholpen met de elpee(!) Runaway. Wist toen niet wie dat was, nu wel.
 
ik weet het, ik ben alleen bang dat de eproms ook gefrituurt zijn.
en toendertijd kon ik de bins daarvan niet vinden op het www.
( ik zal weer eens gaan zoeken, het is toch alweer enige jaren geleden)

:mega:

http://www.retrosynth.com/docs/obx/rom_hack/

Volgens mij heb je daar een geschikte bin die werkt na enkele kleine mods aan de hardware.
 
als ik het goed begrijp is het een mod en aangepaste bin om met een recenter type EPROM te kunnen werken, 1 nieuwe EPROM ipv de originele meerdere. Ik ken er verder niks van.

De site zegt vanaf welk serienummer de mod/bin werkt.
 
yeps, ik zaggut.
ik moet even naar de productie datum gaankijken van het ding wat ik hier heb staan.
( ik dacht nummer 2 of 3 van de eerste productie)
:mega:
 
Back
Top