niveau volume out geluidskaart...??

musica

Trance is my middle name
Lid sinds
4 juli 2003
Berichten
339
Locatie
Eindhoven
Ik heb het gevoel dat het geluidsniveau uit mijn geluidskaart (ESW88MT) niet zo hoog is maar misschien vergis ik mij..? Als ik in Cubase op maximaal volume werk (voorkom clipping) dan komt de audio nog niet zo hard binnen op mijn mengtafel. Indien ik een kanaal op de 0db lijn zet ligt het maximale niveau wat binnen komt op de input meter van dat specifieke kanaal tussen de -30dB en -18dB. Op het masterkanaal krijg ik dus ook weinig dB binnen (ook al staat die helemaal open)Ik kan het volume wel aanpassen door de gain knop per kanaal open te draaien maar aangezien ik digitaal werk en bij total recall de gain niet mee verandert gebruik ik die liever niet. Het zou volgens mij ook helemaal niet nodig moeten zijn, omdat audio uit mijn geluidskaart zeer hard zou moeten binnenkomen op de mengtafel. Heeft iemand een idee wat er mis zou kunnen zijn of is dit volume niveau gewoon?

Alvast bedankt!!
 
Je kunt selecteren of ie op -10 of op +4 db uit moet sturen; wellicht heb jij 'm op -10 staan...

Succes :biertje:
 
misschien zie ik iets over het hoofd op het controlpanel, maar ik kan wat betreft volume alleen -10 en +4 kiezen...verdere opties voor de output zijn er volgens mij niet...zijn er mensen met (andere) geluidskaarten die hier geen problemen mee hebben...komt de audio bij jullie wel hard binnen op de mengtafel?
 
Hmm, ik ben nu thuis, dus heb ff gechekt,... Ik moet op m'n analoge Behringer ook iets gain bijgeven, maar dat klopt wel precies met de aangegeven waardes (+4 db = een kwart open, -10db = half open)

Ben bang dat ik je verder ook niet kan helpen.

Succes... :)
 
Origineel geplaatst door musica
misschien zie ik iets over het hoofd op het controlpanel, maar ik kan wat betreft volume alleen -10 en +4 kiezen...verdere opties voor de output zijn er volgens mij niet...zijn er mensen met (andere) geluidskaarten die hier geen problemen mee hebben...komt de audio bij jullie wel hard binnen op de mengtafel?

Nou, volgens mij heeft toch iedere line-out wel degelijk een eigen fader in je (software) controlpanel.

Ik heb een terratec phase28 gehad en nu edirol en met beide geen probleem hoor, signaal zat!
 
Kun je in hier nog wat regelen dan?? wat betreft ouputs dan...

p.s. heb even het plaatje geleend van een andere thread ;)
 
hmmm...upload van plaatje ging mis...nu wel goed hoop ik...
 

Attachments

  • terrainput2.jpg
    terrainput2.jpg
    43 KB · Bekeken: 38
Back
Top